Krievijas lielākais kravas automobiļu ražotājs KamAZ spiests atgriezties pie risinājumiem, kas izstrādāti pagājušā gadsimta 70.gados.

Sankciju rezultātā praktiski vairs nav iespējama mūsdienu standartiem atbilstošu KamAZ automašīnu ražošana, tādēļ turpmāk tā turpināsies izmantojot tikai Krievijā izstrādātus risinājumus.
Ar šādu paziņojumu nācis klajā KamAZ ģenerāldirektors Dmitrijs Ļeonovs, un visi koncerna izplatītāju vadītāji jau saņēmuši no viņa oficiālu vēstuli, kurā brīdināts, ka K4 un K5 modeļa piegāde šobrīd nav iespējama.
Tas nozīmē, ka KamAZ klienti vairs nevarēs pasūtīt kravas automašīnas, kas komplektētas ar pēc licences ražotajām Mercedes-Benz kabīnēm, ASV ražotajiem Cummins motoriem (ASV) un ZF ātrumkārbām un Bosch degvielas sistēmām, ko piegādā no Vācijas.
Līdz ar to KamAZ pāriet uz kravas mašīnām, kuras ražos no vietējiem komponentiem un mezgliem un komplektēs ar 70.gados izstrādātajām kabīnēm.
Agrāk tika ziņots, ka šādam kraviniekam izmantos V8 КамАЗ-740 motoru, kas izstrādāts 70.gados un nav aprīkots ar bez modernām iesmidzināšanas un izplūdes attīrīšanas sistēmām.
Eksperti sagaida, ka iztrūkstot ārvalstu komponentiem, izlaides apjomi samazināsies par 10-15 procentiem.
Un bija vērts sašmucēties? Vēl redzēs kas notiks elektronikas nozarē, kur praktiski nekā sava vairs nav.
Elektroniku dabūs caur kazahiem, armēņiem, kaut ko gan jau ķīnieši tirgos. Pilnīgi izolēt krievus neizdosies, jāsmacē lēnām, lai krievija tā arī paliek atpalikusi, neattīstīta valsts.
Lai tak stiepj, ķīnieši jau pat no japāņiem karburatorus un viencilindra motorus nejēdz nošpikot, lai tie normāli strādātu, tad par elektroniskām komponentēm kas tupa nospiestas (bez licences pirkšanas, vai teiksim pēc paša Bosch/Marelli/Denso pasūtījuma) tie lūžņi remontēsies vēl vairāk kā ar "orģinālajām" krievu.
Te jau pat latvieši bija aplauzušies ar ķīnas elektroniku - uztaisa prototipu un softu no šeit pieejamām japāņu un Eiropas komponentēm, pasūta lielu partiju salodēt ķīnā, rezultātā iegūst "pavisam citu" produktu + ķīniešu pārrakstītu softu, jo tā vieglāk, nekā tos mēslus piedzīt atbilstoši prototipa detaļu pielaidēm ...
Lai dabūtu gatavu to pašu štrunta Kamazu, kāds viņš bija 70-ajos gados, Sovoks pirms tam desmitgades industrializējās, apmācīja kadrus un tāpat neiztika bez Rietumu tehnoloģiju un speciālistu piesaistes. Te viens utu kāvējs un gopņiks, kurš visu Sovoka mantojumu novedis līdz pilnīgam kliņķim, grib ar vienu lēcienu sākt visu to pašu, tikai totālas izolācijas apstākļos. Kad vēl bija naftas dolātu triljoni, par savu rūpniecību bija jādomā, nevis megajahtas jāceļ, pokazuhas olimpiāžu izskatā jārīko un jāzog uz nebēdu.