Chery ir Ķīnas automobiļu ražotājs, valsts uzņēmums, kas dibināts 1997. gadā un atrodas Vuhu pilsētā, Ķīnas Anhui provincē. Tas ir viens no lielākajiem Ķīnas autoeksportētājiem un ir pazīstams ar savu pieaugošo klātbūtni starptautiskajos tirgos.
Chery produkcija ir daudzveidīga un aptver gan apvidus auto/SUV segmentu, piemēram, Tiggo 4, Tiggo 7, Tiggo 8, Tiggo 9, gan sedanus, piemēram, Arrizo 5, Arrizo 6. Ražotājs tos piedāvā arī ar iekšdedzes motoriem, ar hibrīdiekārtām, spraudņhibrīdiem (PHEV) un kā pilnībā elektriskus modeļus. Piedāvājumā ir arī pikaps HIMLA.
Nolūkā dažādot savu produkciju, Chery izveidojis vairākus apakšzīmolus: OMODA – modernāks un stilīgāks zīmols, orientēts uz jauno paaudzi, JETOUR – budžeta SUV zīmols, EXEED – premium segmenta apakšzīmols. Jaecoco - pilsētas apvidus auto.
Chery pēdējos gados strauji paplašinās ārpus Ķīnas, tostarp arī Eiropā, Latīņamerikā, Krievijā, Tuvajos Austrumos, un dažās Āfrikas valstīs. Dažās valstīs Chery automašīnas tiek pārdotas zem citiem zīmoliem vai sadarbībā ar vietējiem partneriem. Jaecoco pilsētas apvidus auto.
Chery produkcija tiek eksportēta uz vairāk nekā 80 pasaules tirgiem.
Ķīnas ražotājs ir aktīvs arī Eiropas tirgū, plānojot vai jau realizējot savas produkcijas noietu tādos tirgos kā Polija, Rumānija, Čehija, Grieķija u.c. Saskaņā ar Chery preses paziņojumu, šajās dienās ražotājs piegādājis savu piecmiljono eksportēto transportlīdzekli un to saņēmis kāds klients Polijā.
2025.gadā Chery plāno uzsākt savu darbību arī Latvijā un Baltijā.
Vēl daži fakti par Chery:
Chery Group dibināta 1997. gadā kā neatkarīgs Ķīnas autoražotājs. Tā ir pirmā Ķīnas auto marka, kas pārsniegusi 5 miljonu vienību pārdošanas un eksporta apjomu.
Finansiālie rezultāti:
2024. gadā Chery Group ieņēmumi sasniedza 480 miljardus jenu, kas ir pieaugums par 52,3 % salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.
Globālā pozīcija:
Uzņēmums darbojas vairāk nekā 120 valstīs, 22 gadus pēc kārtas saglabājis vadošā eksportētāja statusu Ķīnā.
2025. gada Fortune Global 500 sarakstā Chery ieņēma 233. vietu (lēciens par 152 vietām — straujākā izaugsme nozarē).
Pārdošanas rādītāji (2025 gada 8 mēneši):
- Kopā pārdoti 1 727 299 transportlīdzekļi (+14,5 %)
- No tiem 495 955 NEV (+81,8 %)
- 798 804 eksportēti (+10,8 %)
- Kopējā lietotāju bāze — 17,44 miljoni, no tiem 5,3 miljoni ārvalstīs
Inovācijas un pētniecība:
Vadās pēc “YaoGuang 2025” stratēģijas, izveidojot 8 globālus R&D centrus un vairāk nekā 300 laboratoriju.
Izveidota Kaiyang laboratorija un “Xinghuo programma” sadarbībai ar vairāk nekā 60 universitātēm.
Grupai ir vairāk nekā 40 000 patentu pieteikumu, no kuriem 25 000 apstiprināti.
Tehnoloģiskās inovācijas:
Galvenie virzieni — elektrifikācija, intelekts, zems oglekļa līmenis, globalizācija un AI integrācija.
Izstrādātas platformas: Mars Architecture, Chery Power, Lion Intelligent Cockpit, Falcon Smart Driving System, Galaxy Ecosystem.
Sociālā un ekonomiskā ietekme:
Galvenajā mītnē Vuhu izveidots rūpniecības klasteris ar 2000 uzņēmumu, piesaistītas Fortune 500 investīcijas un radītas 300 000 darbavietas.
Seko līdzi iAuto.lv video reportāžām no Ķīnas, kur veiksim tālāko un garāko testa braucienu 1 400 km.
Starts tiek dots 14.oktobrī!
iAuto.lv braucienu un uzturēšanos Ķīnā apmaksā autoražotāja Chery pārstāvis.
Neko daudz par Chery nezinu, dzirdēts vien, ka Krievijā tas jau ilgus gadus viens no pārdošanas līderiem, tā ka, vienam laiviņā vien esam, lai kā cenšamies spirināties.
Un tikai tāpēc ka lēti. Ne ar ko citu neizceļas.
Tas jau nabagu auto, lai krievene pie tāda tiktu, vecais jānodod utilizācijai 😘