Visi komentāri - Sankcijas un rietumu auto – krievi kaut kā tos pērk, bet dominē Ķīnas autobūve

Sankcijas un rietumu auto – krievi kaut kā tos pērk, bet dominē Ķīnas autobūve 17

 

Ilustratīvs attēls Foto: BMW

iAuto.lv | 14.septembris 2025 11:05

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku.

Pēc Putina uzsāktā kara, Rietumvalstis pameta Krievijas tirgu, daudziem no tiem (Toyota, Hyundai, Kia, Volkswagen un Renault) atstājot izveidoto infrastruktūru un ražošanas rūpnīcas. Šajos gados situācija krasi izmainījās un lielākie ieguvēji izrādījās Ķīnas ražotāji, kas sagrāba Krievijas tirgus lielāko daļu, tajā skaitā noslēdzot vienošanos par savu modeļu ražošanu ar Krievijā zināmu zīmolu, piemēram, Moskvitch, ražošanu.

Jaunākie Krievijas Satiksmes drošības direktorāta (GIBDD) dati liecina, ka 2025. gada pirmajos sešos mēnešos Ķīnas autoražotāji aizņem 56 procentus Krievijas tirgus, kas kopā ar Krievijas zīmoliem (34%) sastāda 90 procentus no kopējās daļas.

Bet, kas tad ieguvis atlikušos 10 procentus? Izrādās, ka neskatoties uz sankcijām, Krievijas patērētāji turpina pirkt Eiropas, Amerikas, Japānas un Korejas automašīnas. Tirgus līderis šajā segmentā ir Solaris, Krievijas uzņēmums, kas bez licences montē Hyundai un Kia transportlīdzekļus. Tas notiek bijušajā Hyundai rūpnīcu Sanktpēterburgā, kur tagad ražo Hyundai Creta, Kia Rio un Hyundai Accent, kas attiecīgi pārdēvēti par Solaris HC, KR un HS.

Solaris ir līderis ar 10 500 pārdotajām vienībām, seko Toyota (gandrīz 7800 vienības; 15.vieta), BMW (5300; 18.vieta), Mercedes (4000), Hyundai (3200) un Kia (3000), kā arī daudzi citi.

Tas iespējams, pateicoties paralēlajam importam, ko bieži veic privātpersonas, iepērkoties tieši no Ķīnas, Korejas vai Eiropas un ievedot automobiļus caur Centrālāzijas valstīm, piemēram, Kazahstānu, kas kalpo kā tranzīta centri. Tādejādi, apejot sankcijas, Krievijā 2025. gada pirmajā pusē reģistrēti aptuveni 39 000 Rietumvalstu ražojumu auto.

 
Visi komentāri
 
Eijnuei_KātadTāa 14.septembris 2025 13:41
0 1 Atbildēt

Kā redzams, tie apssankcionētie nabagi staigā plikām pakakaļām ('Xžhoppām) un visūr sūrs Karā stāvoklis.Vīriešu/jauno uz ielām tikpatkā nau.Brauc viņi labākajā gad ar ķerrām,dzīvo/kokos(krūmos) un aifons 18+tais tur nava ne vienam pašam nē. Nee. Mēee..

Jājā 14.septembris 2025 13:43
0 1 Atbildēt

Censūra_Nolaādētā 14.septembris 2025 13:46
0 1 Atbildēt
imzz 14.septembris 2025 15:22
1 1 Atbildēt

Jauno automobiļu pārdošanas apjomi Krievijā krītas divciparu skaitļos, bet vecās automašīnas tiek pirktas stabili labi. Rezultātā autoparks noveco: tā vidējais vecums jau sasniedzis 16 gadus. Pat jaunas ķīniešu automašīnas kļūst nepieejamas krieviem - centieni aizstāt importu ir izraisījuši cenu pieaugumu. Turklāt ķīniešu automašīnām ir problēmas ar apkopi, turklāt tās ātri zaudē vērtību - jau pēc gada tās zaudē līdz pat pusei no savas vērtības. Tāpēc patērētāji ar savu rubli balso par lietotām rietumu zīmolu automašīnām. Tas ir papildu trieciens arī automobiļu rūpniecībai, kas vairs nerada pievienoto vērtību un samazina nodokļu ieņēmumus, raksta portāls "The Insider"

Onsis 14.septembris 2025 16:06
0 0 Atbildēt

Jā, tikai tagad krievi par tā pārmaksā, Kazahiem, vai Armēņiem!

Pensis 14.septembris 2025 16:43
0 0 Atbildēt

Paskatījos nedaudz ru saitus - jaunais Audi A5 tur sākot no 60 tk - ja pārrēķina uz eiro.

gunbox 14.septembris 2025 18:18
0 0 Atbildēt

Un? Latvija pacēlusi par 30% eksportu uz Kazahstānu. Valsts pati atzīst publiski, ka pārkāpt sankcijas var pat valsts ministrija, novirzot mangāna rūdu priekš tanka stobriem pa citiem ceļiem priekš fašistiskās krievijas.

topinamburs 14.septembris 2025 17:35
0 0 Atbildēt

pērk kā pirkuši? Ko var melot, virsraksts no raksta satura at';sķiras par 180 grādiem. Pērk tikai tie, kas var atļauties pārmaksāt visādiem starpniekiem!

es 14.septembris 2025 18:03
0 0 Atbildēt

Pat ar tā saucamo pārmaksu, cipars un piegādes termiņi ir mazāki kā ES lohiem.

Pļurkt 14.septembris 2025 17:52
0 0 Atbildēt

Oligarhi pērk kā pirkuši, jo tiem ir pie kājas fakts ka iekārotais auto ir pali9cis 3 reizes dārgāks!

Parastie mirstīgie gan plēš matus no galvas, jo jaunu nekādu auto tie nav spējīgi nopirkt, bet lietotajiem rezervesdaļu nav vispār, ja tās nav Krievijā uzsākuši ražot!

0pis 14.septembris 2025 19:28
0 0 Atbildēt

Kļuvis, nevis palicis. Agrāk bija 3x lētāks - kā var palikt.

srt 14.septembris 2025 17:56
1 0 Atbildēt

Varu klusām pačukstēt, ka arī, neskatoties uz sankcijām un karu, UA pilsoņi bez problēmām var nopirkt jebkurai savai RU un BY ražotajai tehnikai orģinālās rezerves daļas.

0pis 14.septembris 2025 20:06
0 0 Atbildēt

Tas viss ir sūds ar cē burtu uz naftas un gāzes eksporta fona.

gunbox 14.septembris 2025 18:15
0 1 Atbildēt

Tas nav nekas jauns. Uz Polijas robežas samaksā 8k€ un pārdzen ko grib. Zinot, ka visa Latvijas valsts ir korumpēta un pilna ar putina pakaļlaižiem, tad nebrīnītos, ka uz mūsu robežas var pat par mazāku summu.

Lohmeistars 14.septembris 2025 20:14
0 0 Atbildēt

Visu šo nonstopa laiku, nezcik desmitu piemēros te tika  tikuši piestādīti dažādi rakstiski viziālie materīāli par to, ka nekāaas tās ssankcijas līdz šim nav partraukušas to krieva "izdzīvotspēju".Krievu miljonāru skaits beidzamā 2024tā gada laikā pieaudzis uz pusi.Krievu miljardieru kapitāls apmēram pa tikpat.Visi turku,ēģiptiešu,āzijiešu,vētnamiešu un pat krietna daļa "ejropopejiešu" kūrortu un izklaides vietu tekoši "runā" krieviski.Jūtups rāda arbien lielākus brīnumus- Nicca,Kannass un/bvai Monakako viņiem klanās un viņus aicina. Nav neviana "jaunās paaudzes" grand kruīz kuģa, uz kura nebūtu menū krieviski un  kur nenorisinātos izklaides passākumi spešal priekš krievvalodīgās auditorijas. Ārprāts! ..Taču demagogi un noderīgie idioti protams ka izliksies neredzam apgalvos diametrāli pretējo.

Bagātnieku (un ierēdņu..) eurobagātība aug augumā, erolohi krīt arvien dziļākā bedrē. Var atsaukties uz dajiebkādu reālu videomateriālu un kauč vai apdrirsties- jebkura "reportāža" no tās krievucūku patiesās ikdienas tiks novērtēta labākajā gadījumā kā kaut kāda "krievu pasaules reklāma" .

topinamburs 14.septembris 2025 20:34
0 0 Atbildēt

Tu te drusciņ sabiezini krāsiņas. Krievu ir “daudz” jo tie 2 vai cik miljoni no mobilizācijas un debilizācijas tur dzīvo visu laiku. Un protams tie ir arī naudīgi, kas varēja pabēgt

Jā?_bet 14.septembris 2025 21:16
0 0 Atbildēt

Runa bija (gāja?) par TO, ka tagadiņ itin VISIEM krieviem komplektā liksim izciest ciešanas.Izjust Kaunumu per to, ka viņi ir "krievi kā tādi" (automātiskie sleepkavas, kaŗanoziedznieki,izvārottatāji,uttt).Isrādās, ka visas tās runas bijušas lēts fufelis.

Ko tas Trumps nupat teica? Uzlikt ķiniešu precēm ieved muitas nodokli! Kam ir vairāk "taisnības" - viņam , vai tiem euro glumekļiem,kuri burtiski klanās ši "tirdzniec pārtnera" priekšā? Kuri gatavi savu rūpniecību un savu eurocilvēku gadiem iedibināto nodarbinātības/iztikas algoritmu vienkārši nolaist/podā, ielaižot par baltu pusvelti šeit šos ķiķīnieš suudus.Nu jau pat veselu ražotņu veidolā.

Šī nav  īsti krāsu sabiezināšana. tas ir drizāk tāds loh atgādinājums.Uzaicinājums "atzīt", ka viss iepriekš kareivīgi/lepni runātais ir bijis lēts demagoģisks fufelis.Kur atsevišķi (daudzi) runātāji ir uz lohu rēkina prasti (krietni!) uzvārījušies, un turpina to darīt.

Tie paši loh somi- reku tagad viņi "atgriezīs" atpakakaļ tos izbēgušos krievus.Bet (a) ko diez tie glumēkļi domāja, kad visus tos bez kādām liekām "razborkām" visus/korī savā tajā lohvalstī uzņēma? Kas tas bija, altruisms, cilvēk mīlestība, vai (tomēr) kāds savtīgi glums aprēķins, par kuru tagad kauns viņus apmeklējis? Mēs pat visu ceļu truli neatšķiram to, ka vienkārša ši "jautājuma cilāšana" NAV gluži tas pats, kas "krievu pasaules reklamēšana".

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sankcijas un rietumu auto – krievi kaut kā tos pērk, bet dominē Ķīnas autobūve 17

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 16

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Dārgi, bet vajag - Tērvetē atklāta pirmā biometāna rūpnīca Latvijā (+ VIDEO) 15

Tērvetē šodien atklāta pirmā Latvijā bioloģiskās sašķidrinātās dabasgāzes rūpnīca. Tas ir nozīmīgs solis Latvijas enerģētiskās neatkarības virzienā, jo ļaus lauksaimniecības blakusproduktus un biomasu pārvērst par tīru un klimatneitrālu enerģijas resursu. Lasīt vairāk

 

Cik svarīga ir auto pārbaude pirms tehniskās apskates? (+ VIDEO) 10

Pat pilnīgi jauna auto mūžā reiz pienāk kārta doties uz obligāto tehnisko apskati. Tiem, kas tur nekad dzīvē nav bijuši, pastāstīsim,kas tur īsti notiek. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti