Visi komentāri - Vai elektroautomobiļiem ir nepieciešamas īpašas riepas?

Vai elektroautomobiļiem ir nepieciešamas īpašas riepas? 1

 

Foto: Publicitātes foto

Bridgestone | 30.septembris 2025 20:24

Ir pienācis laiks uzstādīt jaunas riepas jūsu elektroautomobilim (EV), un daudzi autovadītāji jautā: vai patiešām ir nepieciešamas speciālas riepas elektroauto?

Atbilde – jā. Lai gan standarta riepas var fiziski derēt, elektroauto pielāgotas riepas sniedz būtiskas priekšrocības:

·         Palielina nobraucamo attālumu

·         Samazina ceļa troksni

·         Uzlabo kopējo braukšanas komfortu

Tomēr izvēle ir atkarīga no lietošanas apstākļiem – īpašās riepas nav vienīgā iespēja, bet bieži vien optimālākais risinājums.

Galvenās atšķirības starp parastajām un EV riepām

Svara ietekme
Elektroauto parasti ir par 10–20 % smagāki nekā automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Riepām jāiztur lielāka slod
Mīkstā gumija ātrāk nodilst siltā laikā, tāpēc ziemas riepas savlaicīgi jānomaina uz vasaras vai vissezonas riepām.

Mīkstā un cietā maisījuma ziemas riepu salīdzinājums

Kritērijs
Mīkstā maisījuma riepas
Cietā maisījuma riepas
 Elastība
 Līdz -20 °C
 Ierobežota pie -10 °C
 Saķere uz ledus/sniega
 Ļoti laba
 Vidēja
 Kalpošanas ilgums +7 °C
 Ātri dilst
 Ilgāks mūžs
 Troksnis
 Skaļākas
 Klusākas
 Efektivitāte
 Lielāka pretestība
 Labāka energoefektivitāte

Kā "Bridgestone" izstrādā EV-ready riepas ar ENLITEN tehnoloģiju
Mērķi: Maksimāla drošība, efektivitāte un ilgtspēja.

·         Turanza 6: Par 22 % ilgāks kalpošanas laiks, par 4 % mazāka ripošanas pretestība.

·         B-Silent™ tehnoloģija: Sūkļveida materiāls riepas iekšpusē samazina trokšņa līmeni.

·         Ologic™ tehnoloģija: Šaurākas riepas ar lielāku diametru – mazāka aerodinamiskā un ripošanas pretestība.


Kuras "Bridgestone" riepas izvēlēties elektroauto?

 Turanza All-Season 6 – vissezonas riepa, piemērota jebkādiem laikapstākļiem.
 Turanza 6 – augstas klases vasaras riepa ar izcilu mitrās saķeres un trokšņa līmeni.
 Duravis Van – izturīga riepa komerctransportam, augsta efektivitāte un nodilumizturība.
 Blizzak 6 – ziemas riepa ar ENLITEN tehnoloģiju, piemērota EV, izcils sniegums mitros apstākļos.

Visas EV riepas marķētas ar ENLITEN simbolu uz sānu sienas.

Secinājumi

 Vasara: Izvēlieties EV pielāgotas vai sertificētas riepas.
 Skarba ziema (ledus/sniegs): Mīkstā maisījuma ziemas riepas – maksimālai drošībai.
 Vieglā ziema: Cietā maisījuma ziemas riepas – labāks nobraukums un komforts.

Atcerieties: Neatkarīgi no izvēlētā riepu veida, vienmēr ievērojiet ražotāja ieteikumus un pārbaudiet riepu spiedienu – tas būtiski ietekmē gan drošību, gan efektivitāti.

ze, tāpēc svarīgi ievērot slodzes indeksu.

 Protektora nodilums
EV riepas dilst līdz 20 % ātrāk, jo elektromotors nodrošina lielu griezes momentu un izmanto reģeneratīvo bremzēšanu. EV riepām tiek izmantoti izturīgāki gumijas maisījumi.

 Ripošanas pretestība
Apmēram 16 % no EV enerģijas patērē riepu ripošana. EV riepas tiek izstrādātas ar mērķi minimizēt enerģijas zudumus un palielināt efektivitāti.

 Trokšņa līmenis
Tā kā EV ir ļoti klusi, riepu radītais troksnis kļūst pamanāmāks. Tāpēc EV riepām bieži ir trokšņa slāpēšanas tehnoloģijas.

Ziemas riepas elektroauto – ko ņemt vērā?
Ziemā spēkā ir tie paši pamatprincipi, taču ir dažas svarīgas nianses.

1. Cietais gumijas maisījums
Piemērots pilsētas apstākļiem un uzturētiem ceļiem. Saglabā elastību zem +7 °C, labi novada ūdeni un sniegu.
Piemērs: Bridgestone Blizzak 6 ar ENLITEN tehnoloģiju – marķētas kā EV-ready.

2. Mīkstais gumijas maisījums
Paliek elastīgs pat pie -20 °C, nodrošina labāku saķeri uz sniega un ledus.
Ideāli skarbos ziemas apstākļos, kur drošība ir prioritāte.

3. Lielāks svars un inerce
Elektroauto ir smagāki – nepieciešamas ziemas riepas ar dziļām protektora rievām un lamelēm, kas palīdz samazināt slīdēšanas risku.

4. Efektivitāte pret drošību
Ziemas riepas palielina ripošanas pretestību, bet drošība ziemā ir prioritāra.

5. Troksnis
Ziemas riepas ir nedaudz skaļākas, bet modernās EV riepas izmanto trokšņa samazināšanas risinājumus.

6. Kalpošanas laiks

Foto: Publicitātes foto

 
Visi komentāri
 
0pis 30.septembris 2025 22:24
0 0 Atbildēt

Uz vienas ass jābūt vienai riepai ar - otrai ar + polaritāti, lai līdzsvarojas un nevelk uz sānu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Taksometra vadītājs izraisa trīs transportlīdzekļu sadursmi (+ VIDEO) 6

Apgriežoties nevietā, taksometra vadītājs saduras ar Mazda, kas uztriecas ielas malā stāvošajai Toyota. Lasīt vairāk

 

Vai elektroautomobiļiem ir nepieciešamas īpašas riepas? 1

Ir pienācis laiks uzstādīt jaunas riepas jūsu elektroautomobilim (EV), un daudzi autovadītāji jautā: vai patiešām ir nepieciešamas speciālas riepas elektroauto? Lasīt vairāk

 

Kontrole uz autobāņa, cik Vācijā izmaksā tālruņa lietošana brauciena laikā? (+ VIDEO) 22

Vācijas ceļu policija rīko regulārus reidus un ar kameru, kas nostiprināta uz patruļauto jumta, pieķer kravas auto šoferus, kas brauciena laikā lieto tālruni. Lasīt vairāk

 

Berlīnē dažās vietās atceļ 30 km/h ātruma ierobežojumus 10

Pēc situācijas izvērtēšanas, Vācijas galvaspilsētā daļā ielu atgriezīsies iepriekš atļautie 50 km/h. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti