Visi komentāri - Elektromobiļi par katru cenu - Eiropa plāno iekšdedzes dzinēju aizliegumu nomas automašīnām

Elektromobiļi par katru cenu - Eiropa plāno iekšdedzes dzinēju aizliegumu nomas automašīnām 38

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 24.jūlijs 2025 4:14

Briselē tapis jauns plāns kā paātrināt pāreju uz elektromobilitāti. To varētu sekmēt iekšdedzes dzinēju aizliegums nomas automašīnām, ko plāno ieviest no 2030. gada.

Saskaņā ar informāciju no vācu medijiem, Eiropa plāno aizliegt nomas uzņēmumiem iegādāties ar degvielu darbināmas automašīnas. Patlaban Eiropas Komisija (EK) gatavo likumprojektu, kas stātos spēkā no 2030. gada un noteiktu, ka nomas uzņēmumi saviem autoparkiem var iegādāties tikai elektriskās piedziņas transportlīdzekļus.

Tā kā nomas uzņēmumi savus autoparkus atjaunina bieži, EK uzskata, ka aizliegums iegādāties ar degvielu darbināmas automašīnas palielinās pieprasījumu pēc "bateriju" automašīnām un kopumā paātrinās pāreju uz elektroautomobiļiem. Nākotnē līdzīgus ierobežojumus varētu attiecināt arī uz korporatīvajiem autoparkiem.

Ja likumprojekts tiks pieņemts, tas ietekmēs aptuveni 60 procentus no jauno automašīnu tirgus. Eiropas Savienība joprojām pieturas pie plāna ieviest iekšdedzes dzinēju automašīnu pārdošanas aizliegumu no 2035. gada. Tomēr elektroautomobiļu pārdošanas apjomi neaug tik strauji, kā gaidīts. Varas iestādes uzskata, ka dažādi pasākumi un ierobežojumi var stimulēt tirgus izaugsmi.

Pagaidām gan tas ir tikai plāns, kas jau tiek bargi kritizēts, sīvāko kritiķi atrodot Vācijas kanclera Fridriha Merca personā. Mercs izteicies, ka šāds priekšlikums ir pretrunā ar mūsu pašreizējo kopīgo vajadzību būtību Eiropā. “Mēs nedrīkstam pieļaut, ka tās tiek iznīcinātas, koncentrējoties uz tehnoloģijām, kas līdz noteiktam datumam, iespējams, nebūs pietiekami gatavas tirgum, lai paļautos tikai uz šo vienu tehnoloģiju".

 

 
Visi komentāri
 
felix65 24.jūlijs 2025 6:36
43 7 Atbildēt

Labi vismaz ka viņi neplāno pilnīgu pāreju uz homoseksuālismu. Vismaz tādā tempā.

Rumpis 24.jūlijs 2025 13:16
1 7 Atbildēt

Taupies savam izredzētajam, gribi pakāpeniski iznākt no skapja - labi, dari tā.

Onsis 24.jūlijs 2025 7:21
16 4 Atbildēt

Tad jau nomas auto izzudīs kā suga!

0pis 24.jūlijs 2025 7:33
3 4 Atbildēt

Kur tad šie izzudīs? Ja jau cilvēki iemācījās uzlādēt telefonu, tad apgūs arī EV lādēšanu.

Andris 24.jūlijs 2025 7:50
19 2 Atbildēt

Nu jā, pasaule milzu ātrumā dragā uz priekšu, aizmirstot par tiem, kas netur līdzi. Es pēc avārijas esmu ratiņkrēslā jau daudzus gadus un mans glābiņš ir dīzeļa auto, kas ļauj nobraukt 1000 kilometrus un tad lūgt kādam uzpildīt bāku. Ar bažām domāju par elektrisko nākotni - kas tavā vietā ik pēc 300 kilometriem stieps tos vadus, kas noņems, kur pats paliksi, kamēr auto lādējas, īpaši ziemā. Tiem, kas ar smagām traumām nav saskārušies, jāatgādina, ka cilvēki ratiņkrēslos un to traumas ir dažādas - vieni spēj piecelties un nelielus attālumus iet kājām, jā, arī piedalīties olimpiskajās spēlēs un pelnīt lielu naudu, citiem ir spēcīga augšdaļa, arī rokas, kas atkal dod iespēju daļu funkciju veikt pašiem, vēl citi spēj pavisam maz un ir atkarīgi no lidzcilvēku palīdzības. Bagātajās valstīs daudz ko atrisina tehnoloģijas, taču tas nav stāsts par Latviju.

jautraa noma 24.jūlijs 2025 9:56
1 0 Atbildēt

Labaak priecaajies, ka esi dziivs!

www.youtube.com/watch?v=UcH4cU1X2hY

hue 24.jūlijs 2025 14:22
2 4 Atbildēt

Var tak turpināt braukt ar dīzeli. Ir arī pieejami risinājumi, kā bezvadu lādēšana.

0pis 24.jūlijs 2025 16:12
2 1 Atbildēt

Es tak saku - iemācīsies un atrisinās arī šo problēmu.

Onsis 25.jūlijs 2025 7:15
0 0 Atbildēt

Kapēc tad auto nomas firma HERTZ atteicās no tiem elektroinfuzorijiem?

Jo pirmkārt, tos nevar iznomāt, jo tie lādējās, otrkārt izmaksas ir krietni lielākas kā degvielas auto, lai gan visi cenšas iestāstīt ka tā nav, treškārt straujš vērtības kritums.

Ābols 25.jūlijs 2025 8:28
1 0 Atbildēt

Nevis visi, bet eiropas lobijs jo viņu kabatās atlec kārtīgs žulksnis no tā!

 Ta teikt lai jau tie parastie mirstīgie čakarējas un p.šas savā sulā, jo uz viņu rēķina bankas konta vējš nesvilpo...  😉 Kamēr paši brauc ar visādiem lielitrāžas luksusa auto kas ir ICE nevis EV!

Freijers 24.jūlijs 2025 7:38
9 1 Atbildēt

Dajoš piecgadi 3 gados !

1984 24.jūlijs 2025 16:32
9 0 Atbildēt

Esam atpakaļ laikos, kad rajona kompartijas sekretārs centās vadīt sabiedrības saimniecisko dzīvi. Kā teica kāds seno laiku domātājs - sabiedrībai visbīstamākais elements ir ar iniciatīvu apveltīts idiots

BMW 24.jūlijs 2025 9:32
2 0 Atbildēt

Lai diez nogrābstās braukt ar mazbaterijas EV, man parasti ceļojumos ar nomas auto mazāk par 2k km nav. Kaut gan, ja tagad jau jaunie EV var nobraukt 800km ar vienu uzlādi, tad jau nekādu problēmu nebūs.

hww 24.jūlijs 2025 10:03
1 0 Atbildēt

tikai ar nomas mašīnām parasti tie maršruti ir +/- 50% no sākumā plānotā. Aizbrauc ne pa to ceļu, vai davai apskatamies vēl to un tur izrādās ir ceļu remonts un brauc pa mežu apkārt kaut kur tumsā.. un protams iezīmētas kartē uzlādes stacijas var būt ar zīm- Closed for weekend- .. gan jau būs "no rokas" nomu bizness, kuriem licence (EV obligāta izmantošana) nebūs atktuāla

BMW 24.jūlijs 2025 10:29
4 0 Atbildēt

Taipus dīķim ir bijusi arī zīme, ka "Out of service, next petrol station in 300miles". Doties apskatīt Nāves ieleju ar EV varētu būt nāvīgs pasākums tiešā nozīmē.

Ābols 25.jūlijs 2025 8:48
2 0 Atbildēt

800km tas ir cipariņš ko rādīs ta ka izspraudīsi štepseli, jeb tīri uz papīra ko varētu nobraukt ar konkrēto baterijas ietiplību, ja pilnīgi visi mainīgie būs par labu(vējš pūtīs no aizmugures, būs samērā līdzens un sauss, NEIZMANTOSI KONDIŠKU un radio arī neklausīsies, uz auto būs kaut kādas cietas tupeles kam saķere nav, bet 'ripos ekoloģiski zaļi'  un protams, pats brauksi ļoti ekonomiski- pludeni nevis raustoties, lienot pakaļā un dzenot ikkatru par visam varītēm jo VISI ir l.hi kas brauc pēc zīmēm, nevis +20!!!!! 😉) 

Nezinu nevienu tostervāģi ar kuru reālajā dzīvē uz ceļa pie pilna auto ekskursijas variantā varētu nobraukt vairāk par 300km ar vienu uzladi (un tad jālādejas pat entās stundas ja otrā galā nav super duper īpašā ātrā uzlāde)

Tā jāšanās par ko ev fani fano, ka tak no vietas neesot jābrauc simtoem km!!!! Piebrauc pie lādetāja kas pa ceļam, izstaipi kājas, palādē 5-10% un tā visu ceļu- tas degradē gan bateriju(to jau viņi grib) gan savu laiku. 👀

p.s. es savam dīzelim pie pareizajiem apstākļiem arī varu nobraukt 'ekoloģiski' 4L/100km nevis 6.5L/100km kāds tas ir ikdienas apstākļos, tas nenozīmē ka tagad būtu jāreklamē ka šis modelis patērē 4L!!!! 😂😉

Ābols 25.jūlijs 2025 9:31
2 0 Atbildēt

p.s. pēdējos gados ESMU braucis ar pāris nomas tosteriem 

Vienu lielāku vienu mazāku uz nedēļu

Teslu izspraud no vada rāda 600, labākais ko nobraucu 400 (bet parasti ap 300)

 Renault zoe rādija 360km, labākais 250km (parasti 190km)

Nu ta ka rāda, ka vēl 80-100km atlikums tātad jāmeklē štepselis ja gribi turpināt braukt, nevis kkur palikt. Protams, autiņi nullītes nebij un bačas pabrauktas, bet nu nēēēē, paldies! Tā nemitīgā štepseļu plānošana un skatīšanās un ~4aplikaciju turešana telefonā, pi.aks lielāks nekā gandarījums!

TAS VASARĀ! UN FAKTISKI VIENĪTĪ, nevis ar pilnu piegruzītu auto, kā tas ir ceļojumos!

 Negribu zināt kā ir ziemā kad sildītājs brangi noēd baču...

Jo pirms 8 gadiem iepriekšējā darbā bija 'wv up' caur kkādiem eiropas foniem iegādats, vienu brīdi pilna Rīga bij ar viņiem, visiem uzņēmumiem pa 1 vai 2 jo varēja na haļavu dabūt laikam. 

😂 Ar 100% baču rādija smieklīgus 180km, vasarā Imanta-Jugla-Imanta(35km reālais nobraukums) un bača atbraucot rādija 50% jeb 90km atlikumu, ziemā sīkais dranduļets tika ieziemots jo NEDOMĀ ar viņu šo pašu maršrutu veikt!

 Paliksi kaut kur uz ceļa un atpakaļ uz Imantu netiksi jo bača būs sausa(PĀRBAUDĪTS! Ka bij jāsauc evakuators.) 😂

Dmitry 25.jūlijs 2025 14:52
0 0 Atbildēt

Uz Jaņiem biju aizbraucis lidz Krakovai un atpakaļ. Ar ID4 tosteri. 0 uztraukuma un pro lemu. Atpakaļ braucot no Waršavas lidz Marjampole, 370 km pie polijas šosejas atruma 120 km/h. 3 cilveki mašīnā, katram savs čumudans bagāžniekā. Pusstundas uzlāde Marjampole, un ceļš līdz mājām Rīgā. Par kādām vairāku stundu garam uzlādēm tu te murgo? 🙂

Nu 24.jūlijs 2025 11:08
10 1 Atbildēt

Kur šādi idioti rodas ?  Tiešām visa sabiedrība ir kļuvusi tik pasīva un nespējīga,  ka pāris ierēdņi un birokrāti spēj nesodīti čakarēt vesela kontinenta iedzīvotāju dzīvi  ?

24.jūlijs 2025 13:14
6 8 Atbildēt

Ak tad tikai auto īpašniekiem ir brīv čakarēt kontinentu ar savām bleķa kastēm, kas drāžas milzu ātrumā, taisa trobeli, rada šmuci un nogalina cilvēkus? Būs mazāk auto - paši teiksiet paldies!

Nu 24.jūlijs 2025 16:19
4 3 Atbildēt

Paldies par "apgaismošanu"  

Tātad runa nav par ekoloģiju utml, . Elektro auto, taču arī ir tādas pašas bleķa kastes, kas Drāžas. Īstenībā mērķis ir visus iesprostot , katru savā mikro reģionā,  ierobežojot ceļošanu,  padarot to maksimāli neērtu.

0pis 24.jūlijs 2025 17:39
2 2 Atbildēt

Tev apkārt mājai ir žogs? Nu re, kāds tevi jau ir ieslodzījis geto! 😊

felix65 25.jūlijs 2025 7:15
6 0 Atbildēt

Žogs jau ir tamdēļ, lai tāds Opis nelūgts nevazājas pa pagalmu.

Naudasmaiss 24.jūlijs 2025 13:30
4 2 Atbildēt

Vienīgais ko Brisele var darīt, tas ir subsidēt. Aizliegt kaut ko viņi var tikai savām homoseksuālajām sievām, nevis tautai.

Tak 24.jūlijs 2025 16:26
1 0 Atbildēt

Nevajag neko aizliegt. Pacels degvielai nodokli un gatavs.  Starp citu dīzeļa afēra arī visdrīzāk tika izvērsta, lai atdalītu tautas un militārās tehnikas lietoto degvielas veidu.

hue 24.jūlijs 2025 13:54
7 6 Atbildēt

Lieks aizliegums, jo kurš gan pēc pilna prāta, 2030.g. pirks ICE?

650 24.jūlijs 2025 14:49
3 0 Atbildēt

Kur liks ESOŠOS "ice" ?? Kādā reālā veidā vispār ir "plānots" tos izņemt no aprites? Nomas transportu protams varētu aizliegt kaut vai pilnībā, bet, attiecībā uz esošo privāto autoparku, massveida pāreja uz elektro ir pilnīgs fufelis.

Vispār nekādiem tādiem nomas auto nebūtu jāmētājas ielu malās- priekš tam reku ir oficiālais sabtranss.

Cerams, ka pilnvērtīgi piepildīsies "sazvērnieku" prognoze par to, ka vispār tiks ierobežots atļautais attālums,kurā Personām būtu atļauts attālināties no savas deklarētās dzīvesvietas.

1984 24.jūlijs 2025 16:30
3 0 Atbildēt

15minūšu (Progresīvā) Pilsēta

0pis 24.jūlijs 2025 17:21
0 2 Atbildēt

A nafig 15min pilsētā jābrauc ar auto (ja neeso loxs)? Uzkāp uz skūtera un esi klāt.

650 24.jūlijs 2025 22:07
3 0 Atbildēt

Nu ja,reku, ja "vecenei" jau 50+ un vēders karās pār pa puppiem, pa fiksam jāliek uz skūtera un miers/mājās.Ko ātrāk, jo labāk.Līdz penzijai nodzīvot nevaram vairs atļauties atļaut. 

Mazgadīgos tos jaun māruupes nov. kverp''ļus uz to Puņķu specskolu vai kādu to lohcentra/elitāro iestādi- ludzdzu, pārkarin' pār pa lisapēd Rām' un lai p/is (lietū vai spapjajā draņķi) pa apvedceļu vai pār pa sasstrēgušo Lohmaņa pārvadu vai pa vienībenes bruģi,kāreiz gar B.Klīn.slimn.

DL 24.jūlijs 2025 15:06
5 1 Atbildēt

Viens no lielajiem nomas kantoriem atteicās no elmobīļiem,sakarā augstajām uzturēšanas izmaksām.

Nosauks par īstermiņa operatīvo līzingu, un darbosies tālāk.

650 24.jūlijs 2025 15:58
1 0 Atbildēt

Nupat pirms dažām d pie cssd stāvēja kārtējās rindas ar tikko jaun-reģistrētiem nomas spēka ratiem.Tur tiešām nebija neviena e-mobīļa.

Davis Baltins 24.jūlijs 2025 16:43
3 3 Atbildēt

Esošie elektro auto ir nepiemēroti intensīvai lietošanai.

Braucot uz ārvalstīm garākus gabalus varēs diennaktīm braukt.

P.s. pirms plānot elektro auto ieviešanu ir jāplāno atomu elektro staciju celtniecība , kas aizņēma vismaz 10-15 gadus, bet ņemot vērā lielo elektro auto patēriņu jāplāno vēl lielāks laiks.

0pis 24.jūlijs 2025 17:22
4 3 Atbildēt

Lidmašīnas? Nē, neesam dzirdējuši....obligāti jābrauc ar auto, kā 90jos....lohs - tā nav izvēle, tas ir liktenis.

hue 25.jūlijs 2025 8:44
1 1 Atbildēt

Nu tak turpini braukt ar savu dīzeli. 2034.g. pirms aizlieguma nopērc jaunu un tad vālē līdz mūža galam

Dmitry 25.jūlijs 2025 15:11
0 1 Atbildēt

Jā, apstāties reizi 300-350 km (3-4stundu brauciens) uz pusstundu - tā ir milziga problema. Jaņos atbraucām no Krakovas līdz Rigai. 10 no rīta izbraucām, 1 naktī bijam mājas.(EV) Kolēģis, kurš, kā izrādījās ari tajās dienās ir bijis Krakovā, bija izbraucis 11, un Rīgā ieripojis tajos pašos 1 naktī(benzins). Parastais brauciens ar ģimeni. Es braucu uz atlautajiem 120+ km/h, kolēģis 140 km/h. 1000 km, praktiski vienādā laikā.

Sergejs 25.jūlijs 2025 16:19
0 0 Atbildēt

Tīri eksperementam: piebraucot pie uzlādes neizmanto telefonu, tipa saplīsa, pazaudēji u.t.t. Gribu redzēt kā uzlādēsi.

 Prieks ka konkrēti tev dzīve ir rožu dārzs ar to EV, bet lielākai daļai tā ņemšanā, plānošana un problēmas (kaut vai arī tīri hipotētiskas) nafig nav vajadzīgas, mazohisms tomēr nav plašam cilvēku lokam domāts.

hue 25.jūlijs 2025 16:36
0 0 Atbildēt

Nopīkstini klienta karti vai maksājumu karti.

Auto pats visu saplāno.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

55 500 eiro Vācijā - Audi uzsāk A6 pārdošanu

Jaunais Audi A6 sedans jau ir nonācis dīleru centros, piedāvājot jauna līmeņa dizainu, aerodinamiku un luksusa klases braukšanas pieredzi. Lasīt vairāk

 

37 590 eiro - Kia uzsāk elektriskā EV4 pārdošanu Eiropā 4

Kia EV4 tiks piedāvāts ar sedana un hečbeka virsbūvēm, un Vācijā pamata versijas cena sākas no atzīmes 37 590 eiro. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: “Samsung Odyssey 3D G90XF” monitors - datorspēles burtiski izlēc no ekrāna (+ foto) 3

“Odyssey G90XF” piedāvā jaunu nišu, atklājot citādāku 3D videospēļu pieredzi. Iepriekš populārā 3D tehnoloģija nu ir pieejama bez speciālām brillēm un citām ierīcēm. Vai tā ir tikai dārga rotaļlieta vai ieskats spēļu nākotnē? Lasīt vairāk

 

Auto apmācības instruktoriem stingrākas prasības 42

Šodien, 22. jūlijā valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotos grozījumus Ministru kabineta 2010. gada 13. aprīļa noteikumos Nr. 358 "Noteikumi par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti