Sankcijas un rietumu auto – krievi kaut kā tos pērk, bet dominē Ķīnas autobūve - iAuto

Sankcijas un rietumu auto – krievi kaut kā tos pērk, bet dominē Ķīnas autobūve 17

 

Ilustratīvs attēls Foto: BMW

iAuto.lv | 14.septembris 2025 11:05

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku.

Pēc Putina uzsāktā kara, Rietumvalstis pameta Krievijas tirgu, daudziem no tiem (Toyota, Hyundai, Kia, Volkswagen un Renault) atstājot izveidoto infrastruktūru un ražošanas rūpnīcas. Šajos gados situācija krasi izmainījās un lielākie ieguvēji izrādījās Ķīnas ražotāji, kas sagrāba Krievijas tirgus lielāko daļu, tajā skaitā noslēdzot vienošanos par savu modeļu ražošanu ar Krievijā zināmu zīmolu, piemēram, Moskvitch, ražošanu.

Jaunākie Krievijas Satiksmes drošības direktorāta (GIBDD) dati liecina, ka 2025. gada pirmajos sešos mēnešos Ķīnas autoražotāji aizņem 56 procentus Krievijas tirgus, kas kopā ar Krievijas zīmoliem (34%) sastāda 90 procentus no kopējās daļas.

Bet, kas tad ieguvis atlikušos 10 procentus? Izrādās, ka neskatoties uz sankcijām, Krievijas patērētāji turpina pirkt Eiropas, Amerikas, Japānas un Korejas automašīnas. Tirgus līderis šajā segmentā ir Solaris, Krievijas uzņēmums, kas bez licences montē Hyundai un Kia transportlīdzekļus. Tas notiek bijušajā Hyundai rūpnīcu Sanktpēterburgā, kur tagad ražo Hyundai Creta, Kia Rio un Hyundai Accent, kas attiecīgi pārdēvēti par Solaris HC, KR un HS.

Solaris ir līderis ar 10 500 pārdotajām vienībām, seko Toyota (gandrīz 7800 vienības; 15.vieta), BMW (5300; 18.vieta), Mercedes (4000), Hyundai (3200) un Kia (3000), kā arī daudzi citi.

Tas iespējams, pateicoties paralēlajam importam, ko bieži veic privātpersonas, iepērkoties tieši no Ķīnas, Korejas vai Eiropas un ievedot automobiļus caur Centrālāzijas valstīm, piemēram, Kazahstānu, kas kalpo kā tranzīta centri. Tādejādi, apejot sankcijas, Krievijā 2025. gada pirmajā pusē reģistrēti aptuveni 39 000 Rietumvalstu ražojumu auto.

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
imzz 14.septembris 2025 15:22
1 1 Atbildēt

Jauno automobiļu pārdošanas apjomi Krievijā krītas divciparu skaitļos, bet vecās automašīnas tiek pirktas stabili labi. Rezultātā autoparks noveco: tā vidējais vecums jau sasniedzis 16 gadus. Pat jaunas ķīniešu automašīnas kļūst nepieejamas krieviem - centieni aizstāt importu ir izraisījuši cenu pieaugumu. Turklāt ķīniešu automašīnām ir problēmas ar apkopi, turklāt tās ātri zaudē vērtību - jau pēc gada tās zaudē līdz pat pusei no savas vērtības. Tāpēc patērētāji ar savu rubli balso par lietotām rietumu zīmolu automašīnām. Tas ir papildu trieciens arī automobiļu rūpniecībai, kas vairs nerada pievienoto vērtību un samazina nodokļu ieņēmumus, raksta portāls "The Insider"

srt 14.septembris 2025 17:56
1 0 Atbildēt

Varu klusām pačukstēt, ka arī, neskatoties uz sankcijām un karu, UA pilsoņi bez problēmām var nopirkt jebkurai savai RU un BY ražotajai tehnikai orģinālās rezerves daļas.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sankcijas un rietumu auto – krievi kaut kā tos pērk, bet dominē Ķīnas autobūve 17

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 16

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Dārgi, bet vajag - Tērvetē atklāta pirmā biometāna rūpnīca Latvijā (+ VIDEO) 15

Tērvetē šodien atklāta pirmā Latvijā bioloģiskās sašķidrinātās dabasgāzes rūpnīca. Tas ir nozīmīgs solis Latvijas enerģētiskās neatkarības virzienā, jo ļaus lauksaimniecības blakusproduktus un biomasu pārvērst par tīru un klimatneitrālu enerģijas resursu. Lasīt vairāk

 

Cik svarīga ir auto pārbaude pirms tehniskās apskates? (+ VIDEO) 10

Pat pilnīgi jauna auto mūžā reiz pienāk kārta doties uz obligāto tehnisko apskati. Tiem, kas tur nekad dzīvē nav bijuši, pastāstīsim,kas tur īsti notiek. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti