2025. gadā Audi lietas iet uz leju, taču nākamais gads izskatās cerīgāks, jo vācu premium zīmols plāno laist klajā trīs jaunumus un, jā, izmantot arī iekšdedzes motorus.
Nākamais gads Audi zīmolam varētu būt veiksmīgāks – kompānija gatavojas plašai modeļu ofensīvai, kas iezīmēs jaunu posmu tās attīstībā. Pēc vairāku gadu pārdošanas krituma un sīvas konkurences Audi beidzot cer uz atgriešanos pie izaugsmes. 2026. gadā parādīsies ne tikai Q7 nākamā paaudze, bet arī divi pilnīgi jauni modeļi – SUV segmenta flagmanis Q9 un pieejamāks, sākuma līmeņa elektromobilis.
Pēdējie gadi uzņēmumam nav bijuši viegli. Neskatoties uz jaunu modeļu – A5, Q5 un A6 – ieviešanu, pārdošanas apjomi turpina kristies. Pagājušajā gadā tie samazinājās par 11,8 procentiem, un arī 2025. gada pirmajos deviņos mēnešos iezīmējas kritums 4,8 procentu apmērā. Taču 2026. gadu Audi vadība iezīmē kā atgriešanās laiku, kad zīmols atkal nostiprināsies tirgū.
Saskaņā ar iekšējo investoru ziņojumu Audi plāno jauno modeļu trijotni izmantot, lai pārstāvētu vairākus tirgus segmentus – no klasiskā SUV līdz pieejamam elektroauto. Šī pieeja simbolizē izmaiņas stratēģijā, jo pēc pēdējos gados iegūtās rūgtās pieredzes “uz galvas metoties” elektrifikācijā, uzņēmums kļūst piesardzīgāks. Elektrifikācijas steiga nepalika bez sekām – kritās pārdošanas apjomi, tika pārtraukta Q8 e-tron ražošana un slēgta Briseles rūpnīca.
Tagad Audi atkal pievēršas tam, kas to padarīja par vienu no atpazīstamākajiem vācu premium zīmoliem – iekšdedzes dzinējiem. Jaunais Q7 turpinās piedāvāt gan benzīna, gan dīzeļa versijas, un arī lielais Q9 tiks aprīkots ar tradicionāliem spēka agregātiem. Šāds solis varētu īpaši uzrunāt Eiropas klientus, kur lielie dīzeļdzinēja SUV joprojām ir pieprasīti.
Vienlaikus Audi neatsakās no elektroauto segmenta. Tiek izstrādāts jauns sākuma līmeņa elektromobilis, kas zināmā mērā turpinās kādreizējā A2 ideju – kompakts, efektīvs un pilsētvidei piemērots modelis. Tomēr tas neieviesīs jauno “Concept C” emocionālo dizaina valodu, bet gan saglabās līdzšinējā dizaina vadītāja Marka Lihtes radīto stilu.
Arī sportisko modeļu cienītājiem Audi sola jaunus pārsteigumus. RS nodaļa turpina darbu, un jau 2026. gadā tiek gaidīta jaunā RS 5 debija – šoreiz ar V6 hibrīda dzinēju, kas aizstās līdzšinējo rindas sešcilindru motoru. Pilnībā benzīna versija vairs nav iespējama stingro CO₂ normu dēļ, toties RS 5 būs pieejams gan Sportback, gan Avant virsbūves variantos.
Turklāt tiek runāts arī par jauna RS 6 modeļa ienākšanu – iespējams, kā spraudkontakta hibrīdu ar jaudīgu V8 dzinēju. Tas apliecina, ka Audi arī nākotnē negrasās atteikties no jaudas un veiktspējas, tikai pielāgo to laikmeta prasībām.



















































