Visi komentāri - Nāksies uzlādēt, kaut negribas – ES domā, kā piespiest hibrīdauto īpašniekus vairāk braukt ar elektrību

Nāksies uzlādēt, kaut negribas – ES domā, kā piespiest hibrīdauto īpašniekus vairāk braukt ar elektrību 32

 

Foto: Volkswagen

iAuto.lv | 28.oktobris 2025 4:56

Hibrīdautomobiļi kļūst arvien populārāki, taču pētījumi rāda, ka ar elektrību tie brauc maz un to radītās emisijas ir krietni lielākas nekā pieņemts domāt.

Par to raksta vācu izdevums Focus, kas atgādina, ka Eiropas Savienībā šobrīd notiek aktīvas diskusijas par to, vai nākotnē hibrīdautomobiļi tiks iekļauti iekšdedzes dzinēju pakāpeniskajā izņemšanā no aprites. Kamēr daļa politiķu un vides aizstāvju uzskata, ka arī hibrīdi būtu jāierobežo, Vācijas autobūves nozare tam stingri iebilst. Lai aizstāvētu savu pozīciju, tā pat uzsākusi kampaņu ar saukli “Glābiet uzlādējamo hibrīdu”, cerot panākt, ka šos transportlīdzekļus varētu reģistrēt kā nulles emisijas automobiļus.

Vācijā šādi automobiļi – ar apvienotu elektrisko un iekšdedzes dzinēju – kļuvuši īpaši populāri. To pārdošanas apjomi turpina pieaugt, jo tie tiek uzskatīti par ērtu pārejas risinājumu no tradicionālajiem uz pilnībā elektriskiem transportlīdzekļiem. Tomēr prakse rāda, ka daudzi šo auto īpašnieki akumulatorus lādē reti, galvenokārt izmantojot degvielas režīmu, tādējādi būtiski samazinot šīs tehnoloģijas nozīmi vides apstākļu uzlabošanā.

Vācijas Rūpniecības asociācijas (VDA) prezidente Hildegarda Millere uzsver, ka ir nepieciešams motivēt autovadītājus aktīvāk izmantot elektroauto iespējas. Viņasprāt, spraudkontakta hibrīdi nākotnē būtu jākonstruē tā, lai regulāra uzlāde būtu obligāta. Tas nozīmētu, ka, ja vadītājs izvēlētos braukt tikai ar benzīnu vai dīzeļdegvielu, automašīnas iekšdedzes dzinēja jauda tiktu automātiski samazināta. Pēc Milleres domām, šāds risinājums veicinātu pāreju uz videi draudzīgāku braukšanu.

Turklāt jaunākie pētījumi liecina, ka hibrīdautomobiļu CO₂ emisijas ir krietni lielākas, nekā sākotnēji ticis uzskatīts. Nevalstiskā organizācija “Transports un vide” ir atklājusi, ka faktiskais izmešu daudzums ir piecas reizes augstāks par iepriekšējiem aprēķiniem. Šo atklājumu dēļ ES plāno pārskatīt emisiju aprēķinu metodiku, kas varētu radīt nopietnas problēmas autoražotājiem.

Saskaņā ar jaunajiem noteikumiem autoražotājiem būs jāievēro stingrāki vidējā CO₂ izmešu ierobežojumi visiem jaunajiem transportlīdzekļiem, kas tiek pārdoti konkrētajā gadā. Šie ierobežojumi pakāpeniski kļūs arvien stingrāki, līdz 2035. gadā tie būs jāsamazina līdz nullei. Tas nozīmē, ka nākotnē autobūves nozarei būs jāpielāgojas pilnībā bezemisiju transportlīdzekļu laikmetam – neatkarīgi no tā, vai hibrīdi tiks uzskatīti par pietiekami “zaļiem”, lai saglabātu vietu uz Eiropas ceļiem.

 
Visi komentāri
 
Haha 28.oktobris 2025 6:29
4 1 Atbildēt

Tie ir pat kaitīgāki nekā parastie benzīnieki. Bez atbalsta pilnīgi bezjēdzīgs risinājums, kas lietotājam rada tikai papildus problēmas un izmaksas.

felix65 28.oktobris 2025 6:42
20 0 Atbildēt

Ir pat speciāla motoreļļa, kas domāta hibrīdiem, kaut gan man grūti iedomāties kāda eļļa var pasargāt dzinēju, kad pārejot no elektrovilkmes uz iekšdedzes dzinēju, no tā tiek prasīta pilna atdeve. Tie "zaļie" ir tik pat juceklīgi, stulbi un nekompetenti, kā mūsu valsts pārvalde.

Dīzeļgeita 28.oktobris 2025 8:11
14 0 Atbildēt

Tas tā kā tāda hibrīdgeita  ? 😁 Tikai tagad vainīgi paši lietotāji? 

Izskatās, ka EU ir kāds ļoti spēcīgs ienaidnieks, kas visos iespējamos veidos mēģina sačakarēt visu,  lai ko EU darītu.

WALA 28.oktobris 2025 8:36
12 0 Atbildēt

Jā nu nez kā pēc gan tie hibrīdu īpašnieki nebrauc tā cītīgāk ar tik ļoti lētāko elektroenerģiju ... lohi īstenākie, neko no taupības un zaļuma nesaprot

Haha 28.oktobris 2025 8:58
1 0 Atbildēt

nesaprot, jo atbalsts+plus ilūzija par "zaļo"

Autobraucējs 28.oktobris 2025 8:56
2 0 Atbildēt

Šis gan attiecas uz lādējamajiem hibrīdiem, jo tiem COCā CO2 izmeši ir norādīti nereāli maziņi. COCā norādītais izmešu daudzums un degviela patēriņš ir par pirmajiem 100km, ko var veikt ar tikko pilnu uzlādētu bateriju. Tajos pirmajos 100km tad arī ir tā zemā norma, jo mašīna brauc praktiski uz elektrību, benzīna patēriņš ir litrs ar kapiekām. Bet ja turpina braukt tālāk, tad tas dampis sāk tērēt benzīnu praktiski kā parasts hibrīds, tas ir drusku mazāk, kā tīrs benzīnnieks un izmeši ir kā parastai mašīnai, kas attiecīgi COCā nav norādīts un kopējā izmešu kvotā netiek skaitīts.

Šiem tad

eidis 28.oktobris 2025 8:59
5 1 Atbildēt

Pēc baterijas iztukšošanas tas dampis patērē vairāk kā parasts benzīnnieks, jo ir lielāks svars un tiek pieslēgta baterijas lādēšana

Bradypus 28.oktobris 2025 11:35
1 0 Atbildēt

Nav taisnība. Vismaz Mitsu Outlander, kam ir pilna elektropiedziņa, izmanto Atkinsona, nevis Otto ciklu dzinējā, attiecīgi būtiski uzlabojot iekšdedzes dzinēja efektivitāti. Tieši tāpat arī ir spēkā visi EV plusi sastrēgumos un nevienmērīgā satiksmē - ICE var VIENMĒR strādāt efektīvos apgriezienos.

Sergejs 28.oktobris 2025 13:47
2 0 Atbildēt

Pēc baterijas iztukšošanas, eidis rakstija. 

 Un kad baterija tukša nav svarīgi kāds cikls dzinējam konkrētajā auto: Otto, Atkinsona, Millera vai vēl kāds. Tam dzinējam papildus ir jāvelk visa elektropiedziņas sistēma (jo baterija tukša un neko palīdzēt tam ICE nevar). Pēc fizikas likuma lai vilktu (un it īpaši paatrinātu) lielāku svaru ir jāpatērē vairāk enerģijas (degvielas).

 Parasti tu uzmanīgāk izlasi pirms komentēt😉

Autobraucējs 28.oktobris 2025 14:42
1 0 Atbildēt

Tas lielākais patēriņš ir uz īsu brīdi. Kopumā, arī nelādējot no tīkla, tā mašīna tērē mazāk degvielu nekā parasts benzīnnieks, jo brauc hibrīda režīmā. Tā pat, kā no tīkla nelādējams hibrīds, kuram arī ir lielāks svars un jālādē baterija, bet kopumā degvielu patērē mazāk kā pliks benzīnnieks.

eidis 28.oktobris 2025 15:21
0 0 Atbildēt

Hibrīda režīms jau tikai pilsētā. Tad arī baterija neiztukšojas. Uz šosejas hibrīda režīms nedarbojas.

Autobraucējs 28.oktobris 2025 16:14
0 0 Atbildēt

Darbojas. Ja brauc vienmērīgi, tad arī uz šosejas iekšdedzes motors slēdzas ārā. Tikko paskatījos aplikācijā mājupceļu no Purezera dabas takas uz savu mazpilsētu, EV lietojumu rāda 31%.

eidis 28.oktobris 2025 17:22
1 0 Atbildēt

Incanti ko tas auto tur izfiško kad slēgt ev? Bet reģenerācija tak nestrādā?

eidis 28.oktobris 2025 8:57
2 0 Atbildēt

Pārīti zinu, kas uz nesenajiem pabalstiem iepirka. Labprāt brauc uz elektrību, bet nedzīvojot prvātmāja uzlāde diezgan tizla. Tā bača pamaza, attiecīgi jādara regulāri. Un ekonomija ir pat ļoti iespaidīga.

Es arī PHEV kādu brīdi izskatīju, bet sapratu, ka tas auto ir pārmērīgi sarežģīts. Tehnoloģiski tam ir riski gan no ICE, gan EV un varbūtība kautkam noklāties ir ievērojami augstāka kā katram atsevišķi. Turklāt pretēji tam kā šķiet entuziastiem, PHEV nedarbojas ja noklājas viena no tehnoloģijām. Attiecīgi ilglietošanai ļoti riskants auto

iciks 28.oktobris 2025 9:31
1 0 Atbildēt

Čomam tāds ir. Vasarā neesot ne vainas, privātmājā uzlādē ar saviem saules paneļiem un degvielas patēriņa ziņā esot ļoti izdevīgi. Ļoti lielus attālumus nebrauc, ap dižo pilsētu vien vizinās.

Ziemā ieteica aizmirst visas uzlādes, jo tur neesot nekādu variantu, benzīns un viss.

eidis 28.oktobris 2025 9:53
1 0 Atbildēt

Man ir EV un privātmāja ar biržas pieslēgumu. Nav saules bateriju. Braukalēt sanāk ļoti lēti pa nakti salādējot. Ir tiešām ļoti lēti. Paneļi auto uzlādei neko nedod, jo tad, kad spīd saule, auto ir pie biroja.

Sergejs 28.oktobris 2025 13:58
0 0 Atbildēt

" kad spīd saule, auto ir pie biroja."

Jā, cik tas nebūtu dīvaini. Kādam varbūt ir savādāk un viņš strādā no mājām vai uz darbu tiek kājām, bet pārsvarā tomēr pa dienu sanāk būt darbā. Bet šo momentu daudziem teorētiķiem patīk palaist garām.

0pis 28.oktobris 2025 8:58
6 0 Atbildēt

Jūtu, ka tomēr piespiedīs to Eurōpu mīties ar vellapēdiem, lai Ķīna var laist gaisā CO2, ražojot inovatīvus un tehnoloģiski ilgtspējīgus EV 😊

1984 28.oktobris 2025 9:07
2 0 Atbildēt

Pasaule attīstās pa spirāli - Mao Lielā Lēciena laikā par izcili bagātu tika uzskatīts pilsonis - vellapēda īpašnieks. Izskatās, ka nupat to visu visi ir aizmirsuši un Eiropa sāk savu Kultūras Revolūciju un Lielo Lēcienu

0pis 28.oktobris 2025 9:11
2 0 Atbildēt

Sakām paldies kreisajiem, kam izdevās uzspiest Rietumiem vainas apziņu un attīstīt dekolonizācijas jēdzienu, pēc kā viss arī sāka iet dirsā. Ja tas nebūtu noticis, arī mūsdienu Krievijas nebūtu tādā veidolā kā šodien - stipri Rietumi nebūtu līdz tam nodzīvojušies.

eidis 28.oktobris 2025 9:20
1 0 Atbildēt

Atzīmēšu, ka krievija tāda pati bija arī iepriekš. Attiecīgi stulbums un vientiesība bija domāt ka krievija spēj mainīties. Šāda vientiesība radās stipro Rietumu laikā, kad arī dzima ideja ekonomēt uz militāro rūpniecību un armijas uzturēšanu.

0pis 28.oktobris 2025 9:43
2 0 Atbildēt

Ko es gribēju teikt - tas, ka Krievija šodien spēj kādam draudēt, nav Krievijas sasniegums, bet Rietumu nolaidība un sākums tam visam ir vismaz gadsimtu senā pagātnē.

gunbox 28.oktobris 2025 10:22
3 0 Atbildēt

Vienkārši - nolaist elektro auto cenu uz patiesajām izmaksām - tas ir no 50k uz 25k.

imzz 28.oktobris 2025 10:41
4 0 Atbildēt

"Viņasprāt, spraudkontakta hibrīdi nākotnē būtu jākonstruē tā, lai regulāra uzlāde būtu obligāta."

Acīmredzot, tas tiks regulēts ar softa palīdzību un nākotnes "pārgudrais dators uz riteņiem" sāks diktēt ( politiķu istrādātos ) noteikumus īpašniekam: ja mani nelādēsi, nekur nebraukšu.

0pis 28.oktobris 2025 11:07
2 0 Atbildēt

Nu, tur vairs nav tālu līdz "Nedēļā var nobraukt XXXkm, ar to jāpietiek ikkatram eurōpietim" un "Braukt ar 100km/h ilgāk par 10min. vienā reizē nav ieteicams jo patērē vairāk degvielas un lielāks piesārņojums, un jūsu limits oktobrim ir beidzies".

Atkal jau - digitalizācija ir devusi ļoti daudz ērtību, tai pat laikā tas ir lielisks instruments arī citām vajadzībām....

Krotow 28.oktobris 2025 15:27
0 0 Atbildēt

Tas vnk ir kārtējais solis uz privāto auto noņemšanu pavisam.

srt 28.oktobris 2025 14:21
2 1 Atbildēt

Grūti iedomāties lielāku miskasti par hibrīdu, pat Opelis labāks. Tas ir tas pats, kas M+S riepas vai universālais veļas pilveris.

edgfhjfcghjfghfg 28.oktobris 2025 15:07
2 0 Atbildēt

2004 gada divlitrīgs dīzals bez common rail, bez DPFa un bez EGRa stāv man rezervē šādiem gadījumiem.

Radīt apjukumu, 28.oktobris 2025 16:33
1 0 Atbildēt

sēt nemieru,izplatīt neziņu,vairot nenoteiktību un neticību/nekam- tie ir Dižā Lohkutivācijas mehānisma pamat postulāti.

topinamburs 28.oktobris 2025 16:35
0 1 Atbildēt

Izskatās ka Vācijas autorūpniecības lobijisti gatavi uz visādiem brīnumiem, lai tikai savu iekšdedzes dzinēju rūpnīcas uzturētu pie dzīvības par spīti visam

Iespējams 28.oktobris 2025 17:07
1 0 Atbildēt

Pēc gadiem 20 mēs uzzināsim tādus brīnumus,  par to, kas šīs brīnišķīgās idejas un pētījumus, patiesībā ir finansējis un pasūtījis.  Ja vien protams, šī "unikālā" paaudze, līdz tam nepaspēs sarīkot kārtīgu ww3 un iznīcināt visus pierādījumus 😁

Lieliski 28.oktobris 2025 17:34
0 0 Atbildēt

izskaidrots, 98,9% ticamības pakāpe ;p

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nāksies uzlādēt, kaut negribas – ES domā, kā piespiest hibrīdauto īpašniekus vairāk braukt ar elektrību 32

Hibrīdautomobiļi kļūst arvien populārāki, taču pētījumi rāda, ka ar elektrību tie brauc maz un to radītās emisijas ir krietni lielākas nekā pieņemts domāt. Lasīt vairāk

 

Ilgtspējīga inovācija – digitālais papīrs, kas izskatās teju kā īsts

Uzņēmumu komunikācijas paradumi mainās, un arvien biežāk tiek meklēti risinājumi, kas palīdz taupīt enerģiju, samazināt resursu patēriņu un nodrošina elastību satura pārvaldībā. Lasīt vairāk

 

Rīgas vecpilsēta ir "liela stāvvieta", taču elektroauto stāvēšanas privilēģijas nesteidz mazināt (+ VIDEO) 24

Elektroautomobiļiem paredzēta virkne dažādu priekšrocību. Pēdējos trīs gados šo auto skaits ir pieckāršojies un tas arī redzams Rīgas ielās, jo īpaši Vecrīgā. Lasīt vairāk

 

Arī sportiskais Irmscher - Ķīnas Leapmotor ar vairākiem jaunumiem

Ar Stellantis saistītais Ķīnas elektromobiļu ražotājs Leapmotor paplašinājis savu piedāvājumu, prezentējot modeļa C10 versiju ar lielāku nobraukumu, pilnpiedziņas modeli un sportisko i C10, ko sagatavojis vācu tūninga uzņēmums Irmscher. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti