Mercedes-Benz un BMW varētu noslēgt vienošanos par motoru piegādi. Ja viss noritēs pēc plāna, minheniešu četrcilindru motori jau 2027. gadā varētu parādīties konkurentu mašīnās.
BMW un Mercedes ir konkurenti premium segmentā, tomēr grūtā brīdī tie varētu viens otram palīdzēt. Kā ziņo Manager Magazin, abi autoražotāji apsver iespēju slēgt aliansi, kuras rezultātā Mercedes sāktu izmantot BMW ražotos iekšdedzes dzinējus savos automobiļos. Ja vienošanās tiks panākta, pirmie Mercedes-Benz modeļi ar BMW četrcilindru motoriem tirgū varētu nonākt jau 2027. gadā.
Plāns paredz izmantot BMW labi zināmo divu litru turbo četrcilindru B48 dzinēju, kas jau vairāk nekā desmit gadus tiek uzstādīts dažādos BMW un Mini modeļos. Šis dzinējs nesen tika ieviests arī BMW M2 modelī, aizstājot sešcilindru motoru – jaunā versija attīsta 313 zirgspēkus un 420 ņūtonmetru griezes momentu.
Šāda sadarbība Mercedes-Benz ļautu būtiski samazināt izmaksas, kas saistītas ar jaunu iekšdedzes dzinēju modeļu izstrādi – īpaši laikā, kad uzņēmums piedzīvo finansiālus sarežģījumus. Saskaņā ar nesen publicēto finanšu pārskatu, Mercedes-Benz peļņa pēc 2025. gada otrā ceturkšņa samazinājusies par 69%, salīdzinot ar to pašu periodu iepriekšējā gadā. Uzņēmums šajā ceturksnī piegādājis 547 tūkstošus transportlīdzekļu, kas ir par 9% mazāk nekā iepriekš.
Ņemot vērā izveidojošos situāciju un gauso elektroauto pārdošanas pieaugumu, Mercedes nolēmis nedaudz mainīt kursu – nesteigties ar pilnīgu pāreju uz elektroauto un vienlaikus optimizēt izdevumus, tostarp izvēloties koplietot tehnoloģijas ar konkurentiem. Paredzams, ka sadarbība ar BMW neapstāsies tikai pie dzinējiem – tiek apspriesta arī transmisiju un elektrificētu spēka agregātu koplietošana.
Savukārt BMW no šīs partnerības gūtu papildus ieņēmumus un palielinātu dzinēju ražošanas apjomus savā rūpnīcā Šteirā, Austrijā. Tas ļautu uzņēmumam maksimāli izmantot esošās ražošanas kapacitātes un nostiprināt savas pozīcijas kā vadošajam dzinēju piegādātājam arī ārpus sava zīmola robežām.
Lēmums par šīs sadarbības oficiālu uzsākšanu gaidāms līdz 2025. gada beigām. Ja tas tiks apstiprināts, tas varētu iezīmēt jaunu posmu Vācijas autobūves nozarē, kur konkurenti kļūst par stratēģiskiem partneriem, lai pielāgotos mainīgajai tirgus realitātei.
Varētu braukt!
Nav dūmu bez uguns - ja jau runā, tad arī darīs. Mercedes pašlaik nav tā labākā situācija, jādomā, kā no tās izkļūt.
Uzvara uz to ka virsrakstā brauks, bet līgumu tikai varētu noslēgt. Pietiekami daudz kas var vēl nesaiet.