Leapmotor gatavojas izaicināt Volkswagen ID.3 ar jaunu hečbeku Lafa 5, ko redzēsim kā vienu no Minhenes IAA Mobility 2025 autoizstādes jaunumiem.
Ķīnas elektroauto ražotājs Leapmotor, kas kopš nesena laika ir daļa no Stellantis koncerna, turpina paplašināt savu klātbūtni Eiropas tirgū. Gadu pēc ienākšanas reģionā ar budžeta klases elektroautomobiļiem uzņēmums paziņojis par jaunu soli — pilnīgi jauna hečbeka prezentāciju. Auto, kas saņēmis nosaukumu Lafa 5, tiks oficiāli atklāts 2025. gada 8. septembrī Minhenes IAA Mobility autoizstādē, un tam paredzēts konkurēt ar tādiem populāriem kompaktklases elektroauto kā Volkswagen ID.3, Cupra Born, Peugeot E-308, Opel Astra Electric.
Pirmie publicētie tīzeri liecina par sportisku un dinamisku dizainu, kas orientēts uz jauniešu auditoriju. Hečbeks izceļas ar Leapmotor raksturīgajiem dienas gaitas lukturiem (DRL), kuros izmantots LED apgaismojums rūtiņu izkārtojumā. Aizmugures lukturi veidoti visā platumā un atkārto šo pašu motīvu. Pārsegs ir izteikti reljefains, piešķirot automobilim agresīvāku un mūsdienīgāku izskatu.
Ķīnas mediji ziņo, ka Lafa 5 radīts uz Leap 3.5 platformas, ko izmanto arī krosovers B10. Šī platforma nodrošina elektromotorus ar jaudu līdz 218 Zs un 67,1 kWh akumulatoru, ar kuru B10 spēj veikt līdz 600 kilometriem ar vienu uzlādi. Interesants fakts — B10 šasijas regulējumā iesaistīti Maserati inženieri, tāpēc nav izslēgts, ka līdzīga kvalitāte sagaidāma arī Lafa 5 modelī.
Leapmotor B10 piedzīvos pirmizrādi IAA Mobility autoizstādē Minhenē (no 8.09) un uzreiz kļūs pieejams ES tirgū, un arī Lafa 5 tai pieteikts kā pirmā iznāciena jaunums.
Atgādināsim, ka 2024. gadā tika dibināts kopuzņēmums Leapmotor International, kurā 51 % akciju pieder Stellantis, bet 49 % Ķīnas Leapmotor. Eiropas tirgū tiek piedāvāts T03 (kompakts pilsētas auto, aptuveni 265 km WLTP) un C10 (vidēja izmēra ģimenes SUV, 420 km WLTP). Šoruden piedāvājumu papildinās elektriskais krosovers B10 (līdz 430 km WLTP).
Līdz ar to VW var