Tesla izņēmusi no modeļu piedāvājuma elektriskā pikapa Cybertruck RWD aizmugures riteņu piedziņas versiju, kas bija lētāka un vienkāršāka, taču pircēju interesi piesaistīt tik un tā nespēja.
Pircēju interese ir tas, kas Cybertruck pietrūkst, it īpaši pēdējā laikā – pēc skaļā pieteikuma 2019. gadā un pircēju sajūsmas (citiem šoka), pirmo reizi skatot futūristiskā dizaina transportlīdzekli ar nerūsējošā tērauda virsbūvi, Tesla ziņoja par teju miljonu pieteikumu.
Tomēr ražošanas versija nonāca tirgū vien četrus gadus vēlāk, un līdz tam laikam sākotnējā ažiotāža jau bija lielā mērā norimusi. Kad beidzot tika laists klajā sērijveida modelis, daudziem tas sagādāja vilšanos – ne tikai tehnisko iespēju, bet arī cenas ziņā.
Izrādījās, ka Cybertruck nespēj pilnvērtīgi pildīt pikapa funkcijas, kā arī neatbilda agrāk solītajai pieejamībai. Kvalitātes problēmas un dažādi skandāli, tostarp saistīti ar Elona Maska politisko darbību, tikai saasināja situāciju.
Statitikas dati rāda, ka kopš modeļa laišanas tirgū 2023. gada novembrī Tesla klientiem bija piegādājusi tikai apmēram 52 000 vienību, un arī 2025. gadā piegāžu temps ir ievērojami samazinājies - līdz jūlijam bija piegādāti vien nedaudz vairāk par 10 000 transportlīdzekļu, turklāt otrajā ceturksnī – tikai aptuveni 4300 vienības, kas ir par 50% mazāk nekā tajā pašā periodā pērn.
Lai uzlabotu pārdošanas rādītājus, Tesla 2025. gada aprīlī nāca klajā ar vienkāršotu un lētāku Cybertruck versiju – aizmugurējās piedziņas (RWD) modeli. Tā cena ASV bija 70 000 dolāru jeb aptuveni 59 000 eiro, kas to padarīja par 10 000 dolāru lētāku nekā pilnpiedziņas versijai. Taču cerētā interese izpalika, un jau pēc nepilniem pieciem mēnešiem Tesla pārtrauc šī modeļa ražošanu.
Lētākā versija pircējiem negāja pie sirds, jo tai pietrūka īpašību, kas darīja pievilcīgu dārgāko Cybertruck – cenas labad ražotājs upurēja priekšējo elektromotoru, kas būtiski samazināja tā spējas bezceļu apstākļos, adaptīvo pneimopiekari, elektriski vadāmu kravas nodalījuma pārsegu un ārējo ierīču uzlādes portus – funkcijas, kuras īpaši novērtēja amatnieki un praktiski domājoši pircēji.
Rezultātā lētākā versija tiek izņemta no aprites mazāk kā pusgadu pēc tās starta, bet ražotājam jāpieņem realitāte, kas krietni atšķiras no sākotnējiem plāniem.