Vācijas autobūves uzņēmums BMW publicējis attēlus un informāciju par pirmo Neue Klasse (Jaunā Klase) modeli iX3, kas jau šoruden stāsies uz ražošanas līnijas Ungārijas Debrecenā.
Kā liecina ražotāja dati, pilnībā elektriskais automobilis ir 4,78 m garš un apveltīts ar 2,90 m riteņu garenbāzi. Pirmais šīs sērijas pārstāvis ir iX3 50 x-Drive — modelis ar diviem elektromotoriem, kuru kopējā jauda 345 kW jeb 469 zirgspēkus. Maksimālais griezes moments ir 645 ņūtonmetri, un automašīna spēj paātrināties no 0 līdz 100 km/h vien 4,9 sekundēs, sasniedzot maksimālo ātrumu 210 km/h. Salīdzinot ar iepriekšējo iX3, aerodinamiskās īpašības ir uzlabojušās, ko apliecina gaisa pretestības koeficients 0,24 (vecajam iX3 – 0,29).
BMW iX3 50 x-Drive ir arī praktisks – tā bagāžnieka tilpums svārstās no 520 līdz 1750 litriem, bet vilkmes jauda ļauj pāvadāt piekabi, kas sver līdz divām tonnām.
Maksimālā jauda ar ko varēs uzlādēt iX3 ir 400V, kas nozīmē, ka 10 minūšu pie ātrās uzlādes iekārtas ir pietiekami, lai ceļu turpinātu 370 kilometru garumā. Ar pilnībā uzlādētu akumulatoru varēs veikt vairāk par 800 kilometriem.
Automašīnas izskats veidots pēc līdzības ar konceptu Vision Neue Klasse X ar gareniskas formas LED lukturiem un jauno radiatora resti, kas atsauc atmiņā bavāriešu 80. gadu modeļus. Aizmugure zīmīga ar diviem augstu novietotiem lukturu blokiem, kas jauno klasi ar citiem neļaus sajaukt pateicoties daudzo slīpo svītriņu grafikas dēļ. Lukturiem pa vidu BMW logotips, bet virs aizmugures stikla – jumta spoileris. Krosovers komplektēts ar 20 collu riteņiem, par papildmaksu pieejami dažādi uzlabojumi, piemēram, radiatora restes izgaismošanas funkcija, Harman Kardon audio sistēma ar 13 skaļruņiem, projekcijas displejs vai trīs zonu klimatkontrole.
Salonā jau būs BMW Panoramic iDrive ar 1,1 m garu, šauru displeju, kas stiepjas visā vējstikla platumā un 17,9 collu centrālais ekrāns. Vadības ierīces apvieno fiziskas pogas vējstikla tīrītājiem, pagrieziena rādītājiem, sānu spoguļiem, skaļuma regulēšanai, pārnesumu izvēlei, stāvbremzei, avārijas brīdinājuma gaismām, aizmugurējā loga apsildei un atkausēšanas funkcijai ar skārienvadību un balss vadību, kā arī daudzfunkcionālu stūri.
Sērijveida ražošana šim modelim sāksies jau šoruden jaunajā BMW rūpnīcā Debrecenā, Ungārijā, savukārt tirdzniecība tiks uzsākta 2026. gada februārī. Nākotnē gaidāmi arī citi šī modeļa varianti, tostarp versijas, kas būs ražotas Šeņjanā un īpaši pielāgotas Ķīnas tirgus vajadzībām. Šo automobiļu piegādes plānotas 2026. gada vasarā.
Stūre - katastrofa, tas ekrāns šķībs vai tā tik izskatās?