Ķīnā būvē pasaulē lielāko elektrisko kruīza kuģi, kas saskaņā ar mediju informāciju, ūdenī tiks nolaists jau šogad.
Ķīnā top Yangtze River Three Gorges 1- elektrisks kruīza kuģis, kas pārvadās tūristus pa Ķīnas garāko upi Jandzi. Zināms, ka tā akumulators sastāv no kopumā 10 000 elementiem un tā ietilpība ir 7,5 megavatstundas. Salīdzinājumam tiek minēts, ka Tesla Model Y izmanto 75 kilovatstundu akumulatora, kura kapacitāte ir 0,075 megavatstundas. Akumulatora uzlādei paredzētas divas iespējas - augstsprieguma un zemsprieguma.
Citas detaļas par šo projektu netiek atklātas, zināms vien, ka to būvē Ķīnas uzņēmums Wuxi Saisiyi Electric Technology ar Ķīnas valdības atbalstu, bet pirmajiem pasažieriem uz elektriskās piedziņas kuģa būtu jāuzkāpj jau šogad.
jādomā, ka akumulators sastāv no atdalītiem blokiem, nevis ir monolīts. Lai būtu iespēja aizdegšanās gadījumā tikai bojāto sekciju iesviest upē.
Tehniski var realizēt kā balastu kuru var appludināt.
Appludināt aktīvo metālu Litiju?
Vai esat aizmirsuši ķīmijas stundas, kur tika demonstrēta Liotija reakcija saskarē ar ūdeni!?
Jā tieši tā notiek EV ar Litija akumlatoru dzēšana - iemērc ūdenī uz vairākām diennaktīm - lai viss kas ir gatavs aizdegties atdziest un izreaģe, bet aizsvilties nespēj.
Pašam derētu paskatīties kādu ugunsdzēsēju apmācību video, kā ar EV jārīkojas.
P.S. ja padomāsi loģiski arī sapratīsi, kadēļ tas ir vienīgais iespējamais veids kā EV nodzēst ar garantiju, citādi tas var vēl 10rezie aizdegties starp pirmo dzēšanu un pārstrādi lūžņos.
Lai deg, tikai ne vēderā!
Kā to ņem. Ja šai tupelei baterija aizdegsies, pasažieriem degšanas ierobežošanas nolūkā liks vēl nesadegušo bateriju apēst. Ķīna, ka viņu.
"Jā tieši tā notiek EV ar Litija akumlatoru dzēšana - iemērc ūdenī uz vairākām diennaktīm" -
Un, ja elektriskais auto aizdegas uz ceļa vai stāvvietā, tad blakus katrreiz ir dīķis vai ūdenskrātuve un autoceltnis vai kravas helikopters, lai to varētu realizēt ?
Norādi uz ko skatīties jau devu ( ir vācu Feuerwehr apmācības video brīvi atrodams).
Dzēš ar to kas ir pie rokas, tad paralēli ved vaļēju konteineru, tādu apmērām kā lūžņiem/skaidām izmanto, piepilda ar ūdeni un iemērc auto , jo atkarībā no bojājuma tipa, to var nebūt pat droši pārvest uz treiļa ( izņemot varbūt ja piekabi nav žēl nosvilināt) ...
Tehniski to var realizēt visādi. Kā nometamu balastu arī. Tikai es uzskatu, ka dalīšana sekcijās būs jebkurā gadījumā, jo būtu stulbi ( neekonomiski ) iznīcināt tik lielu un dārgu bateriju, ja bojāti, pieņemsim, tikai 10% no tās.
Kuģus jau sen būvē no sekcijam ( Titāniks laikam bija no pēdējiem tādiem kuriem ūdens varēja pie apstākļu sakritības pārplūst uz citu sekciju un pamazām appludināt visas kuģa sekcijas), tās visas ir aprīkotas ar iespēju appludināt/ūdeni izsūknēt (ja vien kuģī ir vispār kaut kas, kas spēj ražot enerģiju). Respektīvi tur pat gribēdams neieliksi bateriju pa visu "kuģa dibenu".