Visi komentāri - Latvijā piekabēm nav noteikts protektora dziļums

Latvijā piekabēm nav noteikts protektora dziļums 7

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google/maps

iAuto | 8.aprīlis 2020 9:38

iAuto eksperts Ēriks Griģis norāda uz nepilnībām likumos, tajā skaitā uz to, ka MK 295 noteikumos nav noteikts piekabju riepu protektora dziļums ziemas periodā un autobusu piekabēm, visa gada garumā!

1) APK sods par riepu nepietiekama protektora izmantošanu!

APK 149.24 pants. Transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un iekārtojuma nosacījumu pārkāpšana

21. daļa Par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, kuram ir nepietiekams normatīvajos aktos noteiktais riepu protektora dziļums vai ir riepu bojājums, kas apdraud satiksmes drošību, —

izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecpadsmit līdz piecdesmit pieciem euro, personai, kas atbildīga par transportlīdzekļa ekspluatāciju, — no piecdesmit pieciem līdz simt četrdesmit euro, bet juridiskajai personai — no septiņdesmit līdz septiņsimt euro.

2) Noteikumos par tehnisko apskati nav noteikts izmantojamo riepu protektora dziļums piekabēm laikposmā, kad CSN paredz obligātu ziemas riepu lietošanu un autobusu piekabēm arī tad, kad CSN neparedz obligātu ziemas riepu lietošanu!

MK noteikumi Nr. 295 no 30.05.2017

Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa

1. pielikums Ministru kabineta 2017. gada 30. maija noteikumiem Nr. 295

Prasības transportlīdzekļu tehniskajam stāvoklim un aprīkojumam, prasību izpildes novērtēšana un pārbaudes metodes

5. GRUPA. ASIS, RITEŅI, RIEPAS UN BALSTIEKĀRTA

5.2.3. Riepas

A. Prasības

A2 Minimālais pieļaujamais riepas protektora dziļums mērīšanas zonā laikposmā, kad CSN paredz obligātu ziemas riepu lietošanu, ir:

a) ziemas riepām, kas uzstādītas automobiļiem ar pilnu masu ne lielāku par 3,5 t – 4mm;

b) jebkurām riepām, kas uzstādītas autobusiem ar pilnu masu lielāku par 3,5 t – 3,0 mm;

c) jebkurām riepām, kas uzstādītas automobiļiem ar pilnu masu lielāku par 3,5 t – 2,0 mm;

Savukārt

Minimālais pieļaujamais riepas protektora dziļums mērīšanas zonā (skat. 5.2.3.2. att.) laikposmā, kad CSN neparedz obligātu ziemas riepu lietošanu, ir:

a) vieglajiem automobiļiem, kravas automobiļiem ar pilnu masu ne lielāku par 3,5 t un to piekabēm (puspiekabēm) (Ml, Nl, O1, O2 kategoriju transportlīdzekļiem) – 1,6 mm;

b) autobusiem (M2, M3 kategoriju transportlīdzekļiem) – 2,0 mm; (autobusu piekabēm arī pārējā periodā nav noteikts riepu protektoru dziļums! Mans komentārs)

c) kravas automobiļiem ar pilnu masu, lielāku par 3,5 t, un to piekabēm (puspiekabēm) (N2, N3, O3, O4 kategoriju transportlīdzekļiem) – 1,6 mm,

https://likumi.lv/doc.php?id=292396

Terminoloģija!

Riepām mēra to, kas lietošanas laikā mainās, - protektora augstumu nevis dziļumu! Vācijā par protektora dziļumu sauc negatīvo protektora augstumu! Iespējams, ka CSDD ir pazuduši tulkojumā!

 
Visi komentāri
 
reku 9.aprīlis 2020 10:41
3 3 Atbildēt

Tas ir galējs neprāts autobusiem protektors 2mm.Normāli būtu pieļaujams nodilums kādi procenti 50-60 no jaunas riepas protektora dziļuma.Tas ir ziemas sezonā.

Pļurkt 9.aprīlis 2020 12:10
4 5 Atbildēt

Ministreļiem pats svarīgākais ir izjāt vieglo transportu!

Vot tam un vieglo piekabēm par protektora dziļumu jāj uz nebēdu.

Vienīgi kas nodarīs lielākus sūdus, ja pie avārijas būs vainojams protektora REĀLAIS stāvoklis???

msh 9.aprīlis 2020 12:18
2 4 Atbildēt

Atkarīgs no firmas un maršruta. LAP reģionālajos reisos tie 2 milimetri ziemas laikā varētu būt vasareņu milimetri, un nekādas bīstamības nebūtu - kāda bīstamība var rasties no autobusa kurš pa gludu, kaisītu šoseju brauc uz 60...

Laucinieks 9.aprīlis 2020 14:03
3 1 Atbildēt

Tieši tāda www.delfi.lv/aculiecinieks....d?id=50899557

2 gadi atpakaļ atkalas laikā uz grunts ceļiem daži reģionālie un starppilsētu autobusi netiekot pauguros nonāca grāvī. Šajā gadījumā vai nu sniega ķēdes vai reisu atcelt nepiemērotu braukšnas apstākļu dēļ.

Frontera 10.aprīlis 2020 8:51
0 0 Atbildēt

sviests

autobusu piekabe 10.aprīlis 2020 22:28
0 0 Atbildēt

Tur sēž experti.Visdrošākā vieta.

strerilais 10.aprīlis 2020 22:30
0 0 Atbildēt

Nav rieviņu riepās-nav vieta vīrusiem.Tāpat kā galvas smadzenēs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

800 zirgspēki un 50 cm klīrenss - Brabus XL 800 apvidus auto (+ FOTO)

Brabus, vācu uzņēmums, kas specializējas Mercedes automobiļu uzlabošanā, parādījis savu jaunāko projektu – XL 800, kas radīts uz Mercedes-AMG G 63 4x4² bāzes. Lasīt vairāk

 

Jaguar Type 00 pirmizrāde Monako (+ FOTO) 3

Britu ražotājs Jaguar turpina iepazīstināt ar savu “nevienam līdzīgo” Type 00 konceptautomobili, pirmo jaunās ēras sērijveida automobili solot 2025. gada beigās. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Ar jauno “Renault 5” no Polijas dienvidiem līdz Rīgai (+FOTO) 13

Aprīļa izskaņā Polijas dienvidos “Renault” Baltijas un poļu auto žurnālistiem piedāvāja izmēģināt jauno “Renault 5” modeli. Ar vienu no tiem atbraucām arī uz Rīgu. Lasīt vairāk

 

No 1.jūlija OCTA arī elektroskrejriteņiem: kas jāņem vērā to īpašniekiem? 12

No 2025. gada 1.jūlija stājas spēkā jauns regulējums, kas nosaka, ka arī elektroskrejriteņiem ir nepieciešama OCTA. Šāda likuma norma pieņemta, lai pasargātu citus ceļu satiksmes dalībniekus no finansiāliem zaudējumiem, ko var radīt, ja sadursmi izraisa elektroskrejriteņa vadītājs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti