Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis un Eiropas Parlaments (EP) piektdien vienojās par tiesību akta priekšlikumu, ar kuru paredzēts noteikt, ka autoražotājiem Eiropā jaunos automobiļos būs jāizmanto vairāk pārstrādātas plastmasas.
Vienošanās paredz, ka vismaz 25% no plastmasas, kas tiek izmantota vieglajos automobiļos, kravas automašīnās un motociklos, būs pārstrādāta.
Autoražotājiem šis obligātais mērķis būs jāsasniedz desmit gadu laikā, bet starpposma mērķis, kas noteiks vismaz 15% pārstrādātas plastmasas izmantošanu, būs jāsasniedz sešu gadu laikā.
Turklāt vismaz 20% pārstrādāto materiālu būs jāiegūst no veciem, nolietotiem transportlīdzekļiem.
Vienlaikus panāktā vienošanās uzdod Eiropas Komisijai noteikt turpmākos mērķus attiecībā uz pārstrādāta tērauda, alumīnija, magniju un citu svarīgu izejmateriālu izmantošanu, kā arī tā aizliedz eksportēt vecus transportlīdzekļus, kas vairs nav derīgi ceļu satiksmei.
Lai vienošanās kļūtu tiesiski saistoša, to vēl jāapstiprina EP, un pēc tam tā jāsaskaņo ar Eiropadomi.




















































Teikšu jums skaidri un tieši - plastmasas ir tik daudz, ka lai to kaut kur izmantotu, no tās būtu jātaisa auto virsbūve vai vismaz haube un durvis. Atkristu rūsēšana, bet pēc 5 gadiem jaunais jaunais būs jau vecais. Drošība, jūs iebildīsiet. Drošība, es piekritīšu - jaunie auto ir pārāk droši un provicē vadītājus nesties kā dulliem trakiem. Ja AV zinātu ka viņu sargā tikai paša apdomīgums un lēnprātība, pretējā gadījumā - kapi, tad arī brauktu jēdzīgāk nevis katru dienu kā pēdējo reizi.