BTA izstrādājusi aplikāciju, kas pārbaudīs velobraucēju zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem - iAuto

BTA izstrādājusi aplikāciju, kas pārbaudīs velobraucēju zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem 3

 

Foto: iAuto

BTA | 13.augusts 2014 13:29

Katru gadu Latvijas ielās palielinās velobraucēju skaits un velosatiksmes intensitāte. Līdztekus pieaug arī to velosipēdistu skaits, kuri cietuši ceļu satiksmes negadījumos.

Katru gadu Latvijas ielās palielinās velobraucēju skaits un velosatiksmes intensitāte. Līdztekus pieaug arī to velosipēdistu skaits, kuri cietuši ceļu satiksmes negadījumos vai bijuši iesaistīti sadursmēs ar gājējiem. Apdrošināšanas sabiedrības „BTA Insurance Company” SE (turpmāk – BTA) apkopotā statistika par šogad pieteiktajiem apdrošināšanas gadījumiem, kuros cietuši velobraucēji, liecina, ka 14 % gadījumu velobraucēji guvuši traumas sadursmēs ar transportlīdzekļiem.

Ar mērķi samazināt negadījumu skaitu, kuros iesaistīti velobraucēji, un, rūpējoties par ceļu satiksmes drošību, BTA izveidojusi virtuālu risinājumu - aplikāciju, kas sniedz iespēju velobraucējiem pārbaudīt savas zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem. Virtuālais risinājums ir veidots testa formā, un būs pieejams velobraucējiem līdz pat septembrim.

Arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (turpmāk – CSDD) dati apliecina, ka palielinās ceļu satiksmes negadījumos cietušo velobraucēju skaits. 2014. gada pirmajā pusgadā ceļu satiksmes negadījumos cietuši jau 200 velobraucēji, tostarp pieci velobraucēji gājuši bojā. 2013. gada CSDD statistika liecina, ka velobraucēji iekļuvuši ceļu satiksmes negadījumos ar cietušajiem divas reizes biežāk nekā motociklu vadītāji. Tas nozīmē, ka velobraucējiem kā mazaizsargātiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir augsts risks iekļūt ceļu satiksmes negadījumā un gūt traumas, turklāt šis risks palielinās.

Šī gada laikā ievainoto skaits tādos ceļu satiksmes negadījumos, kuros iesaistīti velosipēdisti un gājēji, ir palielinājies divas reizes. Vainīgi šajās situācijas ir gan gājēji, gan velobraucēji. Bieži vien gājēji neievēro speciāli apzīmētās velobraucēju joslas, turpinot tās izmantot kā ietves, kas nereti kļūst par iemeslu velobraucēja sadursmei ar gājēju. Arī velobraucēji dažkārt nepamana gājējus uz ietves vai nespēj izsekot straujiem gājēju manevriem, kā rezultātā notiek nepatīkamas sadursmes.

Ilva Priedniece, BTA Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktore: „Ceļu satiksmes noteikumu zināšana un ievērošana ir galvenais pamatprincips kopējai ceļu satiksmes drošībai. Taču, kā liecina statistika un mūsu ikdienas pieredze, tieši velobraucējiem kā mazāk aizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir jāpievērš krietni lielāka uzmanība savām zināšanām par ceļu satiksmes noteikumiem. Šī iemesla dēļ izveidojām virtuālu, visiem velobraucējiem brīvi pieejamu risinājumu, kas sniedz iespēju objektīvi novērtēt savas zināšanas par ceļu satiksmes noteikumiem un atkārtot tās. Augusta beigās mēs būsim guvuši priekšstatu par to, kas ir lielākie velobraucēju „klupšanas akmeņi” un labāk apgūtie ceļu satiksmes noteikumu aspekti.”

Virtuālais risinājums – tests velobraucējiem ir pieejams BTA sociālo tīklu Facebook (https://www.facebook.com/BTALatvija/app_1663956380495160) un draugiem.lv (http://www.draugiem.lv/btalatvija/api/velotests) kontos.

„BTA Velopolise” ir komplekss apdrošināšanas pakalpojums velobraucējiem, kas nodrošina ne tikai medicīnisko izdevumu segšanu traumu gadījumā, bet arī kompensācijas izmaksu par gūtajām traumām atkarībā no to smaguma pakāpes, atlīdzības izmaksu par zaudējumiem sakarā ar velosipēda bojājumiem vai pilnīgu bojāeju, zādzību vai laupīšanu, kā arī sedz zaudējumus, kurus velobraucējs radījis citām personām, piemēram, gājējiem vai citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, tajā skaitā, velobraucējiem un autovadītājiem.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
andzins1111 14.augusts 2014 12:43
2 1 Atbildēt

BTA man sniedza atbildi. :) Izskatās, ka pie viņiem vairs nepirkšu nekādu apdrošināšanu.

"Sveiks, Andri!

Nevaram Tev norādīt šādu CSN punktu, jo šāds punkts nepastāv. Tramvajam jādod ceļš, jo tas ir sabiedriskais transports.

Ar cieņu

BTA Latvija"

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Līdz 730 km: Volkswagen atklāj piecmetrīgā Ķīnas tirgum paredzētā ID.Unyx 08 sniedzamību

Volkswagen Ķīnas tirgū līdz 2027. gadam plāno laist klajā 20 elektrificētus modeļus, par vienu no tiem kļūstot ID Unyx 08 – piecmetrīgam elektriskajam SUV, kas uz konveijera stāsies 2026. gadā. Lasīt vairāk

 

Kur ir mana laiva? Braucam ar KGM elektrisko pikapu (+ VIDEO) 1

Pilnībā elektriski pikapi Eiropā pagaidām ir eksotika. Vai nu tādu nav vispār vai tie ir ļoti dārgi. Šajā brīdī uz skatuves parādās korejiešu KGM jeb bijušais Ssangyong ar 100% elektrisku pikapu par mazāk nekā 50 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Jaunais BMW iX3 spēs nobraukt vairāk par 800 km(+ VIDEO) 2

Tikai pāris mēnešus pēc oficiālās pirmizrādes mobilitātes izstādē Minhenē arī Rīgā tika izrādīts jaunās paaudzes elektromobilis BMW iX3. Tas radīts uz jaunās Neue Klasse jeb jaunā klase platformas, un ir pirmais sērijveida modelis, kas pārstāv BMW jauno dizaina valodu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti