Visi komentāri - 2831 kilometri ar vienu bāku - Škoda ar dīzeļdzinēju atgādina citiem, kurš ir īstais sniedzamības rekordists

2831 kilometri ar vienu bāku - Škoda ar dīzeļdzinēju atgādina citiem, kurš ir īstais sniedzamības rekordists 42

 

Foto: Škoda

iAuto.lv | 22.oktobris 2025 12:09

Kas gan ir elektroauto un hibrīdu uzstādītie sniedzamības rekordi, ja ar sērijveida dīzeļdzinēju aprīkota Škoda ar vienu degvielas tvertni, nobrauc gandrīz trīs tūkstošus kilometru.

Eiropas 2025. gada rallija čempions Miko Marčiks izmantojis ar divlitru TDI 150 Zs (360 Nm) dīzeļdzinēju un 7DSG divsajūgu kārbu aprīkotu Škoda Superb, lai veiktu 2831 kilometru garu braucienu no Polijas pilsētas Lodzas līdz Parīzei un atpakaļ. Automašīna bija Sportline versijā (par 15 mm zemāka piekare), bet vienīgā atkāpe no standarta modeļa – zemas rites pretestības riepas.

Citu izmaiņu nebija un rekorda uzstādīšana bija ekonomiskā motora un prasmīgā pilota ziņā. Var tikai iedomāties, cik pacietības prasīja brauciens gandrīz trīs tūkstošu kilometru garumā ar vidējo ātrumu aptuveni 80 km/h cilvēkam, kurš ikdienā nodarbojas ar autosportu, taču rezultāts arī šādā pārbaudījumā ir teicams – 66 litru degvielas tvertnes pietika, lai no Lodzas caur Vāciju sasniegtu Parīzi un atpakaļ atgrieztos pa citu maršrutu, braucot caur Nīderlandi, Beļģiju un Vāciju.

Datu izvērtējums liecināja, ka Superb vidēji patērēja tikai 2,61 litrus uz 100 kilometriem – ievērojami labāk nekā ražotāja uzrādītie 4,8 litri. Vienā posmā caur Franciju vējš pūta no aizmugures, tādejādi patēriņš nokritās līdz tikai 2,2 litriem 200 kilometru garumā. Viņam par labu spēlēja arī mazie 16 collu riteņi un relatīvi mazais svars – 1590 kilogrami.

3000 kilometru ar vienu degvielas tvertni nav pieminēti velti, jo tieši tāds ir Miko Marčika nākamais izaicinājums un mērķis, ko viņš plāno piepildīt tuvākajā laikā.

Foto: Škoda

Foto: Škoda

 
Visi komentāri
 
Hmm 22.oktobris 2025 12:26
31 2 Atbildēt

Tas, ko visi zinājām ir pateikts skaļi.

Motorolers 22.oktobris 2025 12:32
1 3 Atbildēt

Kā viņš to dabūja gatavu?

:-) 22.oktobris 2025 12:48
4 1 Atbildēt

Nav neiespējams. VW brīnījās kā es ar Tiguan Allspace 190zs, 2.0 tdi, 4 motion vidēji 5l/100 km tērēju, Uz garākiem gabaliem pat līdz 4.5 tiku.

Sergejs 22.oktobris 2025 14:25
19 0 Atbildēt

Pareizs pedāļu spaidīšanas spēks un algoritms. Un droši vien ar vēja virzienu ne tikai Francijā paveicās, ja visu laiku pustu pretī 30-60 grādu leņķi tad to rezultātu nedabūtu (sliktākais nav tieši purnā, sliktāk ir ap 45 grādu pretvējš, tad kombinācijā aerodinamika*laukums dod vislielāku pretestību).

 Rezultāts cienīgs, man ar Octavia 1.6TDI garos gabalos zem 3.4-3.6 palīst nesanāca, čalis reāli meistarīgi nobrauca.

Janis 22.oktobris 2025 18:22
5 0 Atbildēt

Vējam ir liela nozīme var atšķirties par litru mierigi

Teorētiski var but ka uz Franciju pūta pa spalvai un atpakaļ ari bet valdošie ir DR vēji šaubos. Turēties smagajam astē vienīgi tas ir reali

M 22.oktobris 2025 23:22
3 0 Atbildēt

Jā, mans rekods ar Octavia 2015.g 2.0TDI arī ir ap 3.5, grūti iedomāties, ka var vēl mazāk 😃

Po 22.oktobris 2025 12:43
2 4 Atbildēt

Toties bija modificēta bremžu sistēma. Priekšējo supportu nebij un aizmugurē ar tikai rocene ar atvirzītiem klučiem.

Tad vēl hakers palīdzēja ar pilsētu luksoforiem tikt galā.

Pusi ceļa veica uz puspiekabes.

Jūsu varianti?

tici kam gribi 22.oktobris 2025 14:45
1 0 Atbildēt

nebrauca vispār,MI safeikoja.

Vidzeme 22.oktobris 2025 14:56
2 1 Atbildēt

Ja nebūtu Skodamedia mājaslapā, tad varētu tā domāt - ja paskatām Facebook filtru sagrozītās rudens bildes, tostarp no oficiāliem tūrisma portāliem, tad šī ir viena no pirmajām domām. Starp citu, vakardienas kremlina posts ar Igaunijas degvielas cenām (dīzelis 1.17 eiro), aizgāja uz urrā. Pats Igaunijā biju aizvakar - zemāk par 1,30 eiro neredzēju.

iAutolv 22.oktobris 2025 12:51
0 2 Atbildēt

Te viens "eksperiments" iAuto.lv krājumos: iauto.lv/zinas/testi/3...as-ja-var-foto

Vernons 22.oktobris 2025 13:08
0 4 Atbildēt

Ticu. Bet eko šmeko nav īsti rādītājs.

:-) 22.oktobris 2025 15:12
2 0 Atbildēt

Kurš nu būtu muti virinājis. Pats savulaik ar sasniehumiem šajā disciplīnā lielījās! Žel, ka klāt vēl nepamatotus/melīgus, kā jau lielākā daļa apgalvojumu, kas no Kiesnera nāk, nopelnus piedzejoja.

Onsis 22.oktobris 2025 13:54
32 2 Atbildēt

Tas jau sen ie pierādīts, ka nekas ekonomiskāks par dīzeli garos braucienos vēl nav izdomāts!

Milkman 22.oktobris 2025 17:42
4 1 Atbildēt

Es arī gribēju ietaupīt un nemaksāju dārgajai padauzai, bet  paņēmu pa velti priekšā tavu sieviņu (viņa pati tā gribēja). Tagad pil gals. Nekas ekonomisks beigās nesanāca.

Eko 22.oktobris 2025 19:30
4 1 Atbildēt

Tāds ir feniņfikera liktenis - ciest, zaudēt un neko neiemācīties. Jo galnais takai i lēēētāāk.

Milkman 22.oktobris 2025 20:53
2 2 Atbildēt

Taisniba ir, bet kā es varēju zināt, ka Onša vecene ir dratējusies arī ar pagastmājas sētnieku?

felix65 23.oktobris 2025 6:52
5 0 Atbildēt

Izskatās ka tev tā ir sāpīga tēma. Kāds sievu drāž, vai draudziņš ragus uzlika?

Milkman 23.oktobris 2025 9:38
1 0 Atbildēt

Nē, tu pārprati. Piegādāju Onša sievai preci, kamēr Onsis kūtī pie virpas svīst un pelna dīzelītim. Onša sieviņa baigi uzstīvinājās, jo man ir 32cm metamais. Un pielaida man triperi.

Tagad domaju no Onša piedzīt ārstēšanās izdevumus. Tā tomēr ir viņa vaina, ka nespēj savas sievas ūksti pienācīgi kontrolēt.

Uzraugs 23.oktobris 2025 11:44
1 0 Atbildēt

Nāksies tev atgriezties pie aitas pakaļgala, to tu labi pārvaldi un neviens svešs arī klāt netiek. Kā saka, cilvēkam ir jādara tas ko tas māk, nevis ko grib.

Milkman 23.oktobris 2025 17:06
1 0 Atbildēt

Bet pirms tam es vēlos kompensaciju no dalbajiba par netīro ūksti.

Superb 22.oktobris 2025 14:07
1 0 Atbildēt

Sēņojot 1600 ar bāku mierīgi var noripot.

Bet 22.oktobris 2025 14:28
2 0 Atbildēt

ne jau tu

0pis 22.oktobris 2025 14:36
1 1 Atbildēt

Kāpēc nevar iebraukt DUSā ik pēc 350km? Pie viena ieiet tubzenē, apēst, padzert, izvēdināt sasvīdušo pakaļu.

Sipo 22.oktobris 2025 14:44
8 0 Atbildēt

Pērc elektro un tas tiks garantēts, pat neprasot vai gribi.

0pis 22.oktobris 2025 14:54
1 1 Atbildēt

Gadu braucu ar gāzvāgenu un nebija nekādas vainas - zināju ka iet 300-350km no balona, atk. no gadalaika. Lai es brauktu ilgāk par 150km neapstājoties, nu priekš kam, neesmu jau tālbraucējs kas braucot paēd, pamīž, noskatās filmu un parunā pa tel. ar sievu.

GTD2 22.oktobris 2025 16:06
3 0 Atbildēt

Tapēc ,ka par DUS ir labākas vietas, kur apstāties atpūsties vai paēst.

0pis 22.oktobris 2025 16:25
2 1 Atbildēt

Kuras bieži ir turpat blakus DUS. Pati doma - braukt bez uzpildes simtiem km - ir interesanta tikai kaut kādiem pasaules apceļotājiem, kas brauc labi tālu no civilizācijas. Parastajiem auto lietotājam DUS gadās pa ceļam katru dienu līdz ar to nav starpības, cik daudz var nobraukt starp uzlādēm.

GTD2 23.oktobris 2025 8:53
2 0 Atbildēt

Arī tikai pa pilsētu braucot racionālāk piepildīt pilnu bāku, lai nav jatērē laiks liekai uzpildei, citam sanāk vienreiz mēnessī iegriezties dus, cietiem drusku biežāk

0pis 23.oktobris 2025 9:27
1 0 Atbildēt

Un kāda jēga no pilnas bākas vizināšanas pa pilsētu? Lieks smagums. Kad uzpilda pilnu, mazākam auto uzreiz jūt ka pakaļa smagāka.

anonimikis 22.oktobris 2025 14:54
3 0 Atbildēt

Brauca tikai gaišajā dienas laikā, pamatā vilka aiz fūrēm, spoguļus bija pielocījis, regulāri gāja pamīzt, ēda tikai batoniņus, …

Janis 22.oktobris 2025 17:57
1 0 Atbildēt

Es zinu kā turējās astē smagajam

Nu ir bijuši dafiga pasati ar 2.0 dsg 2017g nu ok varbut tas superb jaunāks bet apšaubu... Jo passat pie 90 kruiza rija ap 4.5l nu ok 80 vid varbut 4 varbūt jaunāka tehnoloģija nu 3.7 bet 2.6 jau procentuāli ir milzīga starpība braukt pa pilsētu ir māksla eko bet šoseja ierubi kruizu un viss. Tad kad es ar e klases mersi 2017g 2.0d turejos aste smagajam patēriņš noleca uz 2.9l/100km nu vot tikai tà...

topinamburs 22.oktobris 2025 19:04
2 4 Atbildēt

Ja ar elektroauto braukt uz 80 kmh, patēriņš ir ap 10 - 13 kWh/100 km, t.i., uz pusi mazāk kā šai škodai

core 22.oktobris 2025 22:01
6 0 Atbildēt

Tad jau ar savu elektro tu nobrauksi virs 5k km bez "uzpildes"?

Kanibaals 23.oktobris 2025 12:45
1 2 Atbildēt

1 litrā degvielas ir 9kwh, tātad šis Super-sū nobrauca ar patēriņu 23 kWh/100km, kas vispār ir liels patēriņš priekš elektroauto it sevišķi braucot uz 80km/h. Pie tam izmaksas nesalīdzināmas dīzelis 4eur/100km pret EV 2.6eur/100km, protams ātrajos lādētājos izmaksas būs līdzīgas, bet atceramies, ka faktiskais patēriņš neākstoties mīzelim būs 2x lielāks. Dīzeļiem skuju taku ar visiem viņu AdBlue čurūdeņiem.

Pagāns 23.oktobris 2025 5:34
1 0 Atbildēt

Vairākas reizes ar v70 d5 151kw Čehijas Vācijas Francijas virzienā sanācis ar bāku 1700-1800km nobraukt bet tas ar pilnu mašīnu kondicionieris utt un brīvi nedomājot par ātrumu vēju vai ko citu  nevarētu teikt ka vidējais ap. 4 litri slikts rezultāts

Asaris 23.oktobris 2025 8:36
0 0 Atbildēt

Tāda smaciņa novīdēja no tā raksta puses, un tas nebija dīzelis. Aizmirsa pieminēt ka bija saorganizējuši smago, kas pa priekšu brauc.

imzz 23.oktobris 2025 10:28
1 0 Atbildēt

mazie 16 collu riteņi. Ko, patiešām 16 jau tagad ir mazie (?)

Sergejs 23.oktobris 2025 13:23
0 0 Atbildēt

Tāda ir tā realitāte, tagad modē ir uzstumt budžeta klases auto 19-20colu ripuļus (vai cik smuki izskatās) un ņirgt, iztēlojoties kā šī smukuma pircējs bolīs acis pie ziemas riepu plauktiem, redzot ciparu par R20 cik-necik sakarīga ražotāja produkcijai.

Jūrmalnieks 23.oktobris 2025 10:59
4 1 Atbildēt

Nissan xtrail pilnpiedziņa 2.0dci 177hp, vidēji 6L/100km, uz šosejas uzsēžoties konstantā kruīzā 90kmh ātrumā  4.5L/100km 😉 Viss ir SAVĀ brauksanas manierē!

Vispar nesaredzu to glorificēto tosteru jēgu, vismaz ka ikdienas auto. Tur lai kko 'taupītu' ikdienā ir tādā pašā eko manierē vienmēr jābrauc, jo ja agresīvi brauksi un spiedīsi, bača ātri paliek sausa un to uzlāde nav 5min jautājums 😂

Kaspars 23.oktobris 2025 16:07
1 0 Atbildēt

Cēsis - Mārupe. 1.6tdi, škoda octavia, manuālis. Pacentos un sanāca 3.1L uz 100km. Protams, visai Rīgai bija jātiek cauri.

Bet tad tiešām jācenšas.

Džonis 23.oktobris 2025 21:09
0 0 Atbildēt

Man ŠKODAoctavia 1.6.dti 3.9-4.1. 2017.g ar kruizkontroli pa LIEPĀJAS ŠOSEJU.ORĢINĀLĀS VELIR CONTENETĀL RIEPAS. NE ĀTRĀK PAR 94-95.KM. galvenais lai nav pret vējš un pilna mašina nokrauta.

Maris 23.oktobris 2025 23:43
0 0 Atbildēt

Es ar Renault Megane 2 1,5dci braucienā uz Berlīni iekļāvos 2.8L, bet protams tad bija garš brauciens vidēji ap 90km/h

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Bīstams satiksmei? - pensionārs brauc pretēji virzienam un uzkaras uz nomales (+ VIDEO) 7

Video autors domā, ka ES uzsāktā diskusija par spēju pārbaudi noteiktā vecumā būtu jāturpina. Lasīt vairāk

 

2831 kilometri ar vienu bāku - Škoda ar dīzeļdzinēju atgādina citiem, kurš ir īstais sniedzamības rekordists 42

Kas gan ir elektroauto un hibrīdu uzstādītie sniedzamības rekordi, ja ar sērijveida dīzeļdzinēju aprīkota Škoda ar vienu degvielas tvertni, nobrauc gandrīz trīs tūkstošus kilometru. Lasīt vairāk

 

Tauta ziņo: krustojums pie Sēlijas ciema ir satiksmei nedrošs (+ VIDEO) 25

Autoceļa Aizkraukle – Jēkabpils krustojumu pie Sēlijas ciema var dēvēt par vienu no melnajiem punktiem ceļu satiksmē. Lai gan šajā posmā ātruma ierobežojums ir 70 kilometri stundā, daudzi autovadītāji to neievēro. Lasīt vairāk

 

ES plāno ieviest digitālo vadītāja apliecību un "pārbaudes laiku" nepieredzējušiem šoferiem 4

Eiropas Parlaments (EP) otrdien atbalstīja digitālās vadītāja apliecības ieviešanu Eiropas Savienībā (ES), kā arī vismaz divus gadus ilgu "pārbaudes laiku" nepieredzējušiem autovadītājiem, kura laikā piemēros stingrākus sodus par braukšanu alkohola reibumā vai drošības jostu nelietošanu, aģentūru LETA informēja EP preses sekretāre Latvijā Kristīne Liepiņa. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti