Volvo mainījis nostāju attiecībā uz iekšdedzes motoru – uzņēmums to turpinās izmantot hibrīdsistēmās, varbūt pat līdz nākamās desmitgades beigām.
Pirms pieciem gadiem Volvo bija viens no kaismīgākajiem elektromobilitātes piekritējiem, paziņojot par pilnīgu pāreju uz to līdz šīs desmitgades beigām. Dažus gadus vēlāk stratēģija mainījās un tika izteiktas piesardzīgas prognozes, ka līdz 2030. gadam 90 līdz 100 procentiem no produkcijas būs plug-in hibrīda vai pilnībā elektriski transportlīdzekļi.
Tomēr šķiet, ka arī tas bijis pārāk optimistisks paziņojums. Pēdējā laika datu apkopojums rāda, ka līdz septembrim elektroautomobiļu pārdošanas apjomi bija samazinājušies par 21 procentu salīdzinājumā ar to pašu periodu 2024. gadā. Arī plug-in hibrīdu pārdošanas apjomi nedaudz saruka, tiesa gan – par simbolisku vienu procentu salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Kopā PHEV un EV veidoja 227 317 vienības jeb tikai 44,2 procentus no kopējā pārdošanas apjoma.
Neskatoties uz to, Volvo joprojām uzskata, ka iekšdedzes dzinēja dienas ir skaitītas, taču – uzņēmums nesteigsies no tā atteikties pilnībā, bet izmantos PHEV un EREV modeļos. Par to intervijā žurnālistiem atklājis Volvo izpilddirektors Hokans Samjuelsons, liekot noprast, ka Ķīnas Geely piederošais zviedru autoražotājs benzīna dzinējus atstās kā daļu no sava portfeļa vismaz līdz nākamās desmitgades beigām.
PHEV hibrīdsistēmu Samjuelsons uzskata par pārejas tehnoloģiju, bet daudz lielāks potenciāls esot EREV (nobraukuma palielinātājs) tehnoloģijas. Kā piemēru, Volvo izpilddirektors min XC90 pēcteci. Nenosaucot konkrētu termiņu, kad tas varētu parādīties pārdošanā, Samjuelsons atklājis, ka tas būs aprīkots ar EREV tehnoloģiju, kur iekšdedzes dzinējs darbojas kā ģenerators, lai uzlādētu akumulatoru. Tas novērš bažas par nobraucamo attālumu un neprasa lielu akumulatoru. Samjuelsons EREV raksturo kā otrās paaudzes hibrīdus vai "drīzāk kā elektroauto ar palīgdzinēju".
Tikmēr Volvo turpina ar uzlādējamiem PHEV hibrīdiem un jaunais XC70, kas pagaidām pieejams tikai Ķīnā, elektriskā režīmā spēj nobraukt pat līdz 212 km. Tiesa, tas gan pēc Ķīnas CLTC metodikas, kas ir daudz pielaidīgāka nekā stingrākie Eiropas WLTC un ASV EPA standarti.























































Izraēlas armijas virsniekiem un kareivjiem, kam ir piešķirtas ķīniešu automašīnas, tās tiks atsavinātas dēļ aizdomām, ka tās var spiegot. Pamatā tika dalītas Chery auto.
Droši var sūtīt uz Latviju, vietējie priecāsies kā indiāņi par stikla krellēm.