Visi komentāri - Mercedes vadītājs: Eiropas autobūve var sabrukt

Mercedes vadītājs: Eiropas autobūve var sabrukt 21

 

Foto: Mercedes-Benz

iAuto.lv | 13.augusts 2025 4:06

Mercedes-Benz izpilddirektors Ola Kaleniuss baidās no Eiropas autobūves nozares "sabrukšanas", ja Eiropas Savienība nemainīs savu apņemšanos par pilnīgu elektrifikāciju līdz 2035. gadam.

Par to raksta vācu mediji, atsaucoties uz interviju izdevumā Handelsblatt, kurā Kaleniuss norādījis – “Ja ES nemainīs savas domas, autoražotāji "ar pilnu ātrumu ietrieksies sienā".

Vēl pirms dažiem gadiem Mercedes bija apņēmies pilnībā koncentrēties uz elektriskajiem transportlīdzekļiem Eiropas tirgū un līdz desmitgades beigām pārtraukt pārdot automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem – "ja tirgus apstākļi to atļaus". Šis ambiciozais mērķis nu ir atmests un  ražotājs veic 180 grādu pagriezienu. Bez iekšdedzes dzinējiem vietējā autobūves nozare "sabruks", uzskata izpilddirektors, un paskaidro - ja regulatori aizliegs jaunus transportlīdzekļus ar iekšdedzes dzinējiem, pircēji pirms noteiktā termiņa stāšanās spēkā metīsies iegādāties benzīna un dīzeļa mašīnas, kas "nekā nepalīdzēs klimatam".

Kaleniuss izteicies, ka dekarbonizācija ir jāpanāk, taču tas jādara saskaņā ar realitāti, ir jābūt atvērtiem jaunām tehnoloģijām un nedrīkst aizmirst par savu ekonomiku.

Elektromobiļi joprojām ir tālu no 100 procentu tirgus daļas, ko ES vēlas sasniegt. Pirmajā pusgadā automašīnas bez iekšdedzes dzinējiem veidoja tikai 17,5 procentus no kopējā pārdošanas apjoma ES valstīs, Apvienotajā Karalistē un Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas (EBTA) valstīs (Islandē, Lihtenšteinā, Norvēģijā un Šveicē). ACEA dati arī liecina, ka uzlādējamie hibrīdi veidoja tikai 8,7 procentus no kopējā piegāžu skaita. Parastie hibrīdi veidoja 35 procentus, taču šajā skaitā ir iekļauti arī automobiļi ar vieglo hibrīdsistēmu, ko daudzi neuzskata par "īstiem" hibrīdiem.

ES 2035. gada aizliegums vēl nav akmenī cirsts - tas tiks pārskatīts vēlreiz turpmākajos mēnešos. Tomēr Eiropas Komisija, ES izpildvaras iestāde, vēl martā atkārtoti apstiprināja savu apņemšanos līdz nākamās desmitgades vidum sasniegt 0 g/km CO₂ emisiju jaunām pārdotajām automašīnām.

Šajā kontekstā Mercedes ir pamats bažām - elektroautomobiļu pārdošanas īpatsvars globālajās piegādēs 2025. gada pirmajā pusē bija tikai 8,4 procenti, salīdzinot ar 9,7 procentiem tajā pašā periodā 2024. gadā. Pat ieskaitot PHEV, elektrificētie modeļi veidoja tikai 20,1 procentu no kopējām piegādēm gada pirmajos sešos mēnešos.

Vai uzvarēs veselais saprāts, vēl jāredz, taču, ņemot vērā spēcīgo pretestību, ar kuru ES saskaras jau kādu laiku, pastāv cerība, ka aizliegumu varētu atvieglot.

 
Visi komentāri
 
0pis 13.augusts 2025 8:23
8 1 Atbildēt

Ir palaists reArm Europe plāns, kas tuvākajos 5 gados būs svarīgāks par EV un bezmaksas uzlādi. Tā ka es gaidu ka visu to jārēšanos ar nabagu mudināšanu pirkt EV izbeigs pabalstīt finansiāli, kas var - var, kas nevar - brauc ar ko var. 

Starp citu, laba alternatīva - piesakies valsts militārajā dienestā un brauc ar tanku.

Krotow 13.augusts 2025 18:59
0 0 Atbildēt

Ar tanku uz krogu un meitās neaizbrauksi. Labi, nesaku ka tas pavisam nav iespējams, taču ir nianses.

tow 14.augusts 2025 7:40
0 0 Atbildēt

Krievu zaldāti tevi apstrīdēs - youtube pirmsākumos netā bija publicēts video, kur armijnieki ar tanku iebrauc pie kandžas tirgotāja pagalmā un prom dodoties un mēģinot apgriezties, nojauc žogu un pusi kūts

BMW 13.augusts 2025 9:07
2 1 Atbildēt

ReArm kontekstā EV kāreiz ir aktuāli, jo samazina atkarību no Krievu, Amerikāņu un Arābu energoresursiem! ;)

Vaiu uzreiz jānogriež ICE kā ar nazi, nezinu, var jau arī atstāt hibrīdus un prasīt mazākus degvielas patēriņus.

Saddists 13.augusts 2025 11:00
1 0 Atbildēt

Ko nozīmē "var sabrukt"- tai vienkārši IR jāsabrūk! Tikai galējs apdalīts lohs var atļauties "neievēriot" to,ka Kopienas politika ir reāli (acim redzami,ik uz so!a sajūtami) vērsta uz pašiznīcināšanos.Nabagiem ir jāpaliek bez darba un bez iztikas līdzekļiem.Ko ātrāk,jo labāk.

Kvadrātcentimetrs dzīvokļa daudzstāvu mājā Monāko maksā sākot no 5,- eur, un ar elektromobībļiem tur "brauc" tikai galēji Nabagi.

anonimikis 13.augusts 2025 11:29
0 0 Atbildēt

Šitā miskaste beigs pastāvēt krietni pirms Eiropas autobūves sabrukuma.

?? 13.augusts 2025 11:52
0 0 Atbildēt

Saki, drīz visi brauksim ar AvtoVAZ?

Viktors 13.augusts 2025 13:14
7 1 Atbildēt

ES daudzi lēmumi tiek pieņemti bez saprāta. Kamēr ķīnieši, krievi, jeņķi, visa Āzija kurina no rūpnīcām dūmeņus ar pilnu jaudu, ES grauj visu ko var. Kādas problēmas bija maksimums noteikt, ka visiem auto jābūt ar vismaz hibrīddzinējiem. Gaiss pilsētās tīrs, praktiski auto joprojām, un ekonomiski izdevīgi.

0pis 13.augusts 2025 13:19
0 1 Atbildēt

Pirms diviem gadiem man par šo iA kvorums teica - hibrīdi ir smagāki, sarežģītāki un dārgāki. Tagad konsīlijs ir jau samierināšanās fāzē. Gaidām, kad būs pieņemšanas fāze.

topinamburs 14.augusts 2025 9:58
1 0 Atbildēt

Maldies, Ķīnā jau 5 gadi viss elektrības ražošanas pieaugums ir pateicoties saulei in vējam, ogles apm 19. gada līmenī, un neaug

Jā,prottams 13.augusts 2025 13:24
3 2 Atbildēt

Arī ar autoVaz (Gaz2raZ) turpmāk brauks vienīgi (labi/ja) paši Cienījamākie euroiedzīvotāji.Pārējie (zemākās izcelsmes mazākturīgie e-ropejieši) brauks (ies) vienkārši na/uj. Noderīgie e-idioti savukārt turpinās apaļiem vaigiem sirsnīgi pūst šajā apetelīgi pasniegtajā e-trompetē un visu šo aizkustinoši sirsnīgo e-procesu visiem spēkiem centīsies paātrināt.

Kā jau vairākkārt te tika (pa tukšo) atgādināts- tie "īstie" europrocesu pārvaldītāji visai šai te plaši izpūstajai elektroerekcijai vienkārši uzspļauj/virsū.Lūk kārtējā "sērija" par TO, kas notiek aizkadrā (kamēr regulārie Lohi aizgūtnēm diskutē par Valstiskā ieņēmum/izdevum dienesta pasludināto kontroli pār viņu veiktajām neķitrajām 750eur bankomātu Operācijām).

Patiess izbrīns (viņiem,tiem lohiem..) varētu rasties tā ap šī sižeta 14:30 un kkur tur tā ap/pie 33šās minūtes.Izrādās,ka (par spīti dažādajām dažādo Valsts dienestu aktivitātēm) arī Mūsu valsts pavalstnieki apgrozās tajās augstākajās euro aprindās un attiecīgos (ne-elektriskos) euro atribūtus (viņi) var brīvi iegādāties tepat uz U-lohagatves.Un neviens viņiem pat nejautā, kādā Valodā (viņi) runā.Visi visus Saprot.

imzz 13.augusts 2025 18:15
3 1 Atbildēt

Viss ES "bloks" klimatu neietekmē tādā pakāpē, lai tā elektrifikācija klimatu glābtu ( ieskaitot enerģētiku un māju 100% apkuri ar "zaļo elektrību ). Pat Grēta to atzina, proti, ka bloka "netzeroizācijai ir tikai ideoloģiska jēga.

Proti ES jārikšo, klimata karogu vicinot pasaulei pa priekšu ar cerību, ka zemei dimdot, visas pasaules klimata glābēji auļos pakaļ. Bet, ja tas nenotiks, tad ES būs tikai sevi ( ekonomiski ) upurējusi "taisnajai lietai".

gunbox 13.augusts 2025 21:18
2 0 Atbildēt

Viss ir vienkārši, lai beidz tirgot automašīnas ar 50% uzcenojumu. Kāds uzcenojums vien ir, ja pat dīleri ir spējīgi būvēt pēc tam miljonus vērtus auto centrus.

Lohs777 14.augusts 2025 0:55
0 0 Atbildēt

Tas vēl būtu nekas, ka (ja) vienkārši sirsnīgi "būvēt autocentrus".Bet to, ka būvēt tieši uz lohiem iebarotās "visvisvis" zaļākās Tdi (Cdi,Pdi,Hdi,Hdmi, d..) technoloģijas rēķina beidzamajā 25cgadē ieņemtajiem triļļļjoniem.

Nākamajam (kārtējajam) globaalajam apjājienam tagad viņiem "rindas kārtībā" drošvien ir ierindoti e-entuziasti.

Chalenger 14.augusts 2025 22:23
0 0 Atbildēt

sešsimtpiecdesmitais 

ZZZZ 14.augusts 2025 8:09
0 0 Atbildēt

Lohs777. dA r man tētis pastaliņas, skolā ieti, man gibĀs...😍

topinamburs 14.augusts 2025 10:00
0 0 Atbildēt

Krāniuss jeb kā viņtur vnk baidās par savu zelta pakaļu

imzz 14.augusts 2025 10:46
21 0 Atbildēt

Būtībā jau visa autobūve ir veidota neracionāli no dabas un resursu viedokļa. Auto vajadzētu veidot ar domu, ka tā kalpošanas laiks būs vismaz 30 gadu. Un industrijai vajadzētu orientēties uz remontu, nevis nepārtrauktu jaunu modeļu izlaidi, it kā ap pusotru tonnu un vairāk smagais agregāts būtu kaut kas līdzīgs sieviešu šmotkām, kuras nepārtraukti jāmaina, līdzko vecās vairs nav modē. Remontu izdevīgums būtu panākams ar daudz lielāku standartizāciju nekā patlaban, lai samazinātu nepieciešamo rezerves daļu nomenklatūru.

topinamburs 14.augusts 2025 12:14
0 0 Atbildēt

tas pats ir ar visu mūsdienu materiālismu. 

No ģeoloģiskā un klimata viedokļa 30 vai 3 gadi neko nemaina. Tāpat cilvēce dedzina fosilos ar ātrumu, kāds nekad iepriekš nav novērots, un pumpē atmosfērā CO2 ar ātrumu, kam daba netiek līdzi.

Lohs999 14.augusts 2025 19:09
0 0 Atbildēt

Bet kuŗš diez lika (ļāva?) Exxonmobīlam izliet naftu Mexxikas līcī,nobārstīt visu to suudalīci ar kūdru (ieskaitot LV "ražoto") un tādējādi apturēt visu Golfa straumi? Koa?

Chalenger 14.augusts 2025 22:24
0 0 Atbildēt

atkal sešsimtpiecdesmitais

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kontrole uz autobāņa, cik Vācijā izmaksā tālruņa lietošana brauciena laikā? (+ VIDEO) 13

Vācijas ceļu policija rīko regulārus reidus un ar kameru, kas nostiprināta uz patruļauto jumta, pieķer kravas auto šoferus, kas brauciena laikā lieto tālruni. Lasīt vairāk

 

Ar skrituļdēli no 22. stāva - brazīliešu skeiteris uzstāda pasaules rekordu (+ VIDEO) 8

Brazīliešu skeiteris Sandro "Mineirinho" Dias uzstādījis Ginesa rekordu, veicot nobraucienu pa rampu no neliela “plauktiņa”, kas bija uzstādīts 70 metru augstumā pie Centro Administrativo Fernando Ferrari (CAFF) ēkas sienas. Lasīt vairāk

 

iAuto izbrauc ar “Porsche” 4x4 piedzīvojumā, izaicinājām gan “Cayenne”, gan “Macan” elektroauto (+ VIDEO) 5

Testa braucienā bijā pieejami "Porsche Cayenne" ar un bez īpašās 4x4 pakotnes un 639 ZS jaudīgais elektroauto "Macan Turbo". Lasīt vairāk

 

"Stellantis" apturēs ražošanu sešās Eiropas rūpnīcās; "Volkswagen" atlaidīs 35 000 darbinieku 7

Autobūvnieks "Stellantis", starp kura zīmoliem ir "Jeep", "Peugeot" un "Fiat", plāno apturēt ražošanu sešās Eiropas rūpnīcās apgrozījuma krituma dēļ, otrdien ziņoja Francijas biznesa laikraksts "Les Echos". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti