Visi komentāri - Audi Ķīnā gandrīz trīs reizes lētāks? – vāciešus “šokē” pašmāju autoražotāja cenu politika

Audi Ķīnā gandrīz trīs reizes lētāks? – vāciešus “šokē” pašmāju autoražotāja cenu politika 7

 

AUDI E5 Ķīnas tirgum Foto: Audi

iAuto.lv | 19.oktobris 2025 4:44

Vācu medijos izskanējusī ziņa par to, ka Audi uzsāk sava jaunākā elektriskā modeļa pārdošanu Ķīnā, noliekot tā sākumcenu pie 25 000 eiro atzīmes, nav palikusi bez ievērības.

Kā raksta izdevums Focus.de, raksts par 25 000 eiro vērto AUDI E5 izraisījis asas debates vieniem kritizējot cenas Vācijā, citiem apspriežot sekas darbavietām un zīmola identitāti. Arī prognozes nākotnei optimismu nevieš.

Iedokļu daudz un tie ir dažādi: kamēr daudzi nosoda vācu automašīnu augstās cenas un ražotāju tirgus stratēģiju kā neizdevīgu situāciju vācu klientiem, citi apšauba Audi uzticamību un zīmola tēlu, ņemot vērā ražošanu Ķīnā. Pretrunīgi tiek apspriestas arī tādas tēmas kā darba apstākļi, ražošanas pārvietošana, nozares nākotne un politiskā ietekme. Komentāru sadaļā saduras ekonomiskās bažas, skepticisms pret elektromobilitāti un asa ironija. 27 procenti lasītāju uzskata, ka vācu klienti ir neizdevīgā stāvoklī augsto cenu dēļ salīdzinājumā ar Ķīnas tirgu.

Tikai daži no komentāriem, ko publicējis minētais izdevums: "Ir vispārzināms, ka Eiropas zīmoli ir pārāk dārgi, īpaši Vācijā, un klienti to ir pieņēmuši bez sūdzībām gadu desmitiem. Korporācijas ir nopelnījušas milzu naudu. Ar to ir cauri. Audi, tāpat kā MG un citi pirms tam, parāda, kā lietas var darboties ar ķīniešu tehnoloģijām. Vienkārši žēl, ja trūkst ķīniešu rezerves daļu vai tās pienāk ar kavēšanos. Bet mēs to esam redzējuši no japāņiem."

"Mums tas ir pilnīgi neinteresanti. Ja Volkswagen grupa to laidīs tirgū šeit, tas maksās 55 000 eiro vai vairāk."

"Protams! Licences tiesības. Tāpēc transportlīdzeklis šeit maksā sešciparu summu, un ražotāji brīnās, kāpēc neviens tos nepērk."

"Drīzumā būs pieejams fantastisks automobilis par nepārspējamu cenu. Es šos virsrakstus lasu jau 50 gadus. Kad automobilis tiek pārdots, tas ir tikpat dārgs kā visi pārējie. Tāpēc atcerieties: automašīnas nākamajā paaudzē nekad nav kļuvušas lētākas, un, protams, Audi neražo 25 000 eiro vērtu automobili, kas ir tikpat labs kā tā paša salīdzināmais modelis par 65 000 eiro."

Citus uztrauc tas, ka Audi satuvinājies ar Ķīnu - daudzi lasītāji pauž bažas, ka Audi zaudē uzticamību un zīmola identitāti ražošanas Ķīnā dēļ. Daži pilnībā noraida šo zīmolu, jo tas vairs netiek saistīts ar vācu kvalitāti, identitāti un tradīcijām.

Aptuveni 10 procenti komentētāju intensīvi apspriež izmaksu spiedienu, ko rada augstās algas Vācijā, nepieciešamību samazināt izmaksas un sekas, ko rada zemas ražošanas izmaksas Ķīnā. Īpaša uzmanība tika pievērsta stagnējošām algām, arodbiedrībām un darbavietu riskiem Vācijas autobūves nozarē.

"Ķīnas ātrums – tieši tā, Ķīnā pat inženieri strādā trīs maiņās! Vai mūsu arodbiedrības to varētu panākt? Diez vai – tātad tas vienkārši prasa ilgāku laiku, vai ne?"

Katrs desmitais lasītājs ir noraizējies par nākotni: viņi redz, ka nozari arvien vairāk apdraud augstās izmaksas, ražošanas pārvietošana un labvēlīga konkurence no Ķīnas. Viņi prognozē nozīmes zaudēšanu, rūpnīcu slēgšanu un Vācijas autobūves nozares ilgtermiņa norietu.

"Pēc dažiem gadiem, ne vēlāk kā 2035. gadā, vairāk nekā 80% jauno automašīnu tiks ražotas Ķīnā. Labākas un uz pusi lētākas. Vācu zīmoli bankrotēs, tiks pārdoti vai pārcels savas ražošanes uz Ķīnu. Vācijā paliks tikai dīleru centri, loģistika un servisa centri — nožēlojamas slavas dienu paliekas."

Par AUDI E5 Ķīnas tirgum var lasīt rakstā: Audi bez riņķiem – vairāk kā 10 000 pasūtījumu 30 minūšu laikā; zināmas cenas

 

 
Visi komentāri
 
felix65 19.oktobris 2025 6:30
12 0 Atbildēt

Uz pusi lētākas? Diez vai. Ķīnas autobūvi dotē valsts, lai ražotāji varētu iespraukties tirgos, pie tam ķīnieši bezkaunīgi zog gadsimta garumā radītās rietumu tehnoloģijas, paši neieguldoties to izstrādē. No eiropieši mīkstmiešiem nav nekādas pretreakcijas ne tehnoloģiju zagšanai, ne protekcionismam, jo tiklīdz vācieši iepīkstējās par ievedmuitām ķīniešu mašīnām, alkatīgie autoražotāji bija pret, jo gribas tirgot Ķīnā, tā paši sev rokot kapu. Kā parasti eiropiešu viendienīšu filosofija.  Kad Eiropas autobūve būs piebeigta, cenas būs kā par Eiropas mašīnām.

19.oktobris 2025 8:09
6 1 Atbildēt

Audi tirgojas bez riņķiem 

Pircējs noziedies ar puņķiem

Dārgi jāmaksā ir tam

Naudas neatliks it nekam

jaa 19.oktobris 2025 8:25
6 3 Atbildēt

Opis tad, kad izvelk diņķi

Audi nokrīt visi riņķi

Skatās Glorija un brīnās

Opi, ko tu vēl tur dīdies!

audiVags 19.oktobris 2025 14:32
1 0 Atbildēt

ir viens no visu laiku visglumākajiem zīmoliem euroautobūves vēsturē.Tas,kurš pašlaik zaļi dzīvo uz savulaik iegrābtajiem (tostarp ar krāpšanas un demagoģijas palīdzību) loh miljardiem, ieviešot (ievazājot) un attīstot šeit "passaulē vis viszaļāko" visprogressīvāko un visiemcilvēkiem visnekaitīgāko Tdi tehnoloģiju.

Pamēģiniet kaut kur tagad "atrast" vismaz kādu no šo te iepriekšējo trekno "dd-gadu" reklāmām.

Neputns 19.oktobris 2025 17:25
1 0 Atbildēt

Auto ir jāmaksā ap 20 000eur ne kapeiku vairāk

WALA 20.oktobris 2025 8:51
4 0 Atbildēt

Ak tu viens - kad sāksim domāt līdz tam ko pasniedzam kā informāciju. Ķīnā kaut kas ir lēts tikai lēta darba spēka dēļ un tādēļ ka to kļūdaini joprojām dēvējam par jaunattīstības valsti un pieļaujam ka jamie gaisu var aizdrist vairāk kā ES vai ASV ...

Novienādojam noteikumus ražošanai un pat lētais darbaspēks jau nonāks "sprukās". Un "lētais darbaspēks" ar nav mūžīgs - un pat ja pieņemsim ka tas 'tāds būtu' - tad ar Ķīna kaut ka sagribēs atpelnīt savas subsīdijas dažādām jomām ... un ja tirgū nebūs alternatīvu tad domājat ka Ķīna nemācēs uz jums nopelnīt ....

srt 20.oktobris 2025 19:42
0 0 Atbildēt

Audi arī Eiropā, pat Āfrikā ir tāds pats kā Ķīnā!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ne Vuhu, ne Pekinā pilsētās nemanīju nevienu elektrisko skrejriteni, ne koplietošanas, ne privāti (+ VIDEO) 2

iAuto.lv pievērš uzmanību divriteņu transportam un secina, ka Ķīnā nav neviena stāvdrāža, vismaz ne Vuhu un Pekinā. Lasīt vairāk

 

Saskaņoto paziņojumu par CSNg varēs iesniegt arī ziņapmaiņu platformās (+ VIDEO) 3

Saskaņoto paziņojumu par ceļu satiksmes negadījumu varēs iesniegt arī populārākajās ziņapmaiņu platformās. LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins “Rīta Panorāmā” skaidroja, ka lietotne un papīra formāts paliks, bet būs pieejams jauns instruments, kas palīdzēs "iziet cauri saskaņotā paziņojuma informācijai no A līdz Z". Lasīt vairāk

 

Sadauza divus Chery Tiggo 9 apvidus auto , lai pierādītu, ka Ķīnas auto ir droši, bet vai izdevās? (+ VIDEO) 8

iAuto.lv piedalās drošības testos, kuros viens pret otru tiek triekti divi Chery Tiggo 9 automobiļi. Interesanti, kāds būs ekspertu vērtējums, jo vizuāli paliek iespaids, ka uzlabojumiem vēl ir vieta. Lasīt vairāk

 

Euro NCAP jaunākie testi: Volkswagen T-Cross un Dongfeng Box tikai trīs zvaigznes (+ VIDEO) 6

Jaunākajos drošības testos lika vilties divi modeļi: populārais Volkswagen krosovers T-Cross un Ķīnas ražotāja Dongfeng elektriskais mazauto Box. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti