Visi komentāri - Šogad visiem kravas auto būs jāuzstāda "viedie tahogrāfi"; prasības - stingrākas

Šogad visiem kravas auto būs jāuzstāda "viedie tahogrāfi"; prasības - stingrākas 15

 

Foto: Publicitātes foto

UP PR | 5.marts 2025 8:21

No šī gada kravas auto vadītājiem un transporta uzņēmumiem Eiropas Savienībā stājas spēkā jaunas tahogrāfu lietošanas prasības. Izmaiņas ir daļa no ES mobilitātes pakotnes, kuras mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, nodrošināt godīgāku konkurenci un veicināt autovadītāju darba apstākļu uzlabošanu.

No augusta - obligāti jaunākās paaudzes tahogrāfi

Sākot ar 2025. gada augustu, jaunākās paaudzes “Smart Tacho 2” tahogrāfu izmantošana būs obligāta visām kravas automašīnām un autobusiem, kas veic starptautiskus pārvadājumus Eiropas Savienības ietvaros. Pārmaiņas attieksies gan uz jauniem, gan veciem transportlīdzekļiem.

“Viedie tahogrāfi būs jāuzstāda visos starptautiskajos pārvadājumos iesaistītajos transportlīdzekļos, kuru pilna masa pārsniedz 3,5 tonnas. Šīs ierīces automātiski reģistrēs robežu šķērsošanu, iekraušanas un izkraušanas vietas, kā arī kontrolēs vadītāja darba un atpūtas režīmu ar lielāku precizitāti,” skaidro nozares eksperts, “Inter Cars” kravas segmenta vadītājs Mikus Blumfelds.

“Jaunās tahogrāfu prasības ir būtisks solis transporta nozares sakārtošanā, taču uzņēmumiem tās nozīmē arī papildu izmaksas. Moderno tahogrāfu ieviešana sākotnēji var radīt sarežģījumus, jo vadītājiem būs jāapgūst jaunas funkcijas, bet ilgtermiņā tie palīdzēs efektīvāk plānot maršrutus un nodrošināt caurskatāmību,” atzīst Blumfelds.

Savukārt no 2026. gada 1. jūlija tādas pašas tahogrāfu prasības attieksies uz starptautiskajiem pārvadāšanas transportlīdzekļiem ar masu virs 2,5 tonnām.

Stingrāka kontrole un mazāk manipulāciju iespēju

Jaunie noteikumi nozīmē to, ka kontroles iestādes varēs efektīvāk sekot līdzi tam, vai tiek ievēroti darba un atpūtas laika noteikumi. Ar uzlabotu GPS funkcionalitāti tahogrāfi ļaus fiksēt precīzākus datus par pārvadājumiem, samazinot iespējas apiet noteikumus vai manipulēt ar ierakstiem. “Smart Tacho 2” ieviesta valsts robežu ģeogrāfiskās informācijas pamatsistēma, lai reģistrētu vietu un laiku, kad notiek robežšķērsošana starp divām dažādām valstīm.

Uzlabota drošība un inteliģentās sistēmas

2. paaudzes tahogrāfam ir uzlabota aizsardzība pret Globālās satelītu navigācijas sistēmas (GNSS) traucēšanas un viltošanas uzbrukumiem. Jaunākā tahogrāfu versijā vēl paredz paplašinātas funkcijas drošības stiprināšanai - drošu programmatūras atjaunināšanas mehānismu un inteliģentās transporta sistēmas (ITS) saskarni. Tahogrāfa programmatūra automātiski atjaunosies, ieviešot jaunus transporta noteikumus.

Augstākas izmaksas un bargāki sodi

Jaunākās versijas tahogrāfu ieviešana nodrošina lielāku Eiropas kontrolējošo iestāžu attālināto uzraudzību, taču jārēķinās, ka to ieviešanas izmaksas ir lielākas. Arī sodi par neatbilstību būs bargāki.

“Sarežģītāka būs vecāku transportlīdzekļu pielāgošana jaunajām prasībām. Daudziem autoparkiem tas nozīmēs ievērojamus ieguldījumus. Tomēr, ja raugāmies no vadītāju viedokļa, jaunie tahogrāfi palīdzēs viņiem izvairīties no piespiedu virsstundām un stingrāk ievērot atpūtas režīmu, kas ilgtermiņā uzlabos arī satiksmes drošību,” komentē Mikus Blumfelds.

Foto: Publicitātes foto

 
Visi komentāri
 
1984 5.marts 2025 11:55
1 0 Atbildēt

Jaunākās versijas tahogrāfu ieviešana nodrošina lielāku Eiropas kontrolējošo iestāžu attālināto uzraudzību, taču jārēķinās, ka to ieviešanas izmaksas ir lielākas. Arī sodi par neatbilstību būs bargāki.

Viss ir pateikts divos teikumos - visu pārējo varēja nerakstīt. Vienkāršāk kontrolēt un lielāki sodi. Visai Eiropai vajag naudu, vairāk naudas!

Rexx 5.marts 2025 13:16
4 2 Atbildēt

Un tad čīkst, ka trūkst šoferu. Cilvēkus vienkārši atbaida šīs megakontroles lietas, atsēgas vārds ir "sods".

1984 5.marts 2025 14:00
1 1 Atbildēt

Sāksim ar šoferu kontroli, tad pamazām ko līdzīgu ieviesīsim citās nozarēs, un beigās attapsimies - kameras būs virtuvēs, ledusskapjos un guļamistabās (tikai un vienīgi pašu drošības labā...)

Kanibaals 5.marts 2025 15:10
6 5 Atbildēt

Šoferi paši ar laiku neievērošanu šo panāca. Nebūtu pārkāpumu, nebūtu arī kontrole.  Bet to jau visi zin, ka nepārkāpjot pelnīs konkurents, kurš pārkāpj.

1984 5.marts 2025 15:18
6 0 Atbildēt

Nē, nav kā Tu saki. Šī tēma jau ir pārvērsta par valstu naudas krātuvju papildināšanas āderi. Taho, kravu stiprināšana, auto tehniskais stāvoklis (nepārproti, neatbalstu pārvietošanos pa ceļiem ar lūžņiem) - varas pārstāvjiem (inspektoriem) ir visplašākās iespējas izpausties un iekasēt. Tepat no Latvijas - par 1 (vienu) pārbrauktu minūti sods 70 eiro....

650 5.marts 2025 16:22
0 0 Atbildēt

Kurš diez mācētu autoritatīvi autentiski "iztulkot" šo te spārnoto (ziņkārīgajiem lohiem tīši šādā formā tīšām adresēto) jēdzienu: "starptautiskajiem pārvadāšanas transportlīdzekļiem ar masu virs 2,5 tonnām" - kas īsti tas (tie) "starptautiskie pārvadāšanas transportlīdzekļi" ir?

1984 5.marts 2025 16:41
0 0 Atbildēt

kas īsti tas (tie) "starptautiskie pārvadāšanas transportlīdzekļi" ir?

Moderno skolu (Čakšas kundzes pārraudzībā) a(b)psolventi

MAN 5.marts 2025 16:25
0 0 Atbildēt

Kurā profesijā vēl ir tik iespaidīgi sodi attiecībā pret algu? Domāju nevienā!

0pis 5.marts 2025 16:55
0 0 Atbildēt

Sodus tak maksā īpašnieks?

1984 5.marts 2025 17:10
1 0 Atbildēt

Par to vienu pārbraukto minūti, piemēram? 

Vēl kas - šajā nozarē par darba un atpūtas režīma parkāpumiem soda šoferi un arī uzņēmumu (uzņēmumam soda apmērs ir vismaz x3)

es 5.marts 2025 17:29
0 0 Atbildēt

Varēja ieviest arī viedās urīnpudeles!

1984 5.marts 2025 17:35
0 1 Atbildēt

Tas, diemžēl, no katra indivīda intelekta līmeņa atkarīgs....

Vernons 5.marts 2025 17:30
0 0 Atbildēt

Vācijā, Polijā jau sen tahogrāfs ir busiņos no 2,9 tonnām! Kāpēc? Tāpēc ka, piemēram, Varšava - Tallina vilka vienā ņēmienā, vedot riepas!

1984 5.marts 2025 17:37
1 0 Atbildēt

Cik ta tur tās braukšanas..... Varšava - Tallina. Milāna - Rīga vilka nonstopā, tur gan ir ko iesvīst...

Averex 6.marts 2025 10:20
0 0 Atbildēt

Nekā personīga, tikai pēc tam nevajag čīkstēt par preču cenu veikalos. Ievērot var visu, tikai jautājums no kura maka tas tiks apmaksāts.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Visuzticamākās automašīnas ražo Subaru

ASV patērētāju organizācija Consumer Reports veikusi kārtējo aptauju ar mērķi noteikt auto zīmolus, kas ražo visuzticamākos automobiļus. Lasīt vairāk

 

Ar V8 dzinēju aprīkotais augstas veiktspējas pikaps Ram 1500 TRX atgriezīsies 1

Amerikāņu pikapu un komerctransportlīdzekļu ražotājs Ram Trucks atgriezīs piedāvājumā jaudīgo 1500 TRX pikapu, kas tika noņemts no konveijera saistībā ar emisiju standartiem. Lasīt vairāk

 

10 000 pasūtījumu 72 stundās – Leapmotor B01 pirmie soļi ir veiksmīgi 6

Ķīnas uzņēmums Leapmotor nāk klajā ar labām ziņām saviem klientiem – no ražošanas konveijera nobraucis desmittūkstošais B01 eksemplārs un 72 stundu laikā saņemti 10 132 pasūtījumi šī modeļa iegādei. Lasīt vairāk

 

Škoda ieņem trešo vietu Eiropas tirgū 1

Pēc automobiļu noieta 2025. gada pirmajā pusgadā, čehu autoražotājs kļuvis par trešo lielāko spēlētāju Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti