Visi komentāri - Čehijā plāno pacelt maksimālo braukšanas ātrumu uz 150 km/h

Čehijā plāno pacelt maksimālo braukšanas ātrumu uz 150 km/h 22

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto.lv | 22.augusts 2025 4:12

Pa automaģistrāli, kas savieno Prāgu un Lincu vieglās automašīnas un motocikli varēs pārvietoties ar ātrumu līdz 150 kilometriem stundā.

Saskaņā ar mediju ziņoto, uz automaģistrāles numur 3 notiek eksperiments, kura ietvaros atļautais maksimālais ātrums tiek palielināts līdz 150 km/h – gan tikai labos laika apstākļos, par ko braucējiem norādīs salokāmās ceļa zīmes.

Faktiski Čehijas Republikā uz automaģistrālēm vispārējais ātruma ierobežojums ir 130 km/h, taču tagad noteiktos posmos būs iespējams pārvietoties ar lielāku ātrumu.

Autobraucējiem tā ir laba ziņā, tomēr ir arī “darvas karote medus mucā”, un tās ir jaunās ceļa zīmes, kam jāinformē autobraucēji. Pārsteidzoši, taču modernu elektronisko ceļa zīmju vietā izvēlēts risinājums ar mehāniskajām ceļa zīmēm, kas darbojas pēc žalūziju principa un salokoties maina savus rādījumus.  

Čehijas Republika nav vienīgā valsts, kas eksperimentē ar ātruma ierobežojumu atvieglošanu. Arī Nīderlandē dažos posmos tika palielināts ātruma ierobežojums pēc tam, kad tur gadiem ilgi bija spēkā 100 km/h.

 
Visi komentāri
 
Fuii 22.augusts 2025 7:50
0 2 Atbildēt

Redzēju tās čehu 150 km/h zīmes - ārprāc, akmens laikmets - tad nu vismaz šajā jomā LV ir priekšā.

Freijers 22.augusts 2025 8:17
4 1 Atbildēt

"Priekšā" varbūt ir ierobežojumu jomā, bet 150 būs čehiem .

Freijers 22.augusts 2025 8:18
5 3 Atbildēt

Interesanti, ka tendences ir tagad pēc Trampa uzvaras parādījušās, gadiem bija autovadītāju čakarēšanas globālā sacensība, kas tagad LV ir pašā pilnbriedā...

topinamburs 22.augusts 2025 8:48
1 5 Atbildēt

vienā 50 kmh gabalā no visa autostrāžu 1346 km kopgaruma, pilotprojekts

Viņiem bija politskais teijāteris vairāku gadu garumā, kur populisti izcīnīja šo.

Vangoju, ka pilotprojekta rezultāti būs, ka nekādas jēgas tam nav, un tālāk nekas nenotiks. jeb arī šur tur garumā nebūtiskos posmos tos 150 īslaicīgi atļaus. 

Problēma - lielā ātruma starpība starp 90 kmh braucošiem kravas auto un zemu lidojošajiem vieglajiem manevrēšanu padarīs bīstamāku.

Freijers 22.augusts 2025 8:58
4 1 Atbildēt

Jau sen, pēc DE pieredzes pierādīts, ka avārijas ir mazāk bez nekādiem ierobežojumiem. Kā reiz populistiska tiršana ir stādīt ierobežojumus un radarus visās malās un pasniegt to kā nenormālu sasniegumu ar ko arī šā brīža neokomunisti SM vadībā nodarbojas.

Original Nja 22.augusts 2025 9:00
9 2 Atbildēt

Vācijā joprojām ir neskaitāmi posmi, kur nav atļautā ātruma ierobežojuma, taču avārijas šajos posmos ir ļoti retas. Uz 90kmh braucoši kravas auto nav problēma, kāmēr tie nesāk apsteigt viens otru, kā tas ir, piemēram, Polijā - atļautais ātrums 140km/h, tikmēr fūrītes mierīgi dzen viena otru 80-90km/h. Taču ar visu to avārijas ir retas. Ja infrastruktūra ir piemērota lieliem ātrumiem, ātrums nekādas problēmas nerada

Nja 22.augusts 2025 13:35
2 2 Atbildēt

Fūre ta fūre, Vācu ģimenītes sapērk 1.0 mašīnas, izlien no fūres aizvēja un kamēr viņi tiek viņai garām, rinda otrajā joslā. Pašam izlida tāds priekšā, bija ko bremzēt. 

Un tad vēl ir tādi kas apdzen un turpina braukt uz 110 pa otro joslu un iepūt.

Dari ko gribi ar tiem ceļiem, lohs būs lohs tāpat un uztaisīs huijņu.

Onsis 22.augusts 2025 8:51
11 1 Atbildēt

Tikmēr mūsu tirliņi domā kā satiksmi samazināt!

Original Nja 22.augusts 2025 9:04
11 1 Atbildēt

Mūsu tirliņiem ir pārāk liels finansiālais ieguvums no uz ceļiem esošā haosa, tāpēc jau turpina kliegt, ka ātrums ir jāsamazina, it kā drošības nolūkos. Katrs normāls vadītājs, protams, redz, ka visi šie "drošības pasākumi" ceļus drošākus nav padarījuši, tieši otrādi...

0pis 22.augusts 2025 9:08
1 0 Atbildēt

Izmēģinās, parēķinās cik izmaksā degvielas starpība ātrajai braukšanai ikdienā un turpinās braukt uz 100.

Jurka90 22.augusts 2025 11:14
3 2 Atbildēt

Man 3.0l benzīns braucot uz 130km/h momentāno patēriņu rāda ~8l uz 100, ~7l, uz 150 būs nepilni 9l, ir to vērts, vismaz miegs nenāk un auto priecīgāks, dabū izskrieties kaut cik.

0pis 22.augusts 2025 11:24
1 2 Atbildēt

Man galīgi nav žēl, ja kāds neplāno savu laiku un ir gatavs  ik dienas pārmaksāt par degvielu, lai oficiāli atgūtu dažas minūtes. 

Izskrieties - tie ir kloķenes apgriezieni x laiks. T.i. nobrauc pa reģionālo ceļu 30km uz 70/5 trešajā robā vai uz 100/110 ceturtajā un rezultāts tāds pat.

Jurka90 22.augusts 2025 13:42
2 1 Atbildēt

Braukt pa foršu drošu ceļu ir patīkams process, es neskaitu katru kapeiciņu par degvielu un jāpaspēj man arī nav nekur. Auto pamatā lietoju tikai izklaidei.

0pis 22.augusts 2025 17:48
0 0 Atbildēt

Ok, ok. Daudzi te auto izmanto kā transportlīdzekli ikdienā. Izklaidei - tur var braukt kaut ar Mustangu, kaut ar Ferrari - tas ir saprotams.

ČehuAlus 22.augusts 2025 9:11
2 0 Atbildēt

Čehi eiropā ir priekšā visiem ar pieaugušo kīno un tagad būs arī ar saviem ceļiem.

Čehs777a 22.augusts 2025 12:33
4 0 Atbildēt

Čehi acimredzot vēlas, lai tranzīta lohi pēc iesp ātrāk pāršķērsotu viņu teritoriju.Diezin vai reāli kāds skeptiķis ir tur beidzamajā 10gadē pamēģinājis pa kādu ne-taisnāko maršrutu tā izvērtējoši izbraukt pa kādu to viņējo "jauno" bāāni.Īpaši ja tumsā, kur uz kilometru ceļa dažādu assfaltā iestrādāto atstarojošo elementu ir vairāk kā visā LVijā kopumā bedru un suudu.

es 22.augusts 2025 13:51
2 0 Atbildēt

Cik tad tur būs to 150 km/h stundā braucēju? Būs tāpat kā pie mums, tajā 120 km/h "bānī", kur no kreisās joslas regulāri jādzen nost visādus elektriķus un vulvo.

ExRacer 23.augusts 2025 9:08
0 0 Atbildēt

Vajadzētu uz Tīnūžu-Kokneses šosejas arī ieviest 120 vismaz.

Original Nja 25.augusts 2025 8:51
0 0 Atbildēt

Tai šosejai jau startā biaj jābūt ar četrām joslām. Patiesībā, visi pārvadi un tilti jau ir izbūvēti ar domu, ka tur būs četras joslas. Tikai kāpēc uzbūvēja tikai divas, nav zināms...

Vernons 24.augusts 2025 13:45
0 0 Atbildēt

Priekšā esošais ar Savu rīcību, darbību vai bezdarbību, Garantē Drošību!

Kristaps 24.augusts 2025 18:09
0 1 Atbildēt

Atkal salasījās vietējie eksperti komentāros. Čehija palielina ātrumu uz konkrēta šosejas posma un Latvijas super rallistiem biksītes mezglā, jāsāk par visu cepties. Arī pie mums atļauj 110 braukt labos apstākļos. Ta pat ka daudz kur citur. Nav mums maģistrāles kur braukt 150 un kultūra ne tik. Bail iedomāties visus jurčikus um pārējos ekspertus kad šie uz ārzemēm aizbrauc. Kauns pa ģīmi redzot šitos klaunus ar LV numuriem parādot vietējo kultūru ārpus Latvijas

Lohs778i 24.augusts 2025 21:39
0 0 Atbildēt

Pag, nesteidzies, jo šis ir koks ar 3 galiem.Uz "ārzemēm" viņi brauc arvien mazāk un LVijā viņiem katru dienu atgādina, ka viņi ir lohi.Nav vairs iepēju ne izpausties, ne "patrennēties".Kaut gan jebkurš ikdienas "ātrumposms" dažu km garumā ļautu tās izzūdošās iemaņas vismaz daļēji uzturēt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford pārskata elektrifikācijas plānus – vēl platāks solis atpakaļ 2

ASV autobūves uzņēmums atzīst kļūdu virzībā uz vispārējo elektrifikāciju, rēķinās ar zaudējumiem un turpinās ražot arī degvielas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Uzdāvini savai otrajai pusei "Porsche OffRoad Experience" piedzīvojumu 333 trasē. Te neliels ieskats (+ VIDEO) 1

Tas nav vienkārši brauciens. Tā ir robežu pārbaude – tavu un arī Porsche. Stāvas nogāzes, īsta 4x4 trase, bet bez dubļiem, auto šūpoles un 3 metrus augsts metāla tilts, kas prasa pārliecību un precizitāti. Lasīt vairāk

 

Putins atklāj, kādā gadījumā uzbrukums Rietumiem nenotiks; Krievija šo karu nesāka (+ VIDEO) 13

Krievijas diktators Vladimirs Putins ikgadējā jautājumu un atbilžu sesijā piektdien sniedza atbildes uz vairākiem šobrīd aktuāliem jautājumiem. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 34

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti