23. jūnijā Klusajā okeānā nogrimis autovedējs "Morning Midas", kas no Ķīnas devās uz Meksiku ar vairāk nekā 3000 automašīnām uz klāja. Gandrīz 800 no tiem ir elektroauto, tādēļ pastāv bažas par vides piesārņojumu.
Morning Midas 26. maijā atstāja Jantajas pilsētu Ķīnā un devās uz Meksiku, kur plānoja ierasties 15. jūnijā. Pa ceļam tas piestāja Šanhajā un Naņšā, divos galvenajos Ķīnas elektrotransportlīdzekļu eksporta centros, kur krava tika papildināta līdz 3000 vienībām, bet naktī uz 3. jūniju, kad Morning Midas atradās Adakas Aļaskas piekrastē, apkalpe pamanīja dūmus - iespējams, no sektora, kur atradās elektromobiļi. Lai gan centieni dzēst ugunsgrēku tika veikti, tie izrādījās neveiksmīgi. Liesmas ātri izplatījās, un 22 cilvēku apkalpe bija spiesta pamest kuģi.
Palīgā devās ASV krasta apsardze, taču baidoties par cilvēku dzīvībām, vadība nolēma neiesaistīties dzēšanas darbos uz klāja. Speciālie ugunsdzēšanas kuģi, kas var darboties no attāluma, notikuma vietā varēja ierasties tikai pēc vairākām dienām, tādēļ kuģis tika atstāts izdegšanai un tagad saņemta ziņa, ka 23. jūnijā Morning Midas ir nogrimis.
Zināms, ka no kopējā 3000 automobiļu skaita gandrīz 800 bija elektroauto, tādēļ jau pašās pirmajās ziņās par Morning Midas nelaimi, izskanēja minējumi, ka aizdegšanās iemesls varētu būt kāds no bateriju automobiļiem. Pierādījumu gan tam nav.
Kuģa īpašnieks, uzņēmums Zodiac Maritime, ziņo, ka notikuma vietā joprojām atrodas divi glābšanas velkoņi ar īpašu aprīkojumu, lai uzraudzītu jebkādas piesārņojuma vai gružu pazīmes. Tāpat uz vietu tika nosūtīts specializēts kuģis piesārņojuma apkarošanai.
Šī katastrofa izgaismo vienu no būtiskākajām problēmām, kas šobrīd saistīta ar moderno auto transportēšanu pa jūru — drošības riskus, ko rada litija bateriju ugunsgrēki, kuru dzēšana jūrā ir teju neiespējama.
Šī katastrofa izgaismo vienu no būtiskākajām problēmām, kas šobrīd saistīta ar moderno auto transportēšanu pa jūru — drošības riskus, ko rada litija bateriju ugunsgrēki, kuru dzēšana jūrā ir teju neiespējama.
Litija baterijas ir viedas un gudras - aizdegšanās notiek tikai uz Jūras. Pilsētās, pazemes garāžās un citās urbānās vietās nekad nekas tamlīdzīgs nenotiek
Litija baterijām viapābā ir stingrs ierobežojums jebkuros kravu pārvadājumos,itin īpaši avio.IESKAITOT (pat!) sadzīves tehnikā un viedierīcēs esošās baterijas! Kur te "skatījās" PTAC un (Klusā Okeanāna) Prokuratūra, tas nudien (;so dien) nava skaidrs...
(c)...Gandrīz 800 no tiem ir elektroauto, tādēļ pastāv bažas par vides piesārņojumu... - nu taisnība (tā dēvētā Patiesība jau vien mēr (kaut/kad) nāk gaismā.. Šie draņķi tagad visu piessārņo vairumā vairāk kā (nekā) jebkad agrāk (nedosim/Tumsai) ;p
Demagoģija. Ak jā nogrimuši degvielas auto jau neko nepiesārņo, eļļas un dīzeļi tak uzpeld tik virspusē.
Ko gan elektroauto var piesārņot, litijs jūrā izšķīdīs. Panikas celšana.
Ko gan iAuto nejauši noklusē, turklāt kuģis pārvadāja arī 1530 tonnas degvielas eļļas un 350 tonnas dīzeļdegvielas, kas pati par sevi ir būtisks piesārņojuma avots.
Degvielas auto šhite te nogrima dēļ elektroauto, tāpēc demagoģijas tikkpat kā (gandrīz) nav..Jā, litijs izšķīdīs šķīdumā, pacelsies augšup (up!),sakrāsies dolby atmos sfērā un homeopātiski avotizētā stadijā (jā!) nolīs/lejā,taisni pār (uz) Lohu dolbyebizētajām Galvām.Jā.
Ķiķīnieš tas suudukuģis (vens no 269 tīšām uzbūvētajiem) varēja never nebūt (neekzistēt) kā tāds (vai šhitāds) un neko nekur nevienam nevest- te jau tā visādu savējoo suudu pietiek.Neviens lohs īpaši neciestu arī no tā, ka\ja ķīnieš autoindirstrija uz kādu gadu apturētu savu to destruktīvi/saimniecisko darbību.Visi eurolohi itin mierīgi brauktu ar saviem esošajiem auto,nevis cerībā atbrīvoties turētu tos placī zem klajass bebess.Kur tie Smird un rūsē un savam iespējami nākamajam īpašniekam (loham) sola vienus vienīgus sirdēstus.. Jā.