Krievijas lielākais autobūves uzņēmums AvtoVAZ nevar izpārdot automašīnas, kas piepildījušas dīleru centrus un gatavās produkcijas laukumus, tādēļ būs jāmeklē risinājumi.
Par to ziņo krievu autobūves jaunumiem veltītie izdevumi, atsaucoties uz ražotāja preses dienestu. AvtoVAZ atzīst, ka pieprasījums ir vājš un pārdošanas apjomi krīt. Noliktavās ir uzkrājušies lieli nepārdotu automašīnu krājumi, tādēļ nāksies meklēt risinājumu, kas, visticamāk, būs ražošanas grafika korekcija, proti pāreja no piecu dienu grafika uz darbu četrās dienās nedēļā.
Pagaidām konveijers darbosies piecas dienas nedēļā, taču no septembra beigām uzņēmums varētu pāriet uz četru dienu grafiku, paziņojot par to līdz 29. septembrim.
Iemesli AvtoVAZ produkcijas vājajam pieprasījumam ir vairāki: Centrālās bankas augstā pamatlikme, kuras deļ aizdevumi iedzīvotājiem ir mazāk pieejami, augstākas prasības aizņēmējiem, kā arī ārzemju automašīnu pieplūdums Krievijā 2024. gadā.
Pašlaik noliktavās savus īpašniekus gaida aptuveni 400 000 ārvalstu uzņēmumu automašīnu, kas īsteno "cenu dempinga politiku".
AvtoVAZ par savām problēmām ir informējis Krievijas valdību un cer uz palīdzību. Viens no valdības iespējamajiem atbalsta pasākumiem ir likums, kas liktu taksometru parkiem iepirkt AvtoVAZ un Moskvich produkciju. Zināms, ka 2024. gadā pasažieru pārvadājumiem taksometru parki iepirka aptuveni 100 000 automobiļu, kas ir 13 procenti no AvtoVAZ kopējā ražošanas apjoma.
Iepriekš tika ziņots, ka nepārdoto AvtoVAZ automobiļu skaits sasniedz aptuveni 100 000 vienību.
Bļa, da kam tie sūdi iinteresē!
Da daudziem - ja man jau trīs gadus stāsta, ka Krievijas ekonomika tūdaļ sagrūs, bet dzīvē redzam ko citu, tad tā ir viena lieta, tomēr, ja krievi paši, kaut caur puķēm (autobūve) mēģina signalizēt, ka viss nav "pēc plāna", tad tas ir pavisam, kas cits, bļa.