Pagājušajā nedēļā Parīzē “Dacia” medijus iepazīstināja ar vairākiem jaunumiem - gan modeļa “Hipster” konceptu, gan 4x4 hibrīdu “Duster” un “Bigster” modeļiem, gan modernizētos “Sandero”, “Sandero Stepway” un “Jogger” modeļus, gan arī jaunas jaudas versijas “Spring” elektriskajam auto.
“Hipster” padarīs elektromobilitāti pieejamāku
Tāda vismaz ir “Dacia” vīzija par “Hipster” modeli, kas būs pa kabatai plašākam sabiedrības lokam. Pagaidām gan šis auto vēl ir koncepta stadijā, nevis ražošanai gatavs prototips, taču pēc kāda laika mēs to varētu sastapt ielās. Tas būs trīs metrus garš, 1.55 metrus plats un 1.55 metru autsts transportlīdzeklis ar četrām sēdvietām. Auto virsbūve ir veidota taisnstūra paralēlskaldņa formā, tādējādi ar maziem izmēriem tas spēs piedāvāt salīdzinoši lielu ietilpību. Piemēram, bagāžas tilpums būs no 70 līdz 500 litriem un automobilis būs par 20% vieglāks nekā “Spring” - šobrīd mazākais “Dacia” modelis.
“Dacia Hipster” raksturo vienkāršs un robusts dizains. Būtībā tā ir kaste uz riteņiem - tie novietoti pašos stūros. Ne priekšpusē, ne aizmugurē nav pārkares. Vienkāršību turpina atspoguļot dzinēja pārsegs, kas ir pilnībā horizontāls un ietver glītus priekšējos lukturus. Starp lukturiem ir izveidota josla, kurā novietots gan zīmola logotips, gan ar elektrības kabeļu kūli veidots stilizēts dizains. Aizmugurē prioritāte tiek dota funkcionalitātei: aizmugurējās durvis aizņem visu “Dacia Hipster” platumu un atveras divās daļās, lai nodrošinātu praktisku piekļuvi bagāžas nodalījumam. Lai ekonomētu uz izgatavojamo detaļu skaita, aizmugurējās gaismas ir novietotas aiz aizmugurējā stikla nevis atsevišķos lukturu blokos. Automobilim ir viena virsbūves krāsa un tikai trīs krāsotas daļas: automašīnas priekšpuses un sānu durvju elementi.
Lai maksimāli izmantotu pieejamo telpu, salons cieši seko virsbūves kubiskajām formām, īpaši to uzsverot ar vertikāliem sānu logiem un vējstiklu. Jumta stiklotā priekšējā daļa nodrošina gaismu, tādējādi veicinot plašākas telpas sajūtu. Lai samazinātu izmaksas un svaru, sānu logi ir bīdāmi. “Dacia Hipster” var sēdēt četri pieaugušie. Vadītāja un priekšējā pasažiera sēdvieta ir identiska “Dacia Sandero” sēdvietām. Piekļuvi aizmugurējiem sēdekļiem atvieglo plašā durvju aile un uz priekšu noliecamais priekšējā pasažiera sēdeklis. Arī sēdekļu dizains veidots tā, lai apvienotu svara un izmaksu samazināšanu ar lietošanas ērtumu. To dizains ir vienkāršots, izmantojot redzamu rāmi apvienojumā ar īpaši siltu tehniskā sieta audumu, atgādinot biroju krēslus. Bet priekšējie sēdekļi ir apvienoti, veidojot soliņu, un atvērtās konstrukcijas galvas balsti palīdz samazināt kopējo svaru. Priekšējā panelī ir iebūvēti divi gaisa spilveni vadītājam un pasažierim. Auto salonā būs izvietotas jau citos “Dacia” modeļos redzētās “YouClip” stiprinājuma vietas. Kopumā 11 - tās izvietotas pa visu instrumentu paneli, durvju paneļiem un bagāžas nodalījuma iekšpusi. Uz šīm stiprinājuma vietām var uzstādīt dažādus piederumus, piemēram, krūzīšu turētājus, roku balstus, griestu gaismas, ventilatoru u.c. Tāpat ir izveidota īpaša dokstacija viedtālrunim, kam būs būtiska loma “Hipster” lietošanā. Tas kļūst pat par digitālo atslēgu automašīnas atslēgšanai un iedarbināšanai. Kad autovadītājs ir sēdvietā, tālrunis, kas ir ievietots dokstacijā, darbojas kā multivides ekrāns, kurā tiek rādīta vadītāja izvēlētā navigācijas lietotne. Tāpat tas kalpo arī kā transportlīdzekļa audiosistēma, kas savienota ar portatīvo Bluetooth skaļruni (saderīgs ar “YouClip” savienotāju).
“Hipster” tēls raisa asociācijas ar jau zināmo “Citroen AMI” divvietīgo automobili, tomēr “Dacia” pārstāvji uzsver, ka “Hipster” būs ietilpīgāks un veiktspējīgāks. Par baterijas izmēru un spēka agregātiem gan joprojām nekas nav zināms. Ražotājs min, ka šis auto būs paredzēts ikdienas lietošanai, nodrošinot pietiekamu darbības diapazonu ikdienas braucieniem ar divām uzlādes reizēm nedēļā. Runājot par 'pietiekamu darbības diapazonu', prezentācijā tika pieminēts pētījums, kurā konstatēts tas, ka Francijā 94% autovadītāju dienā veic mazāk par 40 km. Līdz ar to varam minēt to, ka “Hipster” ar vienu uzlādi spēs nobraukt 100-150 kilometrus.
Sen gaidītā pilnpiedziņas un automātiskās pārnesumkārbas kombinācija “Duster” un “Bigster” modeļiem
“Dacia Duster” un “Bigster” sevi ir labi pierādījuši braukšanā sarežģītos ceļa un bezceļu apstākļos, tomēr daudzus neapmierināja ierobežotā dzinēju izvēle pilnpiedziņas versijā. Līdz šim bija pieejams 1.2 litru benzīna vieglais hibrīds ar 130 zirgspēku jaudu un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Nu abi modeļi tiek piedāvāti ar “hybrid-G 150” 4x4 piedziņu.
Šī 48 voltu hibrīdsistēma sastāv no 1.2 litru dzinēja, kas darbināms ar benzīnu un sašķidrināto gāzi (LPG). Tas attīsta 140 zirgspēkus un 230 Nm griezes momentu, piedzen priekšējo asi un lādē 0.84 kWh litija jonu gaitas akumulatoru. Tam uzstādīta sešu pārnesumu dubultā sajūga pārnesumkārba ar pārslēgiem aiz stūres. Savukārt uz aizmugurējās ass ir uzstādīts 23 kW elektromotors ar 87 Nm griezes momentu un divu pārnesumu pārnesumkārbu. Kopā šī sistēma attīsta 154 ZS jaudu un piedāvā 1500 km sniedzamību. “Dacia” apgalvo, ka šī tehnoloģija samazina ekspluatācijas izmaksas par 30 % un CO2 emisijas par 20 g, salīdzinot ar pašreizējo 4x4 iekšdedzes dzinēju piedāvājumu. Šī sistēma patērēs 7.1/7.2 litrus gāzes uz 100 km (“Duster”/”Bigster”) vai 5.5/5.6 litrus benzīna. CO2 emisijas ir 116-118 g/km ar gāzi vai 124-126 g/km, braucot ar benzīnu.
Šajās jaudas versijās abiem modeļiem būs seši braukšanas režīmi, ar kuriem pēc izvēles regulēt priekšējās un aizmugurējās ass sadarbību. Automātiskajā režīmā auto brauks ar priekšpiedziņu, pēc nepieciešamības pieslēdzot aizmugurējo asi - griezes moments ir pieejams uzreiz, tiklīdz konstatēts saķeres zudums priekšpusē. Atkarībā no izvēlētā režīma, aizmugurējās ass pārnesumkārba tiks iestādīta zemākā vai augstākā pārnesumā. Šajā versijā “Duster” un “Bigster” spēs vilkt piekabes ar 1.5 tonnu svaru, un tā būs pieejama jau oktobra otrajā pusē. Bet nākamajā gadā tiek solīta šāda hibrīdsistēma bez gāzes iekārtas.
Jaudīgāki dzinēji “Duster” un “Spring” modeļos
Tāpat ir atjaunots jaudas agregātu klāsts “Duster” un “Spring” modeļos. Līdzšinējais 140 zirgspēku hibrīda dzinējs ar priekšpiedziņu ir aizstāts 155 zirgspēku pašuzlādes hibrīdsistēmu, kas jau zināms “Bigster” modelī, kā arī 130 ZS vieglā hibrīda dzinēja vietā tagad būs jaunās paaudzes 1.2 litru trīscilindru benzīna dzinējs ar 48V vieglā hibrīda sistēmu un 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu, attīstot 140 zirgspēku jaudu. Un pie lielākas jaudas (+20 ZS) ticis arī “Eco-G” jeb ar sašķidrināto naftas gāzi darbināmais dzinējs. Tam tagad būs 140 ZS jauda un 1380 km kopējā sniedzamība.
Jaudīgāki dzinēji un jauna baterija būs arī “Dacia Spring” modelī. Šis modelis mūsu tirgū nav pārāk iecienīts, taču citās Eiropas valstīs gan tos pērk - kopš 2021. gada Eiropā ir pārdoti 179 000 automobiļi, turklāt šī gada pavasarī tas ieņēma otro vietu Eiropā pārdoto elektrisko transportlīdzekļu tirgū A, B, un B-SUV segmentos. Līdz šim “Spring” bija 26.8 kWh (neto) baterija un 45 vai 65 zirgspēku elektromotori. Jaunās spēka piedziņas darbojas ar jaunu 24.3 kWh akumulatoru, kurā pirmo reizi Renault grupa izmantoja litija dzelzs fosfāta (LFP) tehnoloģiju, kas nodrošina optimizētu termisko drošību, ilgmūžību un zemākas izmaksas. Savukārt iepriekšējos aizstās divi jauni dzinēji 70 ZS/52 kW un 100 ZS/75 kW, nodrošinot lielāku jaudu un griezes momentu. Lai uzlabotu vadāmību, “Spring” ir uzstādīts šķērsstabilizatora stienis, kā arī jauni amortizatoru un balstiekārtas iestatījumi. Uzlādes jauda ir palielināta līdz 40 kilovatiem lādēšanai ar līdzstrāvu. Lādēšanai ar maiņstrāvu gan viss pa vecam - 7 kW lādētājs. Saskaņā ar WLTP “Spring” spēs nobraukt 225 kilometrus ar vienu uzlādes reizi.
Viegli modernizēti “Sandero”, “Sandero Stepway” un “Jogger” modeļi
Dacia ir prezentējusi būtisku četru populāro modeļu — “Sandero”, “Sandero Stepway”, “Jogger” un “Logan” (Latvijā nav pieejams) — modernizāciju, kas iezīmē jaunu posmu zīmola attīstībā. Ārēji automašīnas ieguvušas jaunu LED gaismas parakstu ar apgrieztu “T” formu, pārveidotu priekšējo režģi un jaunas virsbūves detaļas, kas uzsver robusto stāju. “Jogger” un “Sandero Stepway” modeļiem izmantots “Starkle” apdares materiāls ar 20 % pārstrādātas plastmasas, samazinot CO₂ emisijas un uzlabojot izturību. Klāstu papildina arī jauni riteņu diski un divas jaunas virsbūves krāsas.
Salonā modernizācija ir izteiktāka — jauns 10 collu centrālais multivides ekrāns ar integrētu navigāciju, digitālais instrumentu panelis, un ergonomiskāka stūre. Pieejama bezvadu tālruņa uzlāde un “YouClip” sistēma piederumu stiprināšanai, kā arī automātiskās tālās gaismas, vairāku skatu kamera un elektriski nolokāmie spoguļi. Materiāli ir izturīgāki un vizuāli kvalitatīvāki, ar jaunām auduma kombinācijām un zilu dizaina akcentu.
Zem motora pārsega galvenais jaunums ir augstāk minētā 155 ZS hibrīda spēka piedziņa, kas tagad pieejama “Jogger” un no 2026. gada “Sandero Stepway”, nodrošinot zemāku patēriņu un līdz 80 % elektrisku braukšanu pilsētā. Tāpat ieviesta “Eco-G 120” LPG sistēma ar automātisko pārnesumkārbu, kas ļauj veikt līdz pat 1590 km bez uzpildes. “Sandero” ir saņēmis jaudīgāku “TCe 100” benzīna dzinēju. Visiem modeļiem ir uzstādītas tādas braukšanas palīgsistēmas, kā automātiskā avārijas bremzēšana (uz pilsētas/šosejas ar transportlīdzekļa, gājēju, velosipēdistu un motociklu atpazīšanas funkciju) un vadītāja uzmanības zuduma brīdinājums.
priekšējie sēdekļi ir apvienoti, veidojot soliņu - aha, labs gan soliņš ar atsevišķām mugurām....dodiet plakanu muguras balstu un tad būs soliņās, pa vidu varēs bērnu sdināt.
atvērtās konstrukcijas galvas balsti palīdz samazināt kopējo svaru - atvērtais balvaskauss būs, kad centrālais balsts satiksies ar pakausi. Protams, ja cilvēks neparaus blakus ērti novietoto katapultēšanās striķīti.
Pedāli, tev šitāds tāpat nespīd. Sanak tikai pimpenēm ar ko olas demonstrēt.
Kas tev pret olām?