Porsche ir pirmais autoražotājs, kas sērijveida ražošanai izstrādājis 11 kW induktīvās uzlādes sistēmu elektroautomobiļiem.
Šīs tehnoloģijas centrā atrodas pamatplāksne, kas aizstāj tradicionālo sienas kārbu vai citas vadības ierīces. Gada beigās gaidāms jaunais pilnībā elektriskais Cayenne, un tas būs pirmais modelis ar iebūvētu bezvadu uzlādes iespēju. Savukārt vienas kārbas pamatplāksne no Porsche plašāk būs pieejama 2026. gadā. Jau tuvākajā laikā prototips ar luminiscējošu krāsu tiks demonstrēts IAA Mobility izstādē Minhenē.
Ražotāja dati liecina, ka aptuveni 75 procenti no visiem pilnībā elektrisko Porsche uzlādes procesiem notiek mājās, tāpēc induktīvās uzlādes potenciāls ir ievērojams. Jaunā bezkontakta sistēma, kas spēj nodrošināt līdz pat vienpadsmit kilovatu jaudu, uzlādes ziņā pielīdzinās klasiskajai vadu maiņstrāvas uzlādei. Enerģijas pārneses efektivitāte ir ļoti augsta – līdz pat 90 procentiem.
Pašas pamatplāksnes izmēri ir 117 x 78 centimetri, biezums – seši centimetri. Tā sver apmēram 50 kilogramus un to iespējams uzstādīt garāžā, zem nojumes vai arī ārpusē, arī autostāvvietā. Porsche pēc pieprasījuma nodrošina arī uzstādīšanu un nodošanu ekspluatācijā. Plāksne aprīkota ar LTE un Wi-Fi moduli, kas nākotnē ļaus veikt attālinātus programmatūras atjauninājumus un nodrošināt infrastruktūras atbalstu.
Elektriskais Cayenne būs pieejams ar rūpnīcā uzstādītu bezvadu uzlādes aprīkojumu. Automobilī uzstādītais uztvērēja bloks, kas atrodas starp priekšējiem riteņiem un ir pasargāts no akmeņu šķembām un laikapstākļu ietekmes, nodrošinās enerģijas pārnesi. Lai sāktu uzlādi, pietiks novietot Cayenne virs grīdas plāksnes – automobilis automātiski nolaidīsies līdz vajadzīgajam augstumam. Enerģija tiek pārraidīta dažu centimetru attālumā. Plāksne aprīkota ar kustību detektoru un svešķermeņu atpazīšanas funkciju, kas uzlādi nekavējoties pārtrauc, ja starp automašīnu un plāksni nokļūst dzīva būtne vai uz tās nonācis kāds metāla priekšmets, kas sāk uzkarst.
Uzlādes procesu var ērti pārvaldīt lietotnē My Porsche. Tajā iespējams sekot līdzi uzlādei, autentificēt vairākus transportlīdzekļus, kā arī izmantot apkārtskata funkciju, kas atvieglo automobiļa precīzu novietošanu virs plāksnes. Uzlāde sākas uzreiz pēc tam, kad automobilis ir pareizi novietots un aktivizēta stāvbremze. Tāpat kā pie vadu uzlādes, arī bezvadu režīmā pieejamas ērtības funkcijas – piemēram, uzlādes taimeris un iepriekšēja akumulatora sagatavošana.
Porsche sola, ka jaunās Cayenne paaudzes kopējā uzlādes jauda sasniegs līdz pat 400 kW, savukārt induktīvā uzlāde padarīs ikdienu ērtāku nekā jebkad agrāk.
Ļoti labs risinājums arī gados vecākiem cilvēkiem, invalīdiem utt, tik vien tas, ka 100 tk priekš e-Cayenne jāatrod.
Uzlāde sākas uzreiz pēc tam, kad automobilis ir pareizi novietots un aktivizēta stāvbremze.
Tātad daļa tupīs jo kas ir "pareizi" un daļa aizmirsīs par bremzi.
Ak jā, vai bezvadu uzlāde nav būtiski lēnāka par vadu?
Aizmirst par stāvbremzi nevar normāliem mūsdienu auto.