2831 kilometri ar vienu bāku - Škoda ar dīzeļdzinēju atgādina citiem, kurš ir īstais sniedzamības rekordists - iAuto

2831 kilometri ar vienu bāku - Škoda ar dīzeļdzinēju atgādina citiem, kurš ir īstais sniedzamības rekordists 36

 

Foto: Škoda

iAuto.lv | 22.oktobris 2025 12:09

Kas gan ir elektroauto un hibrīdu uzstādītie sniedzamības rekordi, ja ar sērijveida dīzeļdzinēju aprīkota Škoda ar vienu degvielas tvertni, nobrauc gandrīz trīs tūkstošus kilometru.

Eiropas 2025. gada rallija čempions Miko Marčiks izmantojis ar divlitru TDI 150 Zs (360 Nm) dīzeļdzinēju un 7DSG divsajūgu kārbu aprīkotu Škoda Superb, lai veiktu 2831 kilometru garu braucienu no Polijas pilsētas Lodzas līdz Parīzei un atpakaļ. Automašīna bija Sportline versijā (par 15 mm zemāka piekare), bet vienīgā atkāpe no standarta modeļa – zemas rites pretestības riepas.

Citu izmaiņu nebija un rekorda uzstādīšana bija ekonomiskā motora un prasmīgā pilota ziņā. Var tikai iedomāties, cik pacietības prasīja brauciens gandrīz trīs tūkstošu kilometru garumā ar vidējo ātrumu aptuveni 80 km/h cilvēkam, kurš ikdienā nodarbojas ar autosportu, taču rezultāts arī šādā pārbaudījumā ir teicams – 66 litru degvielas tvertnes pietika, lai no Lodzas caur Vāciju sasniegtu Parīzi un atpakaļ atgrieztos pa citu maršrutu, braucot caur Nīderlandi, Beļģiju un Vāciju.

Datu izvērtējums liecināja, ka Superb vidēji patērēja tikai 2,61 litrus uz 100 kilometriem – ievērojami labāk nekā ražotāja uzrādītie 4,8 litri. Vienā posmā caur Franciju vējš pūta no aizmugures, tādejādi patēriņš nokritās līdz tikai 2,2 litriem 200 kilometru garumā. Viņam par labu spēlēja arī mazie 16 collu riteņi un relatīvi mazais svars – 1590 kilogrami.

3000 kilometru ar vienu degvielas tvertni nav pieminēti velti, jo tieši tāds ir Miko Marčika nākamais izaicinājums un mērķis, ko viņš plāno piepildīt tuvākajā laikā.

Foto: Škoda

Foto: Škoda

 
36 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Onsis 22.oktobris 2025 13:54
39 2 Atbildēt

Tas jau sen ie pierādīts, ka nekas ekonomiskāks par dīzeli garos braucienos vēl nav izdomāts!

Hmm 22.oktobris 2025 12:26
35 2 Atbildēt

Tas, ko visi zinājām ir pateikts skaļi.

Sergejs 22.oktobris 2025 14:25
21 0 Atbildēt

Pareizs pedāļu spaidīšanas spēks un algoritms. Un droši vien ar vēja virzienu ne tikai Francijā paveicās, ja visu laiku pustu pretī 30-60 grādu leņķi tad to rezultātu nedabūtu (sliktākais nav tieši purnā, sliktāk ir ap 45 grādu pretvējš, tad kombinācijā aerodinamika*laukums dod vislielāku pretestību).

 Rezultāts cienīgs, man ar Octavia 1.6TDI garos gabalos zem 3.4-3.6 palīst nesanāca, čalis reāli meistarīgi nobrauca.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 22

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 1

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Audi EX7 – otrais Audi bez četru riņķu logotipa; šoreiz arī Eiropai? (+ FOTO) 10

Audi atklājis jaunā zīmola AUDI otrā modeļa nosaukumu – tas ir krosovers EX7, kas, iespējams, kļūs pieejams arī Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti