Ford atlicis divu nākamās paaudzes elektroautomobiļu laišanu tirgū, jo uzņēmums pārslēdz savu uzmanību uz mazākiem un pieejamākiem modeļiem.
Par to ziņo aizokeāna mediji, atsaucoties uz Ford izpilddirektora Džima Fārlija stratēģisko plānu, ko sola atklāt tuvākajā laikā.
Šie divi modeļi esot elektrisks pikaps un kometrctransportam paredzēts piegādes furgons. Abu starts atlikts uz 2028. gadu, jo uzņēmuma paziņojumā teikts, ka "F-150 Lightning, Amerikas vislabāk pārdotais elektriskais pikaps, un E-Transit turpina apmierināt mūsu klientu vajadzības," bet uzņēmums "elastīgi pielāgos produktu laišanas klajā laiku, lai apmierinātu tirgus vajadzības un klientu pieprasījumu, vienlaikus cenšoties uzlabot rentabilitāti".
Tādejādi Ford plāni attieībā uz elektriskās piedziņas modeļiem diezgan ievērojami pamaiņijušies, jo 2023. gada pavasarī , kad tika paziņots par jauno elektrisko pikapu ar kodēto nosaukumu T3, uzņēmums solīja, ka ražošana sāksies 2025. gadā. Taču laiki mainījās. 2024. gada aprīlī Ford paziņoja par ražošanas sākuma pārcelšanu uz 2026. gadu, un tagad nācis klajā ar ziņu, ka arī šis termiņš tiek pārbīdīts vēl par diviem gadiem.
Līdzīgs liktenis piemeklēja arī trīs rindu elektrisko SUV, kam bija jātop Ford rūpnīcā Oukvilā, Kanādā. Arī šī modeļa ražošana tika atlikta par diviem gadiem — līdz 2027. gadam. Taču ar to viss nebeidzās. Tikai dažus mēnešus vēlāk Ford pilnībā atteicās no elektrisko automobiļu ražošanas plāniem Oukvilā, pievēršoties hibrīdmodeļiem, un pārtrauca darbu arī pie lielā elektriskā SUV ar sešām vai septiņām sēdvietām.
Situāciju vēl vairāk izgaismoja 2025. gada otrā ceturkšņa finanšu pārskats, ko Ford publicēja jūlija beigās. Tika atklāts, ka uzņēmuma elektroauto nodaļa Model e turpina ciest būtiskus zaudējumus, kas sasnieguši 1,3 miljardus dolāru, neskatoties uz pārdoto auto skaita dubultošanās, turklāt vadība paredz, ka gada zaudējumi varētu sasniegt 5,5 miljardus dolāru. Galvenā problēma ir izmaksas — Ford šobrīd nespēj piedāvāt elektroauto par cenu, kas būtu pievilcīga plašākam pircēju lokam.
Mainās arī tirgus tendences. Ford novērojis, ka premium segmenta elektroauto, kas iepriekš solīja augstu peļņu, vairs nesniedz cerēto atdevi. Tāpēc uzņēmums apturējis lielo elektrisko SUV ražošanu un pārskata visu savu stratēģiju. Kā uzsvēra Ford vadītājs Džims Fārlijs, ASV elektroauto tirgus nākotne drīzāk ir mazajos transportlīdzekļos, kas paredzēti ikdienas braucieniem un pilsētvidei.
Elektrobums kopumā iegāžas uz mazu nobraukumu no 1 uzlādes auto par adekvātu cenu, uzlādes lēnuma un baterijas ietilpības krituma pēc dažiem gadiem. Tur vēl ir kur augt un augt. Labi ka vismaz sapratuši ka braucējiem nevajag tikai autobusa lieluma pikapus.