Visi komentāri - Vācijā pieaug elektroautomobiļu skaits

Vācijā pieaug elektroautomobiļu skaits 23

 

Foto: Volkswagen

iAuto.lv | 8.decembris 2025 13:50

Šobrīd Vācijā reģistrēti gandrīz 2 miljoni elektroautomobiļu un to skaits turpina pieaugt.

Vācijas Federālās autotransporta pārvaldes (KBA) dati rāda, ka šogad elektroauto skaits audzis par 16,8 procentiem, un uz 1. oktobri valstī bija reģistrēti aptuveni 1,93 miljoni šādu transportlīdzekļu. Viss liecina, ka līdz gada beigām pilnībā elektrisko vieglo automašīnu skaits varētu pārsniegt simbolisko divu miljonu robežu.

Jau gada sākumā – 1. janvārī – uzskaitē bija vairāk nekā 1,65 miljoni elektroauto, un no janvāra līdz septembrim vien reģistrēti vairāk nekā 308 tūkstoši jaunu elektrisko automašīnu. Lai arī daļu reģistrāciju anulē negadījumu, eksporta vai citu iemeslu dēļ, šie skaitļi ir krietni mazāki par jaunreģistrēto auto apjomu. Saskaņā ar statistikas datiem, elektrisko automobiļu skaits ir sasniedzis aptuveni četrus procentus no visa transportlīdzekļu parka valstī.

Arī turpmākās prognozes liecina par stabilu kāpumu. Oktobrī vien reģistrēti vairāk nekā 52 tūkstoši jaunu elektroauto, un pat ja novembrī vai decembrī reģistrāciju skaits samazināsies, divu miljonu atzīmes sasniegšana šķiet droša. Salīdzinājumam – pirmo miljonu Vācija sasniedza tikai 2022. gada beigās, un 2023. gada sākumā KBA reģistros bija nedaudz vairāk nekā 1,01 miljons elektroauto.

Šie skaitļi gan skaidri norāda arī uz kādu citu realitāti – iepriekšējās valdības ambiciozais mērķis līdz 2030. gadam panākt 15 miljonus pilnībā elektrisku auto izskatās gandrīz nesasniedzams. Lai to paveiktu, lielākajai daļai jauno reģistrāciju nākamajos gados būtu jābūt tieši elektroauto, taču šobrīd to īpatsvars ir tikai aptuveni 18,4 procenti.

 
Visi komentāri
 
BMW 8.decembris 2025 13:54
1 0 Atbildēt

Tad cik no tiem ir Tesla spaiņi un cik - elektriskie auto?

ZZZZ 8.decembris 2025 14:07
0 7 Atbildēt

WMB savam mīzelauto kakalizatoru jau samainīji, un spricējamie neçurā? Ā ellu rij, tad pie klapīsh meistara rindā pieraksties.

Milkmen 8.decembris 2025 14:09
5 0 Atbildēt

Sašutumā pat nepārslēdzi klaviatūru 😂

vietējais 8.decembris 2025 14:13
0 1 Atbildēt

Spriežot pēc apjomīgo vēja parku daudzuma Vācijā, kādēļ lai nebrauktu ar elektroauto? Lielajās pilsētās dzīvojošajiem elektrobraucējiem gan ir visai pagrūti. Iespējams, pie mums uzlādes infrastruktūra ir daudz attīstītāka, ja rēķina uzlādes staciju skaitu pret auto skaitu.

Vidzeme 8.decembris 2025 14:27
3 0 Atbildēt

Jā, es katru dienu uz darbu braukādams, Gulbenē esmu laikam reizes divas, redzējis lādējamies elektromobili. Bet tas nenozīmē, ka elektrisko pie mums nav - esot kādi 8 - tā runā.

Kanibaals 8.decembris 2025 14:45
0 1 Atbildēt

Nu ņemot vērā, ka EX sērijas numuri jau beigušies un EY ar iet uz beigām, tad kādi 20k būs jau gan. Gulbene ir īpašs stāsts, jo tur ir ilgi nebija neviena lādētāja.

Vidzeme 8.decembris 2025 14:53
1 0 Atbildēt

Nu to pie dzelzceļa pārbrauktuves, netālu no NESTe, nevar neievērot, bet to, kas kaut kur pie Bānīša garāžām, var droši piedāvāt auto orientēšanās "izaicinājumu" cienītājiem. Vēl viens lādētājs esot arī kaut kur Stāmerienā.

eidis 8.decembris 2025 15:43
1 0 Atbildēt

Šis ir viens no jauno laiku trūkumiem - polārlāčus bendējošās stacijas var redzēt pa lielu abalu, bet tās stipri zaļās knapi var ieraudzīt. Norvēģijā knapi atradu un palādējos stacijā pie lielveikala iekraušanas rampām. Ilgi mēģināju ieraudzīt

nukotuteDirs 8.decembris 2025 17:18
0 1 Atbildēt

stat.gov.lv/lv/statistika...?themeCode=TR  ..2025g sākumā Valstī reģistrētie vieglie a/m pēc motora veida:

dīzeļdegviela : 523123 gab

benzīns: 219464 gab

elektrība: 9234 gab

Nebūtu te uz pārējo autolietotāju rēkina jābūvē nekādas extras priekš šiem 1,2% elektriski izredzētajiem! Lādējieties katrs savā mājā un mazāk te publiski ļersktiet!

topinamburs 8.decembris 2025 18:29
0 3 Atbildēt

uz 1.10.25 - ap 13000 tūkst vieglo EV

NAV 8.decembris 2025 19:53
2 1 Atbildēt

tādu brīvi pieejamu datu, no kuriem privātpersona varētu tā vienkārši uzzināt KOPĒJO reģitrēto a/m skaitu tieši uz šo te mistisko "1.10.25".Ir tikai lērums no kopējā konteksta izraustīto datu, kuri vērsti uz elektroauto reklamēšanu.

Visdažādākās elektroatbalstītāju izbīdītās manipuācijas ap šo te no konteksta izrauto "valstī reģistrēto" a/m skaitu/kopskaitu.

Kā piemēram ir tāds demagogu veidojums kā "uznolādēts.elvē", kurš pirms dažiem gadiem te publiski publicēja bezkaunīgu suudu par to, ka tieši no 2025g dd motoru ražošana visā EU tikšot cieti pārtraukta.Šo sevis izpublicēto demagoģijas suudu viņi protams nav atsaukuši, tas ir joprojām publiski pieejams. 

Visa elektroauto "daļa" kopējajā transportlīdzekļu skaitā NAV pārsniegusi pat knapus pusotra procentus un viss šis te elektroUzvāres gājiens ir īstenojies tikai un vienīgi pateicoties demagoģijai, iebiedēšanai,noklusēšanai un (protams!) izdabājot atseviškiem "apguvējiem un ieviesējiem".

Nospiedoši lielākajai 98% "pārējajai" autobrucēju kopienai nav itin nekādas jēgas no šis pretīgi derdzīgās elektro demaukogoģijas.Ja nu vienīgi tīši mākslīgi izprovocētā viņu esošo transportlīdzekļu atlikušās vērtības degradācija.

anonimikis 8.decembris 2025 19:33
1 0 Atbildēt

Pēc bildes redzams, ka lohu skaits pārsniedza nelohu skaitu 2015.gadā.

priekš tevis 8.decembris 2025 20:02
1 1 Atbildēt

viņi acīmredzot ir aizmirsuši ieviest kādu vienkāršoto "meeslēdāju" kategoriju.

Dd motoru ražošana notika pēc pašu autoražotāju iniciatīvas, kopgaldā ar viņus atbalstijušajiem europolitikas mahinatoriem un šīs produkcijas dīleriem.Šī šaubīgā dīzeļkursa iedibināšanas laikā pašiem autobraucējiem te neviens pilnīgi nekādu "viedokli" nejautāja.

Plus vēl, ka tieši LV darboņiem ir īpaši nopelni visu šo hlamu ilggadējajā izvešanā no "pārtikušo" eurovalstu teritorijas, apšaubāmi pusnojātā stāvoklī te turpinot tālāku to ekspluatāciju.Par TO eurolohiem būru "mums" j;abučo pakakaļu un jāsaka "pāldies", nevis vēl te kko drirst par svaigāgaisa quotām un iespējamajiem sodamēriem.

MMX 8.decembris 2025 20:32
2 1 Atbildēt

Par tiem pusnojātajiem DD no Eiropas - tur tā teikt problēma nav pašos auto bet gan pircējos. Mūsu vidējais pircējs nezkāpēc ir iedomājies ka ja viņš kredītā spēj paņemt 3l dīzeli, tad ar to visi izdevumi uz to auto beidzas. Praksē 90% no tām potenciālajām problēmām kas šādam auto varētu rasties var novērst ar laicīgu un kvalitatīvu apkopi un atbilstošu braukšanas stilu. Tā vietā mēs nopērkam to 3l 200+Zs dīzeli lai ar to sēdētu sastrēgumos un apkopes taisītu pēc principa "kas sanāk". Pēc tam cilvēks ir šokā ka sprauslas beigušās, DPF pilns, EGR jāmazgā. Nē nu jā, man pašam ir 2l 150Zs dīzelis un es pat iedomāties nevaru kā Latvijā ir jābrauc lai nodrošinātu normālus darba apstākļus vēl jaudīgākiem dzinējiem.

pasuudīga saruna 8.decembris 2025 21:30
1 0 Atbildēt

- jo šodien saruna par 3l dīzeļa "paņemšanu kredītā" ir vienkārši populistiska mētāšanās ar izteicieniem.Te vairs praktiski nav ne tādu to loh-interesentu, ne arī pašu to 3l dīzeļu, kuri tiešām acīmredzami kūpētu.Vai kuriem tiešām būtu problēma iziet TA pat pēc jaunajām izmešu normām.Pa lielam tā ir dirššana, lai nostādītu tos nabaga ddmotoru īpašniekus vēl lielākā pamuļķu lomā.

EGR jāmazgā- nu tātad vajadzētu "apgūt" normālas dd motora lietoāja iemaņas.Vai vismaz iegādāties kādu pašdiagnostikas suudu pa pardesmit eur vai savulaik pirms tā iegādes izpētīt kādus lietotāju forumus un izvērtēt savas izredzes.Labāk padomā pats, "no kurienes" esi izaudzis, vai tiešām "uzreiz" visu zināji.

Problēma ir tieši ar tiem 2.0 vai tamlīdzīgiem, kuri vai nu tikuši iegādāti jau nojātā stāvoklī, vai nu (liela daļa!) tikuši "remontēti" ar apgraizīšanas un vel plusā ar uzčipošanas paņēmieniem.Tieši tie ir tie suudi, kuri šodien acīmredzami kūp jau pagabalu.Praktiski katrs tas "kūpošais" hlams ir vai nu čipots vai izrūnīts, vai (visticamāk!) divi/vienā!

Tāpat vēl jo vairāk tukša dirššāna par to "sēdēšanu sastrēgumos"- jo ŠO DIEN tajos ir spiesti sēdēt vismaz 9/10 braucēju. Vienalga, kur lai viņš dzīvotu- Jelgavā,pierīgā vai sazinķādā vel dsāBauskā.Un reti kuram tam dd lietotājam tiešām ir tās reālās problēmas ar tiem tuvajiem braucamattālumiem- tas drīzāk ir attapīgu ķeneru izmanipulēts "loha veidols".Cilvēkus tīšām pataisa par idiotiem.Bet 2/3 visa LV vieglā autoparka ir reāli ar DD motoriem!

Saņemieties dūšu un kaut vai ielejiet normālu degvielu pa 227 centiem litrā, ja nu kādam tiešām sanāk ar aukstu motoru nedēļām ilgi braukāt.

MMX 8.decembris 2025 21:57
1 0 Atbildēt

2.0 atsevišķos modeļos tiešām atnāk nojātāki, bet 3.0+ vietējie nojāj šeit paši ar sūdīgu ekspluatāciju. Jā, acīm redzami jau neviens nekūp, bet tas jau nenozīmē ka varēs iziet tehnisko apskati vai ka izpūtējā neredz eļļas un sodreju kārtu. Nu nav tas vidējais tautietis apguvis dīzeļa lietošanas īpašības, ja būtu tad tagad visādos tiktokos visādi gudrinieki nepiedāvātu savus pakalpojumus DPF problēmu risināšanā un ieteikumus ka jālej superdegviela pa 227 centiem litrā. 

Ja tā superdegviela kaut būtu šad tad ielieta jau ikdienā, minētie darboņi būtu bez darba nevis nodarbotos ar maksas pakalpojumiem. Pat to pašu nodrāzto PRO dīzeli mana reģiona vienīgajā Nestē izskatās ka leju tikai es. Pilsonis laukos tak neies liet drusku dārgāku degvielu, aizdirsts DPF ir interesantāks pasākums. A nē, viens paziņa arī sāka liet - kad viņa XC60 servisā iztīrīja DPF un iepazīstināja ar potenciālo remontu tāmi, tad pāris eiriki uz degvielu vairs nelikās tik traki.

Par sēdēšanu satrēgumos - jā Rīgā visi sēž sastrēgumos, bet dīzelim ir labāk ka esi pirms tam atbraucis no Jelgavas nevis izbraucis uz ielas lai iestātos korķī. 

Principā to kā mums te ir ar tiem dīzeļiem redzēsim janvārī - cik daudzus CSDD vienkārši pasūtīs tālāk, cik daudzi tiks cauri pateicoties superdegvielām un cik daudzi tiešām to dīzeli eksluatē kā vajag.

Hmm 9.decembris 2025 2:28
1 0 Atbildēt

Nu pēc "manā rīcībā esošajiem datiem" daudzi tādu daudzmaz vērtīgu vecāka gadagājuma audi modelu īpašnieki tos visu ceļu apkopj pat oficiālā dīlera servisā.Pat ja citur, vienalga vajadzības gadījumā gatavi tērēt ievērojamas naudas un uzturēt kārtībā.

Tas "nojātais" 3l drīzāk attiektos uz kādu vēl vecāku c6 vai varbūt kādu jaunāku ne3l japonafraņču hlamu.Bet neba jau masveidā uz c7 vai kur nu vēl uz beidzamās septiņgades c8.Pat tiem vecākajiem c7 pēc TA datiem lielākoties sastopams ir nulles novērtējums,vai nu 1nieks par "neietekmējošo" rūsu vai kādu laicīgi nenovērstu eļļas noplūdi.

Ar volvo iespējams lielāka to daļa tiešām ir čipoti un to stāvoklis plašākā randomā variējas no ļoti laba līdz smirdīgi kūpošam (ar ko tāds īstens volvists drīzāk pat Lepojas).Tāpat tie biežāk tiek eksplohtēti sūrākos apstākļos, nekā tie audi,no kuriem tādiem pārliecinošiem santīmjājējiem vienkārši ir bail..

Ko tur būtu īpaši mīsszt no tā janvāra- bojājumi ir jāsalabo (nu 1 kārt jau ja nojātas sprauslas),bet lielāko daļu izgraizītos Dpfus tie TA lohi tāpat jau "ņeatklās".

Jo starp to izgraizīto vai uzčipoto īpašniekiem arī ne visi ir lohi, turklāt viņiem gandrīz katram ir labi zināms kāds šis jomas speciālists.

Nekur viņi ne uz kādu šrotu tos nevedīs, risinājums būs.Neba jau visi tiešām ir dablaijobi un tiešām ies pakļauties šai saceltajai panikai.Kā vispār var kāds iedomāties cilvēkus (vismaz 2/3 no visa LV autolietotāju kopskaita!) sunīt no panckāmārā par izvēlēto degvielas veidu, ja viņi to mašinu nav kādam nozaguši un apzināti tādu iegādājušies.Varbūt kādam sagādā gandarījumu tieši vecs auto- neko viņš neeēd,pamet jebkur,neviens zaglis to neņem un arī kasko tam maksā salīdzinoši santīmus.

Onsis 8.decembris 2025 19:07
4 1 Atbildēt

vakar bija 2, šodien 3 , pieaugums 50% , iespaidīgi!

MMX 8.decembris 2025 19:23
1 1 Atbildēt

Bet tas ir tikai likumsakarīgi - pie Vācijas iedzīvotāju blīvuma un urbanizācijas elektroauto ir viennozīmīgi labāka izvēle pilsētas un tuvās piepilsētas satiksme. Gan dīzeļi gan benzīnieki dēl visām eko normām īsās distancēs nespēj tikt galā ar visām savām eko procedūrām, kā rezultātā arī vieglāk paņemt elektroauto nekā čakarēties ar DPFu vai EGRu. 

Es šobrīd tā arī redzu auto tirgus nākotni - elektroauto uzkāps līdz kaut kādiem noteiktiem procentiem un tur arī paliks līdz kaut kādam nākamajam uzrāvienam bateriju vai elektrības ģenerācijas tehnoloģijās, jo paredzu ka samazinoties ienākumiem no degvielas nodokļiem valstis sāks likt izmaksas arī uz elektroauto, kas daļai pircēju nositīs apetīti.

srt 8.decembris 2025 19:28
3 0 Atbildēt

Sēdēt ikrīta un ikvakara Vācijas korķī ar elektroauto ir visai riskanta padarīšana. Tad jau labāk braukt ar vilcienu, tam pat reti kurš iekšdedzes dzinējs tiek līdzi.

MMX 8.decembris 2025 20:22
2 0 Atbildēt

Tas jau tā teikt vēl nākamais stāsts. Ar jauno dīzeli vai benzīnnieku korķos stāvēšana jau nav īpaši labāks pasākums - jā, uz ceļa nepaliksi, bet visus eko pribambasus noteikti palēnām aizkakāsi. Elektro auto tomēr ir ideāls braucienam ja akumulatora kilometrāžā stabili iekļaujas mājas-korķi-darbs-darīšanas pilsētā-korķi-mājas. Pirkt elektromobīli vietā, kur sniedzamības līdz vajadzībām knapi pietiek turp un atpakaļ, jau ir hobijs. Tā teikt ir cilvēki kam vienkārši patīk plānot un dzīvot uz naža asmens.

Līdz šim 8.decembris 2025 21:48
2 0 Atbildēt

tajos satrēgumos nestāvēja ne benzīnnieki,ne dīzeļi?? Pašā tajā suudaVācijā taču satrēgumu nekad nav bijis principā, vai ne? Šādos apstākļos "galīgi jaunu dd" nojāt taču ir vieglāk, nekā galējinojāt jau pusnojātu iepriekšējās paaudzes dd, ja?

Ja nebūtu ap elektroauto iegādi izvērstās ažiotāžas un bezkaunīgi mākslīgi uzģenerēto e-iegādes "izdevīguma" apstākļu, vai tiešām "paši braucēji" būtu nonākuši pie šādas tik acīmredzamas e-vajadzības?

Sistemātiskajai dezinformācijas publicēšanai un bezkaunīgi izvērstajai atklātā textā "piedraudēšanai" te arī nav nekādas nozīmes?

Cik procenti potenciālo nabagu (tādu te ir vairāk par Pusi no visu autolietotāju kopskaita), kuri šodien brauc ar valstiski vidēji statistisko padsmit gadus veco hlamu, tuvākajā nākotnē sava tā esošā vietā spēs iegādāties elektroauto? Kas šis ir- reāls valstiskās "izaugsmes" plāns, vai (tomēr,drīzāk) kurss uz iznīcību un privātpersonu "dzīves kvalitātes" degradēšanu?

ZZZZ 9.decembris 2025 13:31
0 0 Atbildēt

Tā vairs nav tà fàterlande, kas bija Līdz sim. Tur arī vilcieni mēdz kavēt līdz pat h.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Saražoto Tesla tagad jau 4 000 000

ASV elektrisko automašīnu ražotāja Tesla Šanhajas Gigafactory izlaidusi četrmiljono eksemplāru. Kārtējā miljona saražošanai Tesla bija nepieciešami nepilni 14 mēneši. Lasīt vairāk

 

Nolaistais Aston Martin atkal mirdz kā jauns, tagad tā vērtība sasniedz 1 miljonu 1

Automašīna, kas gadu desmitus bija atstāta bez pienācīgas aprūpes, ir pilnībā restaurēta un atguvusi agrāko spožumu. Lasīt vairāk

 

Bentley par 250 000 eiro, kā ikdienas auto 18

Kāds holandietis ar luksusa klases Bentley Continental GT veicis vairāk kā 300 000 km, par degvielu vien samaksājot aptuveni 65 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Plānotās izmaiņas vinješu likmēs attiecas tikai uz kravas automašīnām 31

Plānotie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas (ALN) likumā nosaka vinješu jeb likmju izmaiņas, kuru mērķis ir mazināt negatīvo ietekmi uz vidi un autoceļiem. Likmju paaugstināšana nodrošinās taisnīgāku līdzdalību infrastruktūras izmaksu segšanā – jo lielāka transportlīdzekļa radītā slodze uz autoceļiem, jo lielāks maksājums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti