Latvijā piekabēm nav noteikts protektora dziļums - iAuto

Latvijā piekabēm nav noteikts protektora dziļums 7

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google/maps

iAuto | 8.aprīlis 2020 9:38

iAuto eksperts Ēriks Griģis norāda uz nepilnībām likumos, tajā skaitā uz to, ka MK 295 noteikumos nav noteikts piekabju riepu protektora dziļums ziemas periodā un autobusu piekabēm, visa gada garumā!

1) APK sods par riepu nepietiekama protektora izmantošanu!

APK 149.24 pants. Transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un iekārtojuma nosacījumu pārkāpšana

21. daļa Par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, kuram ir nepietiekams normatīvajos aktos noteiktais riepu protektora dziļums vai ir riepu bojājums, kas apdraud satiksmes drošību, —

izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecpadsmit līdz piecdesmit pieciem euro, personai, kas atbildīga par transportlīdzekļa ekspluatāciju, — no piecdesmit pieciem līdz simt četrdesmit euro, bet juridiskajai personai — no septiņdesmit līdz septiņsimt euro.

2) Noteikumos par tehnisko apskati nav noteikts izmantojamo riepu protektora dziļums piekabēm laikposmā, kad CSN paredz obligātu ziemas riepu lietošanu un autobusu piekabēm arī tad, kad CSN neparedz obligātu ziemas riepu lietošanu!

MK noteikumi Nr. 295 no 30.05.2017

Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa

1. pielikums Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumiem Nr. 295

Prasības transportlīdzekļu tehniskajam stāvoklim un aprīkojumam, prasību izpildes novērtēšana un pārbaudes metodes

5. GRUPA. ASIS, RITEŅI, RIEPAS UN BALSTIEKĀRTA

5.2.3. Riepas

A. Prasības

A2 Minimālais pieļaujamais riepas protektora dziļums mērīšanas zonā laikposmā, kad CSN paredz obligātu ziemas riepu lietošanu, ir:

a) ziemas riepām, kas uzstādītas automobiļiem ar pilnu masu ne lielāku par 3,5 t – 4mm;

b) jebkurām riepām, kas uzstādītas autobusiem ar pilnu masu lielāku par 3,5 t – 3,0 mm;

c) jebkurām riepām, kas uzstādītas automobiļiem ar pilnu masu lielāku par 3,5 t – 2,0 mm;

Savukārt

Minimālais pieļaujamais riepas protektora dziļums mērīšanas zonā (skat. 5.2.3.2. att.) laikposmā, kad CSN neparedz obligātu ziemas riepu lietošanu, ir:

a) vieglajiem automobiļiem, kravas automobiļiem ar pilnu masu ne lielāku par 3,5 t un to piekabēm (puspiekabēm) (Ml, Nl, O1, O2 kategoriju transportlīdzekļiem) – 1,6 mm;

b) autobusiem (M2, M3 kategoriju transportlīdzekļiem) – 2,0 mm; (autobusu piekabēm arī pārējā periodā nav noteikts riepu protektoru dziļums! Mans komentārs)

c) kravas automobiļiem ar pilnu masu, lielāku par 3,5 t, un to piekabēm (puspiekabēm) (N2, N3, O3, O4 kategoriju transportlīdzekļiem) – 1,6 mm,

https://likumi.lv/doc.php?id=292396

Terminoloģija!

Riepām mēra to, kas lietošanas laikā mainās, - protektora augstumu nevis dziļumu! Vācijā par protektora dziļumu sauc negatīvo protektora augstumu! Iespējams, ka CSDD ir pazuduši tulkojumā!

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 9.aprīlis 2020 12:10
4 5 Atbildēt

Ministreļiem pats svarīgākais ir izjāt vieglo transportu!

Vot tam un vieglo piekabēm par protektora dziļumu jāj uz nebēdu.

Vienīgi kas nodarīs lielākus sūdus, ja pie avārijas būs vainojams protektora REĀLAIS stāvoklis???

reku 9.aprīlis 2020 10:41
3 3 Atbildēt

Tas ir galējs neprāts autobusiem protektors 2mm.Normāli būtu pieļaujams nodilums kādi procenti 50-60 no jaunas riepas protektora dziļuma.Tas ir ziemas sezonā.

Laucinieks 9.aprīlis 2020 14:03
3 1 Atbildēt

Tieši tāda www.delfi.lv/aculiecinieks....d?id=50899557

2 gadi atpakaļ atkalas laikā uz grunts ceļiem daži reģionālie un starppilsētu autobusi netiekot pauguros nonāca grāvī. Šajā gadījumā vai nu sniega ķēdes vai reisu atcelt nepiemērotu braukšnas apstākļu dēļ.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 22

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 1

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Audi EX7 – otrais Audi bez četru riņķu logotipa; šoreiz arī Eiropai? (+ FOTO) 10

Audi atklājis jaunā zīmola AUDI otrā modeļa nosaukumu – tas ir krosovers EX7, kas, iespējams, kļūs pieejams arī Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti