Cenu ziņā izdevīgie Magotan un Sagirus drīzumā tiks piedāvāti arī ārpus Ķīnas tirgus.
Volkswagen koncerns plāno paplašināt savu darbību ārpus Ķīnas un piedāvāt Magotan un Sagitar modeļus jaunos tirgos. Šie divi modeļi, kas līdz šim bija pieejami tikai Āzijā, jau 2025. gada novembrī būs nopērkami arī Tuvajos Austrumos. Tomēr klientiem Eiropā šie cenu ziņā pievilcīgie modeļi ies secen.
Pēc tam, kad 2024. gadā Volkswagen Group China piegādāja gandrīz trīs miljonus transportlīdzekļu, uzņēmums ir gatavs spert nākamo soli – iekarot jaunus tirgus ārpus Ķīnas. Šī plāna priekšgalā ir Magotan un Sagitar – divi modeļi, kas izstrādāti sadarbībā ar Ķīnas partneri FAW. Tuvajos Austrumos tie tiks pārdoti ar nosaukumiem Passat un Jetta, pielāgoti vietējo klientu gaumei un tirgus prasībām.
Magotan ir būvēts uz Passat B9 bāzes, taču atšķiras ar dizainu un virsbūves tipu – kamēr Passat kopš 2024. gada Eiropā pieejams tikai kā universāls, Magotan ir sedans. Tā izskats ir nedaudz konservatīvāks, ar lielāku radiatora režģi un hromētu līniju, kas stiepjas zem priekšējiem lukturiem. Aizmugurē vizuālās izmaiņas ir minimālas – pārveidots ir tikai lukturu iekšējais dizains, kuru 3D gaismas paraksts atgādina ID sērijas modeļus. Ķīnas tirgū Magotan pieejams ar diviem benzīna dzinēja variantiem – 160 ZS (300 TSI) un 220 ZS (380 TSI), abi benzīna agregāti ar četriem cilindriem.
Savukārt Sagitar L ir vēl viens sedans, kas Ķīnā pieejams tikai kopš 2025. gada. Jaunākajā paaudzē tas pieaudzis līdz 4,81 metra garumam, padarot to tikai nedaudz īsāku par Magotan. Arī šis modelis Tuvajos Austrumos tiks pārdots ar citu, taču Volkswagen faniem labi pazīstamu nosaukumu – Jetta. Lai gan nosaukumi mainīti, automobiļi ir tikai nedaudz pārveidoti, lai atbilstu reģiona specifiskajām prasībām.
Volkswagen Middle East jau ir publicējis abu modeļu oficiālās cenas. Passat (Magotan) būs pieejams no 2025. gada novembra par aptuveni 25 000 eiro, bet Jetta (Sagitar) – par apmēram 21 000 eiro.
Interesanti, ka paplašināšanās plāni attiecas arī uz Jetta apakšzīmolu, kas tika izveidots 2019. gadā un nākotnē paredzēts kā pilnībā elektrificēta zīmola virziens. Ir dzirdamas runas, ka arī šis zīmols varētu meklēt laimi jaunos tirgos. Tomēr izredzes, ka Magotan, Sagitar vai citi Ķīnas tirgum izstrādātie modeļi tuvākajā laikā nonāks Eiropā, šobrīd tiek vērtētas kā niecīgas.
Kaut kāds dalbajobisms. Eiropieši pirks ķīniešu sūdus, bet VW pa pieejamu cenu būs visur kur, tikai ne Eiropā. Jā, atlaidīs strādniekus, jo akumulatorauto nepērk, bet pieejamus auto Eiropā... nu nē!