Latviešu “Grāvējs" veicis īpaši sarežģītu demontāžu Lietuvā - nojaukti rūpnīcas skursteņi, neapturot rūpnīcas darbu (+ FOTO) - iAuto

Latviešu “Grāvējs" veicis īpaši sarežģītu demontāžu Lietuvā - nojaukti rūpnīcas skursteņi, neapturot rūpnīcas darbu (+ FOTO) 1

 
UP PR | 16.jūlijs 2025 14:43

Latviešu uzņēmums “Grāvējs” nesen paveicis ko patiešām iespaidīgu – Lietuvā Akmenes cementa rūpnīcā demontēti divi masīvi rūpnīcas skursteņi, tai turpinot darbu. Šis bija viens no tehniski sarežģītākajiem projektiem reģionā, turklāt tā realizācijai izmantota īpaša tehnoloģija, kāda pasaulē pieejama tikai trīs uzņēmumiem – un viens no tiem ir no Latvijas.

„Demontējot tik augstus objektus, pat neliels priekšmets, krītot lejā, var aizlidot vairāku simtu metru attālumā un radīt neparedzamas sekas. Tieši tāpēc drošības prasības šoreiz bija īpaši augstas,” skaidro uzņēmuma pārstāvis Rihards Muižnieks.

Šāda līmeņa darbi veikti, izmantojot unikālu teleskopisku mastu sistēmu ar īpašiem demontāžas robotiem – tehniku, kāda pasaulē ir pieejama tikai trīs eksemplāros, no kuriem viens ir Latvijas uzņēmuma rīcībā. Latvija līdz ar to kļuvusi par vienu no retajām valstīm, kur pieejama šāda līmeņa demontāžas tehnoloģija

Lai īstenotu šo projektu, uzņēmumam nācās ieguldīt vairāk nekā divus miljonus eiro no pašu līdzekļiem, jo neviena finanšu institūcija nebija gatava finansēt tik specifisku iekārtu iegādi.

Unikāls tehnoloģiju risinājums Latvijā

Projekta īstenošanai uzņēmums izmantoja speciāli šim objektam izgatavotu unikālu, jaunākās paaudzes teleskopisku mastu sistēmu, kas pēc būtības ir lielizmēra lifts – platforma, kas droši pārvietojas augšup un lejup gar objektu, nodrošinot stabilu un drošu darba vidi darbiniekiem un tehnikai.

„Šāda veida tehnoloģija Eiropā šobrīd ir unikāla. Pasaulē zināmas vēl tikai divas līdzīgas iekārtas – Kanādā un Austrālijā,” stāsta Muižnieks, uzsverot projekta ekskluzivitāti.

SIA „Grāvējs” iekaro Ultra High Demolition tirgu

Veiksmīgi īstenotais Akmenes projekts ir tikai sākums plašākai ieiešanai Eiropas tirgū. „Šis ir nākamais plānotais solis, lai nostiprinātos Eiropas Ultra High Demolition sektorā,” skaidro Muižnieks. „Mēs esam sekmīgi notestējuši izvēlēto tehnoloģiju, apmācījuši komandu, un tagad esam gatavi jauniem izaicinājumiem. Šis pakalpojums par 95% būs orientēts uz eksportu.”

Pēc nelielām modifikācijām, uzņēmuma izmantotā tehnoloģija var tikt pielietota arī debesskrāpju demontāžai sarežģītos pilsētas apstākļos. Šobrīd „Grāvējs” jau risina pārrunas ar potenciālajiem klientiem Skandināvijā, kur interese par šo pakalpojumu ir īpaši liela.

Vēsturiskais rūpnīcas stāsts – no padomju laiku lepnuma līdz nojaukšanas objektam

Pati Akmenes cementa rūpnīca tika uzbūvēta pēckara gados – būvdarbi sākās 1947. gadā Karpenai ciemā Lietuvā. 1952. gada septembrī tika iedarbināta pirmā cementa krāsns, savukārt 1953. gadā darbu uzsāka otra krāsns – 127 metru garumā. Rūpnīca turpināja augt, un 1959. gadā tika pabeigta trešās un ceturtās cementa ražošanas līnijas būvniecība. Taču 1996. gadā šis četru rotācijas krāšņu komplekss tika slēgts kā ekonomiski neefektīvs, un rūpnīcas teritorijā palika tikai iespaidīgie dzelzsbetona skursteņi.

Izaicinājums industrijai un drošībai

Lietuvā realizētais projekts parāda, cik liela nozīme mūsdienās industriālajā demontāžā ir inovatīvām tehnoloģijām un drošībai. Tieši augstie drošības standarti un sarežģītie darba apstākļi motivēja uzņēmumu radīt un izmantot vēl nebijušu tehnoloģisko risinājumu.

„Mēs ne tikai nojaucām skursteņus, bet arī pacēlām latiņu tam, kas Eiropā ir iespējams industriālajā demontāžā,” saka Muižnieks, prognozējot, ka Latvijas izstrādātā tehnoloģija var kļūt par globālu veiksmes stāstu.

Latvijas uzņēmuma panākumi Lietuvā liek cerēt, ka šāda veida tehnoloģiskie risinājumi kļūs par standartu ne tikai Eiropā, bet arī citviet pasaulē, kur vecās infrastruktūras nojaukšana kļūst par aizvien aktuālāku problēmu.

 
Visi komentāri
 
Juris 17.jūlijs 2025 17:08
0 0 Atbildēt

Cepuri nost, ka Latvijā ir šāds uzņēmums. Bankām gan fui.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BYD Atto 2 tagad arī kā hibrīda modelis

Ķīnas autoražotājs BYD paplašina savu piedāvājumu Eiropā, piesakot kompaktā SUV Atto 2 uzlādējamo hibrīdversiju, kas Eiropas pircējiem kļūs pieejama 2026. gada pirmajā ceturksnī. Lasīt vairāk

 
 

Apturēts 13 gadīgs jaunietis, kurš ar vecāku automašīnu bēga no policijas (+ VIDEO) 15

Valsts policijas darbinieki šonakt pamanīja kādu automašīnu “Škoda”, kuras vadītājs nepildīja policijas prasības un nestājās brīdī, kad tika veikta transportlīdzekļu vadītāju alkohola pārbaude. Lasīt vairāk

 

No 65 000 eiro - elektriskais Cadillac Optiq tagad arī Eiropā (+ FOTO) 8

Elektriskais luksusa klases SUV jau šomēnes kļūst pieejams virknē Eiropas tirgu, ieskaitot Vāciju un Šveici. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti