Visi komentāri - Stellantis palielinās elektrisko mikroautomobiļu ražošanu

Stellantis palielinās elektrisko mikroautomobiļu ražošanu 18

 

Foto: Stellantis

iAuto.lv | 25.jūlijs 2025 10:17

Autobūves koncerns Stellantis paziņojis par plāniem ievērojami palielināt elektrisko mikroautomobiļu ražošanu, uzsvaru liekot uz Kenitras rūpnīcu Marokā.

Stellantis gatavojas nozīmīgam attīstības solim — uzņēmums tuvāko mēnešu laikā plāno būtiski palielināt ražošanas jaudu savā rūpnīcā Marokā, Kenitrā. Šobrīd tur tiek ražoti ap 200 000 transportlīdzekļu gadā, taču plānots šo skaitu vairāk nekā divkāršot, sasniedzot 535 000 vienību gadā. Īpaša uzmanība tiks pievērsta elektrisko mikroautomobiļu ražošanai, kuru apjoms pieaugs no 20 000 līdz 70 000 transportlīdzekļu.

Starp šiem elektriskajiem mikroautomobiļiem ir jau pazīstami modeļi – Citroen Ami, Opel Rocks-e un Fiat Topolino, tomēr ar to vien nepietiks, lai sasniegtu plānoto ražošanas pieaugumu, tādēļ Stellantis gatavojas tirgū ieviest arī jaunus modeļus, tostarp trīsriteņu transportlīdzekļus, kā, piemēram, Fiat Tris, kas paredzēts galvenokārt Āfrikas un Tuvo Austrumu tirgum. Tikmēr Ami, Rocks-e un Topolino turpinās būt orientēti uz Eiropas pircējiem.

Kenitras rūpnīca, kas atrodas uz ziemeļiem no Marokas galvaspilsētas Rabatas, tika atklāta 2016. gadā, un jau četrus gadus vēlāk tā sasniedza 200 000 automobiļu ražošanas apjomu gadā. Tagad rūpnīcas paplašināšana ir oficiāli uzsākta, taču pilna jauda tiks sasniegta pakāpeniski. Turklāt paplašināšanās ietver ne tikai transportlīdzekļu, bet arī dzinēju ražošanu. Nākotnē rūpnīcā tiks montētas arī elektriskās uzlādes stacijas, un to plānotā jauda ir vairāk nekā 204 000 vienību gadā.

Sagaidāms, ka šī paplašināšana radīs 3100 jaunas tiešas darbavietas, tādējādi nostiprinot gan Stellantis pozīcijas reģionā, gan veicinot Marokas industrijas izaugsmi kopumā.

 

 
Visi komentāri
 
imzz 25.jūlijs 2025 14:50
0 1 Atbildēt

AMI ir krāms

imzz 25.jūlijs 2025 14:50
0 0 Atbildēt
imzz 26.jūlijs 2025 12:10
1 0 Atbildēt

Viņam ir tikai 6 kW/8 ZS (!) dzinējs. Es neko neteiktu par izmēriem vai lētām plastmasām, bet motoram ir jābūt. Viņš varot pārvarēt 14 slīpumu, bet var iedomāties, ka pārvarot šādu slīpumu ātrums samazinās līdz gājēja ātrumam.

Pat vecajai krievu invaļidkai ar viencilindra IŽ motoru bija kādi 14 ZS

Naudasmaiss 26.jūlijs 2025 16:34
0 0 Atbildēt

Tu esi ar viņu braucis suslik?

dibinot 26.jūlijs 2025 9:44
1 0 Atbildēt

eiropa paliek nabadzīgāka ar katru dienu un plaisa starp bagātajiem un nabadzīgajiem, kas nevar savilkt galus paliek ar katru minūti arvien dziļāka. ātri visi ar tādiem. mēsliem braukāsim un tik dancosim un dziedāsim no laimes.

darklight 27.jūlijs 2025 1:03
2 1 Atbildēt

Šādas mašīnas principā ir domātas tiem, kam īstenībā vispār mašīnu nevajag. Nevienam ģimenes cilvēkam tā neder, braukšanai uz laukiem neder, ceļojumam neder.

Singhs 27.jūlijs 2025 13:01
0 1 Atbildēt

Ļoti ērti nepieminēji pilsētnieku, kam jātiek uz darbu apkaimē kur sabiedriskais ir patālu, reti vai citā veidā neērti. Bērni, pieņemsim, ir izauguši vai paši brauc (vai iet) uz skolu ar sabiedrisko, jo skolas parasti ir labi sasniedzamas ar sabiedrisko. Lauku šim pilsētniekam nav, tālākos ceļojumos tas dodas ar lidmašīnu un īrē uz vietas vai ceļojot nosacīti uz vietas, noīrē kemperi un nakšņo ar komfortu nevis maksā $$$ par vietējo naktsmītņu piedāvājumu.

No kurienes tāda pārliecība, ka vidējās klases auto, vēlams - universāls, ir vienīgā pareizā auto izvēle visiem un katram?

darklight 27.jūlijs 2025 15:27
1 0 Atbildēt

Jā, vientuļam pilsētniekam uz darbu braukāt der, tas tiesa. Bet visa politika taču tiek virzīta uz to, ka pilsētā mašīnu nevajag!

To imzz 27.jūlijs 2025 13:12
0 0 Atbildēt

12 zs bija invaļidkai, un arī tik uz papīra un pie full throtle. Pie tam tā blleķa bundža bija 2x smagāka. Elektromotoram jaudas līkne ir gandrīz ideāla, tas plastmasas krēsls sver tikai 480kg un paredzēts lai aizvietotu mopēdu 16. gadīgam bērnam pārvietojoties no skolas uz treniņu un mājām.

imzz 27.jūlijs 2025 14:20
0 0 Atbildēt

Tu noskaties to video. Pat pret nelielu slīpumu knapi kust. Un tehniskos parametros minētais pārvaramais maksimālais slīpums ir 14 grādu. Pat neraugoties uz visu "ideālo līkni", skaidrs, ka, piemēram Tukumā un Siguldā nevar lietot tāpēc vien, ka lejā nobrauks un augšā netiks.

Naudasmaiss 27.jūlijs 2025 15:18
0 1 Atbildēt

Kas tās par muļķībām Suslik ko?

Kāpēc jāstumj tāda demagoģija ko? Siguldas Gaujaskalnā viņš uzbrauks vēsā mierā.

0pis 27.jūlijs 2025 16:52
0 0 Atbildēt

Šajā reizē piekritīšu - uzbrauks jestrāk par t.s. vācu prēmiumu ārpus tīņa vecuma, kas iecienīts vietējo lordu vidū. Cilvēki piemirst, ka zirgspēki pārdod auto, bet griezes moments paveic  darbu 😊

darklight 27.jūlijs 2025 17:07
1 0 Atbildēt

Beidz te murgot, pats esi ar kaut ko tādu braucis? Tas pats Dacia Spring, ko sanāca kārtīgi patestēt. Uz līdzenas plaknes no vietas aiziet kā raķete. Braucot stāvākā tiltā, jau jūti, ka paliek gurdens. Ja blakus apsēžas tāds smagāks pasažieris, tad vispār vairs neiet.

Naudasmaiss 28.jūlijs 2025 10:37
0 0 Atbildēt

Man tāds ir saimniecībā.

imzz 27.jūlijs 2025 17:16
1 0 Atbildēt

bet griezes moments paveic darbu 😊

Tikai viņam nav pārnesumu kārbas un griezes moments ir diezgan nožēlojams: 40 N*m. Tā, ka nav ko piesaukt švakā elektromotora "zvērīgo" griezes momentu ;)

Naudasmaiss 28.jūlijs 2025 10:44
0 0 Atbildēt

Patiesība viņam ir 10,5 Kw bet ka gan tu tk varētu zināt.

imzz 29.jūlijs 2025 13:10
0 0 Atbildēt

Te ir Citroen brošūra:

www.citroen.co.uk/content/dam/c...tion-guide.pdf

Tur nav nekādi "10 .5 kW , bet gan 6 kW

0pis 28.jūlijs 2025 8:08
1 0 Atbildēt

OK, nepaskatījos kas tas ir 😊 BET. Vai pilsētā tas ir milzu ierobežojums? Tikai super kalnainās piulsētās un Sigulda ir kalnaina tikai latvieša prātā, un arī tikai tādā, kas nav ceļojis. 

Es gan nesaprotu, kādēļ šī mazauto vadīšanai nevajag nu vismaz kautkādu apliecību, jo tomēr 450kg+AV masa ar 45km/h ir gana daudz kinētiskās enerģijas sadursmes brīdī. Cilvēku uz pārejas tas aizmetīs pa gaisu ne sliktāk kā vidēji cits auto....strupā bezhaubes purna dēļ, iespējams, nevis aizmetīs bet notrieks pirms sevis un vēl mēģinās pārbraukt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Turcijas TOGG tagad arī Eiropā (+ FOTO)

Turcijas elektroauto ražotājs Togg uzsācis savu pirmo modeļu pārdošanu Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

32 000 eiro – Ķīnā uzsāk jaunā Volvo XC70 pārdošanu (+ FOTO) 7

Volvo īpašnieks, Ķīnas uzņēmums Geely, uzsācis jaunā Volvo XC70 PHEV pārdošanu vietējā tirgū, kā jau nereti, laižot to klajā par krietni lētāku cenu nekā ziņots iepriekš. Lasīt vairāk

 

Ar skrituļdēli no 22. stāva - brazīliešu skeiteris uzstāda pasaules rekordu (+ VIDEO) 8

Brazīliešu skeiteris Sandro "Mineirinho" Dias uzstādījis Ginesa rekordu, veicot nobraucienu pa rampu no neliela “plauktiņa”, kas bija uzstādīts 70 metru augstumā pie Centro Administrativo Fernando Ferrari (CAFF) ēkas sienas. Lasīt vairāk

 

iAuto izbrauc ar “Porsche” 4x4 piedzīvojumā, izaicinājām gan “Cayenne”, gan “Macan” elektroauto (+ VIDEO) 5

Testa braucienā bijā pieejami "Porsche Cayenne" ar un bez īpašās 4x4 pakotnes un 639 ZS jaudīgais elektroauto "Macan Turbo". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti