IAA Mobility autoizstādē Nissan demonstrē jauno Leaf – elektroauto ar krosoveram līdzīgu dizainu un līdz pat 600 km nobraukumu.
Jaunais Leaf tiek būvēts uz CMF‑EV platformas, kas ir Nissan, Renault un Mitsubishi alianses kopīgs risinājums. Pateicoties šai arhitektūrai, Leaf ir ieguvis jaunu krosoveram līdzīgu virsbūves stilu, aizstājot līdzšinējo kompaktā hečbeka formu. Dizains ir ne tikai vizuāli pievilcīgs, bet arī funkcionāls – automobiļa aerodinamiskais koeficients ir aptuveni 0,25, ko nodrošina tādi elementi kā slēpti durvju rokturi, 3D aizmugurējie lukturi, panorāmais jumts un plūstošas virsbūves līnijas.
Jaunais Leaf tiek piedāvāts ar divām bateriju versijām – 52 kWh un 75 kWh. Atkarībā no izvēlētās konfigurācijas, automobiļa WLTP nobraukums var sasniegt līdz pat 436 km ar mazāko bateriju un ap 604 km ar lielāko. Papildus tam, Leaf ir aprīkots ar ātrās uzlādes iespējām līdz 150 kW, kas ievērojami samazina laiku, kas nepieciešams, lai uzpildītu enerģiju ikdienas vajadzībām.
Piedziņu nodrošina 160 kW (214 Zs) elektromotors, kas ir mazāks un kompaktāks, taču apveltīts ar lielāku (tagad 355 Nm) griezes momentu.
Arī citu tehnoloģiju jomā Nissan ir spēris lielu soli uz priekšu. Leaf aprīkots ar “Google Built-In” sistēmu, kas nodrošina vienkāršu piekļuvi navigācijai, uzlādes punktu plānošanai un citām funkcijām. Tāpat pieejama Vehicle-to-Load (V2L) tehnoloģija, kas ļauj automobili izmantot kā enerģijas avotu ārējām ierīcēm – piemēram, kempingos vai strāvas pārrāvuma laikā. Nākotnē iespējams arī atbalsts Vehicle-to-Grid (V2G) funkcionalitātei, kas ļaus auto nodot lieko elektroenerģiju atpakaļ tīklā.
Salons ir modernizēts ar diviem 14,3 collu digitālajiem displejiem un dažādiem interjera apdares līmeņiem. Tiek piedāvāta arī uzlabota baterijas siltuma pārvaldības sistēma, kas nodrošina efektīvāku uzlādi dažādos klimatiskajos apstākļos.
Jaunā Leaf ražošana notiks Nissan rūpnīcā Sanderlendā, Lielbritānijā.
Testējot/izmēģinot jauno Arya Nismo radās kvalitatīva un nostrādāta auto priekšstats. Ļoti patīkamas braukšanas sajūtas. Bet pietrūka daži svarīgi sīkumi, piem. kā regulējama rekuperācijas jauda. Tas manā skatījumā šāda līmeņa auto, it visā, ir liels mīnuss izskatot pirkšanas variantu.
Tad nesaprotami kam tāda fīča kā V2G nodot enerģiju atpakaļ tīklā?
Privātmajai aktuāli, pa lielam mašīna var būt kā mājas akumulators. Var arī pa dienu uzlādēt ar saules paneļiem un pa nakti kad saule nespīd, nodot tīklā par lielāku naudiņu.
V2G ir domāta sadales tīklam. Tas par importu paņems savu daļu un tad vēl būs mēnešmaksa. V2G funkciju būs par maksu un arī speclādētājs būs jāpērk. Vēl baterijas degradācija. Nodokļi arī būs jāmaksā. Beigās tas viss aizies mīnusos.