Stellantis zem sava karoga sapulcējis 14 lieliskus spēlētājua, tomēr ne visi var lepoties ar pienesumu, kas garantē dzīvotspēju.
Stellantis sastāvā darbojas Eiropas autoražotāji Alfa Romeo, Fiat, Maserati, Abarth, Lancia, Citroen, Peugeot, DS Automobiles, Opel un Vauxhall, kā arī četras markas no okeāna viņas puses: Jeep, Dodge, Chrysler un Ram.
Tas ir varens spēks un Stellantis lepojas ar šo daudzveidīgo portfeli, taču ikdienas realitāte ir skarba – ne visiem šiem zīmoliem klājas labi, un tieši tas ir radījis pastāvīgas baumas par iespējamiem upuriem.
Kādu laiku viss šķita stabils - bijušais izpilddirektors Karloss Tavaress sev atvēlētajos četros gados nevēlējās atteikties ne no viena zīmola un tā tas arī paika, taču, kad vadību pārņēma Antonio Filosa, uzņēmumā sākās citāda rosība. Kā ziņo Reuters, jaunais vadītājs esot licis rūpīgi izvērtēt katra zīmola ilgtermiņa dzīvotspēju un negaisa mākoņi atkal sāka sabiezēt.
Avoti Stellantis iekšienē apstiprināja – pārmaiņas būs un tās var skart vairākus Eiropas zīmolus. Vecajā kontinentā Stellantis gadiem cieš no savstarpēji pārklājoša piedāvājuma — zīmoli konkurē gandrīz par tiem pašiem klientiem un pārdošanas rādītāji skaidri parāda, kuri no tiem ir vājākie.
ACEA jaunākie dati izgaismo problēmu: DS Automobiles uzrāda 21,2% kritumu, noslīdot līdz 25 195 pārdotām vienībām un vien 0,2% tirgus daļu, Lancia, kopā ar Chrysler, grimst vēl dziļāk — 68,3% kritums līdz 9844 eksemplāriem. Maserati reģistrācijas Eiropā saruka par 17,1%, sasniedzot vien 3538 vienības un mazāku nekā 0,1% tirgus daļu. Nav brīnums, ka gandrīz katru gadu izskanējušas baumas par iespējamu zīmolu pārdošanu vai reorganizāciju, ko Stellantis allaž steidzis noliegt.
Tomēr ne viss ir tik slikti. Daži zīmoli jūtas labi un turpina balstīt pārējos: Peugeot pirmajos desmit mēnešos pārdeva vairāk nekā 469 tūkstošus automašīnu, iegūstot 5,2% tirgus daļu, Citroen, Opel un Vauxhall arī saglabā stingras pozīcijas. Alfa Romeo gan pārdeva vairāk nekā Lancia un DS kopā, tomēr 47 699 auto ir tālu no kādreizējiem panākumiem. Fiat rādītāji kritās, taču tas joprojām ir pietiekami apjomīgs spēlētājs, lai noturētos uzņēmuma portfelī.
Šie skaitļi ir svarīgi, jo Filosa, kā ziņots, plāno uzņēmuma stratēģiju balstīt uz apjoma celšanu. Tas nozīmē lētākus modeļus, zemākus mērķus elektroauto segmentā un agresīvāku tirdzniecību ar zemākām peļņas maržām.
Kas notiks tālāk, rādīs laiks. Tomēr eksperti atgādina, ka pat upurējot dažus zīmolus, Stellantis saglabās plašāku piedāvājuma portfeli nekā Volkswagen grupa, kas pārvalda Volkswagen, Škoda, SEAT, Cupra, Audi, Lamborghini, Bentley, Ducati, Volkswagen Commercial un daļu Bugatti.



















































