Ķīnas tirgum Audi izveidotā zīmola AUDI pirmo modeli E5 Sportback pircēji uzņēmuši ar sajūsmu – kopš tirdzniecības sākuma, tikai pirmās pusstundas laikā vien, saņemti 10 153 pasūtījumu.
Ķīnā vidējā segmenta elektriskais transportlīdzeklis ar fastback virsbūvi tiek piedāvāts četrās versijās, cenai sākoties no atzīmes 235 900 juaņu (nedaudz vairāk par 28 000 eiro). Bāzes versijā tas būs 4,88 m garš aizmugures riteņu piedziņas automobilis ar 220 kW motoru un 76,2 kWh LFP akumulatoru līdz 618 km sniedzamībai (CLTC cikls).
Visdārgākais variants, kas aprīkots ar 579 kW (787 Zs) un 100 kWh NCM akumulatoru, varēs nobraukt līdz 647 km un maksās vismaz 319 900 juaņu (38 200 eiro).
Vistālāko sniedzamību piedāvā 300 kW jaudīgā aizmugures riteņu piedziņas versija ar 100 kWh NCM akumulatoru, kas savus pasažierus bez papildu uzlādes gatava vest līdz pat 773 km garumā.
AUDI E5 Sportback balstās uz Audi un Ķīnas ražotāja SAIC kopīgi izstrādāto Advanced Digitalized Platform arhitektūru. Fastback virsbūve nodrošina ne tikai efektīgu, modernu un sportisku izskatu, bet arī visnotaļ atzīstamu aerodinamisko koeficientu (0,252).
Izpatīkot Ķīnas pircējiem, daudz uzmanības veltīts apgaismojumam un skārienekrāniem - 942 gaismas diodes un gandrīz 2000 trīsstūrveida elementi rada dinamiskas sagaidīšanas animācijas, bet salonā dominē iespaidīgs 59 collu multimediju displejs, kas stiepjas no viena statņa līdz otram. Tā kodolu veido Qualcomm Snapdragon 8295 mikroshēma, bet sistēmu darbina Audi patentētā Audi OS operētājsistēma. Atpakaļskata spoguļu vietā izmantotas kameras, kas pārraida attēlu uz ekrāna sāniem.
Viedās funkcijas papildina mākslīgā intelekta balss asistents, kā arī atbalsts Apple CarPlay un Huawei HiCar. Šie asistenti analizē informāciju no 27 dažādiem sensoriem, tostarp lidariem, radariem, kamerām un ultraskaņas sensoriem, kas nodrošina augstas precizitātes apkārtējās vides uztveri.
Luksusa cienītājiem pieejamas arī augstākas klases versijas ar pneimatisko piekari, adaptīvajiem amortizatoriem un Bose audio sistēmu, kas aprīkota ar 18 skaļruņiem, piedāvājot izcilu komfortu un skaņas kvalitāti katrā braucienā.
Ar saviem vairāk kā 10 tūkstošu pasūtījumu pirmās pusstundas laikā E5 Sportback ir uzņēmis lieisku tempu. Salīdzinājumam, E5 Sportback konkurents Tesla Model 3 augustā saņēma vien 17 739 pasūtījumu.
Tie riņķi jau tāpat krīt nost, labāk uzreiz ņem bez.