Visi komentāri - Vai elektroautomobiļiem ir nepieciešamas īpašas riepas?

Vai elektroautomobiļiem ir nepieciešamas īpašas riepas? 14

 

Foto: Publicitātes foto

Bridgestone | 30.septembris 2025 20:24

Ir pienācis laiks uzstādīt jaunas riepas jūsu elektroautomobilim (EV), un daudzi autovadītāji jautā: vai patiešām ir nepieciešamas speciālas riepas elektroauto?

Atbilde – jā. Lai gan standarta riepas var fiziski derēt, elektroauto pielāgotas riepas sniedz būtiskas priekšrocības:

  • Palielina nobraucamo attālumu
  • Samazina ceļa troksni
  • Uzlabo kopējo braukšanas komfortu

Tomēr izvēle ir atkarīga no lietošanas apstākļiem – īpašās riepas nav vienīgā iespēja, bet bieži vien optimālākais risinājums.

Galvenās atšķirības starp parastajām un EV riepām

Svara ietekme
Elektroauto parasti ir par 10–20 % smagāki nekā automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Riepām jāiztur lielāka slod
Mīkstā gumija ātrāk nodilst siltā laikā, tāpēc ziemas riepas savlaicīgi jānomaina uz vasaras vai vissezonas riepām.

Mīkstā un cietā maisījuma ziemas riepu salīdzinājums

Kritērijs
Mīkstā maisījuma riepas
Cietā maisījuma riepas
 Elastība
 Līdz -20 °C
 Ierobežota pie -10 °C
 Saķere uz ledus/sniega
 Ļoti laba
 Vidēja
 Kalpošanas ilgums +7 °C
 Ātri dilst
 Ilgāks mūžs
 Troksnis
 Skaļākas
 Klusākas
 Efektivitāte
 Lielāka pretestība
 Labāka energoefektivitāte

Kā "Bridgestone" izstrādā EV-ready riepas ar ENLITEN tehnoloģiju
Mērķi: Maksimāla drošība, efektivitāte un ilgtspēja.

  • Turanza 6: Par 22 % ilgāks kalpošanas laiks, par 4 % mazāka ripošanas pretestība.
  • B-Silent™ tehnoloģija: Sūkļveida materiāls riepas iekšpusē samazina trokšņa līmeni.
  • Ologic™ tehnoloģija: Šaurākas riepas ar lielāku diametru – mazāka aerodinamiskā un ripošanas pretestība.


Kuras "Bridgestone" riepas izvēlēties elektroauto?

  • Turanza All-Season 6 – vissezonas riepa, piemērota jebkādiem laikapstākļiem.
  • Turanza 6 – augstas klases vasaras riepa ar izcilu mitrās saķeres un trokšņa līmeni.
  • Duravis Van – izturīga riepa komerctransportam, augsta efektivitāte un nodilumizturība.
  • Blizzak 6 – ziemas riepa ar ENLITEN tehnoloģiju, piemērota EV, izcils sniegums mitros apstākļos.

Visas EV riepas marķētas ar ENLITEN simbolu uz sānu sienas.

Secinājumi

Vasara: Izvēlieties EV pielāgotas vai sertificētas riepas.
Skarba ziema (ledus/sniegs): Mīkstā maisījuma ziemas riepas – maksimālai drošībai.
Vieglā ziema: Cietā maisījuma ziemas riepas – labāks nobraukums un komforts.

Atcerieties: Neatkarīgi no izvēlētā riepu veida, vienmēr ievērojiet ražotāja ieteikumus un pārbaudiet riepu spiedienu – tas būtiski ietekmē gan drošību, gan efektivitāti. Svarīgi ievērot slodzes indeksu.

Protektora nodilums
EV riepas dilst līdz 20 % ātrāk, jo elektromotors nodrošina lielu griezes momentu un izmanto reģeneratīvo bremzēšanu. EV riepām tiek izmantoti izturīgāki gumijas maisījumi.

Ripošanas pretestība
Apmēram 16 % no EV enerģijas patērē riepu ripošana. EV riepas tiek izstrādātas ar mērķi minimizēt enerģijas zudumus un palielināt efektivitāti.

Trokšņa līmenis
Tā kā EV ir ļoti klusi, riepu radītais troksnis kļūst pamanāmāks. Tāpēc EV riepām bieži ir trokšņa slāpēšanas tehnoloģijas.

Ziemas riepas elektroauto – ko ņemt vērā?
Ziemā spēkā ir tie paši pamatprincipi, taču ir dažas svarīgas nianses.

  1. Cietais gumijas maisījums
    Piemērots pilsētas apstākļiem un uzturētiem ceļiem. Saglabā elastību zem +7 °C, labi novada ūdeni un sniegu.
    Piemērs: Bridgestone Blizzak 6 ar ENLITEN tehnoloģiju – marķētas kā EV-ready.
  2. Mīkstais gumijas maisījums
    Paliek elastīgs pat pie -20 °C, nodrošina labāku saķeri uz sniega un ledus.
    Ideāli skarbos ziemas apstākļos, kur drošība ir prioritāte.
  3. Lielāks svars un inerce
    Elektroauto ir smagāki – nepieciešamas ziemas riepas ar dziļām protektora rievām un lamelēm, kas palīdz samazināt slīdēšanas risku.
  4. Efektivitāte pret drošību
    Ziemas riepas palielina ripošanas pretestību, bet drošība ziemā ir prioritāra.
  5. Troksnis
    Ziemas riepas ir nedaudz skaļākas, bet modernās EV riepas izmanto trokšņa samazināšanas risinājumus.
  6. Kalpošanas laiks

Foto: Publicitātes foto

 
Visi komentāri
 
0pis 30.septembris 2025 22:24
1 1 Atbildēt

Uz vienas ass jābūt vienai riepai ar - otrai ar + polaritāti, lai līdzsvarojas un nevelk uz sānu.

Vai pa tiešām 1.oktobris 2025 2:24
2 1 Atbildēt

vispābā var ticēt šim te dižajam raženajam ražotājam, kurš jau pirms kādiem dažiem gadiem pēkšņi uzsāka ražot 45tā augstuma riepas bez diska aizsargmalas?? Turklāt, vēl šim loh ekonomijas gājienam izdomājot dažādus "ticamus Loh pamatojumus"...brrr..

Nja 2.oktobris 2025 16:01
0 1 Atbildēt

Iemācies apzīmējumus. Nav tāds 45tais augstums. Tie ir% no platuma!

iemācies 4.oktobris 2025 3:09
0 0 Atbildēt

labāk saprast, par ko vispār te ir runa un ieskaties kādā % pedopēdijā, kas ir vienkārši sarunvaloda.

Un pie viena papēti, cik un kādam vēl "brendam" visā plašajā pasaulē (tavuprāt) ir sastopamas vispār 45% augstuma riepas bez diska aizsargmalas, kaut pilnīgi dajebkādā platumā. Tas ir vienkārši kapeikpisseeju ieviests suuds,kurš pat vizuāli izskatās pēc suuda.Jebkura "ticība" tādam lohatron"dižražotājam" te automātiski nonivelējas uz nulli.

ZZZZ 1.oktobris 2025 6:09
4 1 Atbildēt

Attēlā redzamā riepa stipri viduvēja, sevam drapakam tādu neliktu.

imzz 1.oktobris 2025 11:36
1 0 Atbildēt

Tomēr kalns ar sniegpārslu viņai esot :

Yes, the Bridgestone Turanza All Season 6 can be used in winter because it is an all-season tire with a 3PMSF (Three-Peak Mountain Snowflake) rating, indicating it is designed and tested to meet rigorous winter performance standards,

Jajā, Tūr Anza 1.oktobris 2025 13:52
1 1 Atbildēt

Tūr Anza ir tieši tā "marka", uz ko šis te globālais Dizražotājs uz savu lētticīgo (mazturīgo) klientu rēķina sāka ieiekonomēt diska aizsargmalu.

Speciālās EV riepas- papētiet testus, gandrīz viem Diženajiem raženajiem tās sanākušas lielākoties iuz ekonomiju" orientētas un ar stipri viduvējām saķeres īpašībām.Itin jo īpaši uz mitra seguma.Nabaga apjaatie īpašnieki ar jaunām kādu brītiņu pabrauc un ņem nost...

walacc 1.oktobris 2025 8:44
1 1 Atbildēt

Labs

Bet labāk darīt kā ar maiņstrāvu braukt  līkločos - ja pietiekami strauji groza stūri - tad riepu pusei kura atslogojas mazāks nodilums 😜

walacc 1.oktobris 2025 8:45
0 1 Atbildēt

Tas Opim tika atbildēts ;)

hue 1.oktobris 2025 9:39
2 0 Atbildēt

Tās riepas, kas bildē, pirms nodošanas utilizācijai izurbšu caurumus. Tik labas. Netiku līdz otrai ziemai, jau 3.5mm un pārsteidzoši zema saķere 2. vasarā. Ziemā uz netīrīta ceļa arī nav mega drošas, bet 3x tik tā bija. Slapjā laikā gan labi turās, tas gan.

Passaules Dižākais 1.oktobris 2025 21:45
0 0 Atbildēt

dižriepu dižaražotājs taču parfekti zin, kā apjāt maksātspējīgu Klientu.

Krotow 1.oktobris 2025 12:16
2 1 Atbildēt

Vienai riepai jābūt ar "+" zīmi, otrai ar "-".

Po 1.oktobris 2025 18:35
0 1 Atbildēt

Šitas te ir ļoti zemas vērtības un arī kvalitātes raksts. AI ģenerēts?

Speciālas riepas dēļ  bateriju svara?

Pilnīgi mākslīgi ģenerēts parametrs ikdienišķajiem lietderīgajiem nodokļu maksātājiem.

Pankūciņ, kam tad domāts riepas kravnesības indekss?

Tad jau Suviem arī steigšus jāliek Elektrisko riepas, vai ne?

Rexx 1.oktobris 2025 18:49
1 0 Atbildēt

Uz šito te tiks pieņemts likums, ka EV var likt tikai attiecīgi marķētas EV riepas. Nu jā, tās maksās 2x dārgāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Cupra Leon VZ TCR – 325 Zs jaudīgs spāņu hečbeks 1500 vienībās (+ FOTO)

Spānijas autoražotājs Cupra nolēmis izlaist ekskluzīvu hečbeka Leon modifikāciju, kas būs apveltīta ar 325 Zs jaudu un tiks saražota ierobežotā skaitā, nepārsniedzot pusotru tūkstoti eksemplāru. Lasīt vairāk

 

Izmēģina konceptam, sola sērijveidā - Peugeot ieviesīs Hypersquare stūres sistēmu (+ FOTO) 9

Peugeot prezentējis Polygon Concept – kompaktu un dinamisku konceptauto, kurā viens no svarīgākajiem un interesantākajiem jaunievedumiem ir Hypersquare stūres sistēma, kas jau no 2027. gada iegūs sērijveida pielietojumu kādā no jaunākajiem modeļiem. Lasīt vairāk

 

Mazda CX-60 un CX-80 saņem uzlabojumus (+ FOTO) 3

Gatavojoties Eiropas tirgum, Mazda lielākie krosoveru saimes modeļi, CX-60 un CX-80, piedzīvojuši nozīmīgus uzlabojumus gan aprīkojuma, gan drošības jomā. Lasīt vairāk

 

Beidzot būs lietus kanalizācija pie Mellužu estrādes, diemžēl sānu aizbūvē ar auto stāvvietām (+ VIDEO) 7

Labas ziņas no Jūrmalas - ja remonti būs veikti kvalitatīvi, Mūzikas ielā vairs nekrāsies lietus ūdeņi, bet Mellužu estrādes apkaime izskatīsies pievilcīgāk. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti