Visi komentāri - Brīdina par risku Eiropai kļūt aizvien atkarīgākai no Ķīnas elektroauto akumulatoru jomā

Brīdina par risku Eiropai kļūt aizvien atkarīgākai no Ķīnas elektroauto akumulatoru jomā 3

 

Ilustratīvs attēls: Ķīnas ražotāja BYD Blade Battery Foto: BYD

Nozare.lv | 4.septembris 2025 11:12

Eiropas atkarība no Ķīnā ražotiem akumulatoriem elektriskajiem automobiļiem rada riskus gan piegāžu drošībai, gan tehnoloģiskajai neatkarībai, teikts konsultāciju kompānijas "Deloitte" pārskatā.

Pērn vien 13% no pasaulē saražotajiem elektroauto akumulatoriem tika saražoti Eiropā, lēš "Deloitte". Turklāt gandrīz visi no šiem akumulatoriem tika saražoti Ķīnas un Dienvidkorejas uzņēmumu struktūrvienībās, un tikai viens Eiropas Savienībā bāzēts ražotājs veicis ražošanu ierobežotā apjomā.

Aptuveni 70% no pasaulē saražotajiem elektroauto akumulatoriem pērn saražoti Ķīnā.

"Deloitte" prognozē, ka elektroauto akumulatoru tirgus ienākumi Eiropā pieaugs no 16 miljardiem eiro 2024.gadā līdz 54 miljardiem eiro 2030.gadā. Ja netiks strauji paplašināta vietējā ražošana, elektroauto tirgus izaugsme var kļūt aizvien atkarīgāka no Ķīnas un citiem Āzijas piegādātājiem, norāda eksperti.

Uzņēmums uzskata, ka Eiropai būtu nepieciešams saražot vismaz 40% no pasaulē pieejamajiem elektroauto akumulatoriem, lai reģionam šajā sektorā būtu nozīmīga loma. "Deloitte" norāda, ka akumulatori ir visdārgākais elektrisko automobiļu komponents, kas nosaka automašīnu izmaksas, veiktspēju un nobraucamo attālumu.

"Deloitte" brīdina, ka Āzijas dominējošais stāvoklis nozīmē tirgus "reģionālu monopolizāciju", kas palielina risku, ka Eiropas autoražotāji var zaudēt piekļuvi vismodernākajām tehnoloģijām.

Uzņēmums arī norāda, ka Eiropā kavējas vai pat tiek atcelta elektroauto akumulatoru ražotņu projektu realizēšana.

 
Visi komentāri
 
Sergejs 4.septembris 2025 11:55
3 1 Atbildēt

Nu kurš būtu domājis ka pārnesot visa iespējamā ražošanu/ieguvi uz Ķīnu (vai Āziju/Āfriku) paši neko nevarēs saražot un tiks nolikti četrāpus... Toties ir emisiju kvotas ko tirgot, var mēģināt ar tām iztikt ikdienā

Tātad,cien.Lxxi 4.septembris 2025 14:12
3 0 Atbildēt

Viens pats (mājās?) kkāds Deloitte brīdina veselu plašu Euro savienību...Kaut kāds (sazin hv/vvz kāds, privāt Uzņēmums) brīdina oficiālu Valstu Savienību...

Jo (acīm redzot..) šai Savienībai nav pašai savu tā dēvēto "situācijas uzraugu". Vai nu (iespējams...) kāreiz (īstenībā?) tie Savienības Pārstāvji (aizkadrā) nodarbojas ar acīmredzamu sabotāžu un (apzināti) pieļauj Savienībai kaitējošas darbības (vai beddarbības).Hm.Mmm.Phe..

Doma 4.septembris 2025 15:15
0 0 Atbildēt

Var LV alkānus pakot iekšā akumulatoru vietā. Visiem labi 👍

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kas notverts, tas bez izredzēm (+ VIDEO) 6

Lai aizturētu bēgošu auto zagli, policija ASV pielieto "automašīnu satvērēju". Lasīt vairāk

 

Brīdina par risku Eiropai kļūt aizvien atkarīgākai no Ķīnas elektroauto akumulatoru jomā 3

Eiropas atkarība no Ķīnā ražotiem akumulatoriem elektriskajiem automobiļiem rada riskus gan piegāžu drošībai, gan tehnoloģiskajai neatkarībai, teikts konsultāciju kompānijas "Deloitte" pārskatā. Lasīt vairāk

 

Korejietis ar elektrisko Hyundai Ioniq 5 nobrauc 666 255 km, turklāt tikai 3 gados! 12

Tikai trīs gadi bija nepieciešami kādam Dienvidkorejas iedzīvotājam, lai ar elektrisko Hyundai Ioniq 5 nobrauktu vairāk par 600 000 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Zog mazāk, bet autozagļi par dārzniekiem nav kļuvuši(+ VIDEO) 4

“Es teiktu, ka šobrīd ir novērojams autozādzību skaita kritums. Nav tā, ka nezog vispār, bet nezog daudz. Šogad jaunākā nozagtā automašīna ir 2023. gada VW Touareg un viens Lexus.” Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti