Santana Motors, pikapu un bezceļu auto ražotājs no Spānijas, atgriežas apritē ar Ķīnas investoru palīdzību. Vispirms pircējiem tiks piedāvāts pikaps ar hibrīda un dīzeļdzinēja motoru, citi modeļi sekos.
Santana Motors ir Spānijas autobūves uzņēmums, kas vēsturiski specializējās apvidus un bezceļu transportlīdzekļu ražošanā. Tas tika dibināts 1956. gadā Linaresā (Andalūzijā) un kļuva pazīstams ar izturīgiem 4×4 auto, kurus ražoja gan ar Land Rover licenci, gan vēlāk pašu izstrādātām tehnoloģijām. Santana automobiļus plaši izmantoja armija, valsts dienesti, lauksaimnieki un bezceļu entuziasti.
Pēc četrpadsmit gadu pārtraukuma Santana Motors ir atgriezies un ražošana tā vēsturiskajā mājvietā - Linaresā, Andalūzijā – ir sākusies.
Piedāvājumā ir divi pikapi: dīzeļa 400D (190 Zs) un jaudīgais spraudkontakta 400 PHEV plug-in hibrīds ar līdz 120 km elektrisko un vairāk nekā 1000 km kopējo nobraukumu. Abi modeļi piedāvā īstas bezceļu spējas, modernu aprīkojumu un plašu vadītāja palīgsistēmu klāstu ar līdz pat 28 elektroniskajiem palīgiem. Pārdošanas un servisa tīkls jau izveidots vairākās Dienvideiropas valstīs. Tiek ziņōts, ka pikaps ar hibrīddzinēju maksās aptuveni 30 000 eiro, modelis ar dīzeļdzinēju – apttuveni 45 000 eiro.
Santana nākotnes plāni saistīti ar stratēģisku sadarbību ar Ķīnas autobūves grupu BAIC. No 2026. gada Linaresā tiks montēti arī pilna izmēra apvidus auto, kas balstīti uz BAIC platformām, bet ar Santana dizainu un identitāti.
Zīmols atgriežas arī autosportā un kultūras telpā, piedaloties bezceļu sacensībās un atbalstot savu vēsturi. Ražošanas atjaunošana dod ekonomisku impulsu reģionam un apliecina, ka Santana Motors, balstoties uz mantojumu un mūsdienīgu sadarbību, atkal raugās nākotnē.




















































