Visi komentāri - Škoda Octavia nobrauc 1 miljonu kilometru (+ FOTO)

Škoda Octavia nobrauc 1 miljonu kilometru (+ FOTO) 16

 

Foto: Škoda

iAuto.lv | 20.augusts 2025 10:07

Škoda savā mājaslapā stāsta par lauksaimnieku no Islandes, kura 2003. gada Octavia līdz šogadam nobraukusi vairāk kā 1 000 000 kilometru.

Jomundurs Olasons pirms 22 gadiem pirkto Škoda ar divlitru 115 Zs atmosfērisko benzīna motoru sāka izmantot 2007. gadā, pārņemot no sievas, kas to lietoja pirmos četrus gadus. Transportlīdzekli viņš izmantoja darbam un atpūtai, galvenokārt ceļā no mājām uz aitu fermu Borgarfjērdurā, bet arī dodoties garākos braucienos pa Islandi.

Īpašnieks atklāj, ka viņam piederējušas vairākas automašīnas, taču nevienai nebija tik zemas ekspluatācijas izmaksas un neviena cita nebija tik uzticama.

Transportlīdzeklim bija nepieciešama tikai regulāra apkope, un tehniskas problēmas radās reti. "Ar tādu uzticamību negadās bieži saskarties. Octavia vienkārši turpināja darboties, lai kas arī notiktu," skaidro Jomundurs. Papildus stabilai tehnoloģijai, regulāra apkope ir ļoti svarīga tik lielam nobraukumam. Jāpievērš uzmanība tādām lietām kā amortizatori, radiators un bremzes. Arī braukšanas stilam ir nozīme – es nekad nepārspīlēju ar dzinēja apgriezieniem. Nekad nepārsniedzu 3000 apgr./min. Es arī izmantoju tikai augstas kvalitātes eļļu un mainīju to apmēram ik pēc 30 000 kilometriem," skaidro Jomundurs.

Neraugoties uz īpašnieka rūpēm, Octavia saskārās ar daudziem citiem izaicinājumiem: ikdienas braucieniem jebkādos laika apstākļos, grants ceļi un dažādu kravu, ieskaitot aitas, pārvadāšana. Neskatoties uz to, automašīna līdz pat šai dienai ir saglabājusi savu sākotnējo dzinēju, transmisiju un pat sajūgu.

Jomundurs atklāj, ka zinot par automašīnas lielo nobraukumu, viņš gribējis sagaidīt brīdi, kad tiks sasniegts 1 miljons un paskatīties, ko rādīs odometrs. Tagad viņš to zina – kilometru skaitītājs apstājās pie sešiem devītniekiem, jo septīņciparu skaitli ciparnīca nespēja parādīt.  

Lielais notikums nu ir aiz mugures, bet Jomundurs palicis uzticīgs Škoda markai – viņš atkal brauc ar Octavia, tiesa – pilnīgi jaunu.

Foto: Škoda

Foto: Škoda

Foto: Škoda

Foto: Škoda

 
Visi komentāri
 
anonimikis 20.augusts 2025 10:11
2 1 Atbildēt

Nav dirselis. Un eļļu mainīja pie 30k. Dažiem reliģskā pārliecība dabon ar sirpi.

Hmm 20.augusts 2025 10:23
5 0 Atbildēt

Baigi grūti noticēt, ka Islandē var saskrāpēt miljonu - garākais autoceļš apkārt visai salai ir tikai 1340 km.

Nja 20.augusts 2025 10:41
2 1 Atbildēt

Un? Kāda starpība cik tev liela valsts, svarīgākais cik tev idkienā jānobrauc. Nieka 125Km dienā, bet nu, noteikti ir brīvdienas, kāds garāks izbrauciens utt. Visticamāk dzīvo nomaļākā vietā un nav varianti, jābraukā.

0pis 20.augusts 2025 11:12
0 1 Atbildēt

Vai tai bildei ar aitām ir kāds konteksts, zemteksts vai mesidžs? Baigi dziļā bilde, mjā.

Spararats 20.augusts 2025 11:56
10 0 Atbildēt

Apbrīnojami izturīgs dzinējs, kaut arī benzīnnieks, pie tik nežēlīgi retas eļļas maiņas.

:-) 20.augusts 2025 12:04
1 3 Atbildēt

VW ir labas tehnoloģijas!

eee-bee 20.augusts 2025 12:08
1 2 Atbildēt

Tūliņ tev kliegs pretī, ka Volkswagen nekam neder.

HE 20.augusts 2025 16:33
2 0 Atbildēt

Ja Tev nesāp galva , nopērc VW un viss būs kā vajag.

Onsis 20.augusts 2025 17:34
1 2 Atbildēt

Atslēgas vārds ir 2 litru atmosfēriskais dzinējs! Tagad tu iebāž 1 litru turbo dzinēju, kurš reti kad garantijas laiku izvelk!

W12 20.augusts 2025 18:13
3 0 Atbildēt

Nu re, augstas kvalitātes eļļa un regulāras apkopes ik pa 30 000 km. Un kur tad paliek Latvijā valdošais mīts, ka mainot eļļu pie šādiem intervāliem, dzinējam jau pēc 200 000 km ir garantēti kapi

HE 21.augusts 2025 7:25
0 3 Atbildēt

Paziņam interesanti sanāca, jauns pirkts LV C klase MB dīzelis 98tkm eļļu mainīja pa 30tkm, brauca pa Rīgu un motors pateica čau...

VST 21.augusts 2025 10:43
5 1 Atbildēt

Dīzelis un pa pilsētu diez kas jau nav.

IMHO, ja muļļājas pa pilsētu ar dīzeli, eļļu būtu jāmaina ik pa 8 kkm.

OK 21.augusts 2025 12:11
0 3 Atbildēt

Diizelis arii pilseetaa ir OK, ja nonjem DPF, EGR, un ir normaali paarprogrammeets. Arii korkjos staaveeshana neskaadee, jo ir pavisma atshkjiriigs dzineeja darbiibas temperatuuras rezjiims, atliek tikai braukt un nesatraukties par siikumiem.

Kanibaals 21.augusts 2025 23:30
0 0 Atbildēt

Būtu kaut vienu koku iestādijis nevis Škodu.

ZZZZ 22.augusts 2025 7:26
0 0 Atbildēt

Viss labi. Vienmērīgs darbības režīms jebkurai tehnikai ir labāks par start stop un ilgstošāku stāvēšanu. Mēs ticam ka tur naftas produkti ir tīrāki, kvalitatīvāki un bez piedevām, nevajadzīgām dzinējam un degvielas sistēmai. EV interesanti ja viņš šo attālumu būtu veicis ar kādu elektrificētu transporta līdzekli. Kādi finansiāli dati, salīdzinoši pa exceļiem sanāktu?

Vernons 22.augusts 2025 15:37
0 0 Atbildēt

1.000.000 vag dzinējam no 1.6 līdz 2.0( vecajam,atmosfēriskajam) nekas ievērības cienīgs. Mani izbrīna eļļas maiņas intervāls. Es mainīju ap 15

000 ( 2.0) nekādu sāpju.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BYD Atto 2 tagad arī kā hibrīda modelis

Ķīnas autoražotājs BYD paplašina savu piedāvājumu Eiropā, piesakot kompaktā SUV Atto 2 uzlādējamo hibrīdversiju, kas Eiropas pircējiem kļūs pieejama 2026. gada pirmajā ceturksnī. Lasīt vairāk

 
 

Apturēts 13 gadīgs jaunietis, kurš ar vecāku automašīnu bēga no policijas (+ VIDEO) 15

Valsts policijas darbinieki šonakt pamanīja kādu automašīnu “Škoda”, kuras vadītājs nepildīja policijas prasības un nestājās brīdī, kad tika veikta transportlīdzekļu vadītāju alkohola pārbaude. Lasīt vairāk

 

No 65 000 eiro - elektriskais Cadillac Optiq tagad arī Eiropā (+ FOTO) 8

Elektriskais luksusa klases SUV jau šomēnes kļūst pieejams virknē Eiropas tirgu, ieskaitot Vāciju un Šveici. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti