Igaunijas Ekonomikas ministrija gatavo elektrisko skrejriteņu pārvietošanās regulējumu - iAuto

Igaunijas Ekonomikas ministrija gatavo elektrisko skrejriteņu pārvietošanās regulējumu 1

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 30.augusts 2019 10:37

Igaunijas Ekonomikas ministrija gatavo likumprojektu par elektrisko skrejriteņu lietojumu un tiesībām, kad tie tiek izmantoti uz publiskiem ceļiem.

Tallinas pašvaldība ir lūgusi ceļu satiksmes likumā regulējumu skrejriteņu kustībai, jo pašlaik citi ceļu lietotāji nav pietiekami pasargāti pret elektriskajiem skrejriteņiem. Pašlaik pašvaldība Igaunijas galvaspilsētā ir noteikusi ātruma ierobežojumu skrejriteņiem - 20 kilometri stundā.

Kompānijas "Bolt" un "CityBee" kopš jūnija Igaunijā piedāvā elektrisko skrejriteņu nomas pakalpojumu, un tas iedzīvotāju vidū kļuvis par iecienītu pārvietošanās veidu.

"Elektriskie skrejriteņi un citi līdzīgi transportlīdzekļu veidi kājāmgājējiem ir strauji attīstījušies un krasi pieaudzis to lietojums, tādēļ mēs piekrītam, ka ir jāpārskata esošie satiksmes noteikumi," Tallinas pašvaldībai atbildējusi Igaunijas Ekonomikas ministrija.

Tā apstiprināja, ka tiek izstrādāti specifiskāki noteikumi elektrisko skrejriteņu lietojumam. Tos kopā ar citiem pērn oktobrī rosinātajiem grozījumiem plānots iekļaut 2013.gadā pieņemtā Satiksmes likuma grozījumos.

"Esam lūguši partijām iesniegt dažādus ierosinājumus Satiksmes likuma grozījumiem, notiek sarunas ar dažādiem ekspertiem un interešu grupām un mēs, balstoties uz saņemto informāciju, gatavojam savus ierosinājumus," informēja ministrijā.

"Ir pāragri runāt par to, kāds būs Satiksmes likuma galīgais regulējums, bet ierosinājumi lielā mērā pārklājas ar līdz šim saņemtajiem viedokļiem, un, izstrādājot noteikumus, mēs noteikti ņemsim tos vērā," solīts ministrijas atbildē Tallinas pašvaldībai.

Jūlijā arī Igaunijas Policijas un robežsardzes pārvalde pauda pārliecību, ka elektrisko skrejriteņu satiksmei ir jāizstrādā jauns regulējums.

Pašlaik 2013.gadā pieņemtais Satiksmes likums skrejriteņu lietotājiem sniedz tādu pašu statusu, kā skeitbordistiem, kuriem tuvojoties kājāmgājējiem nav pienākums dot ceļu. Likums noteic, ka braucēja atbildība ir garantēt, ka ar savu pārvietošanos neapdraud gājējus un nekavē viņu pārvietošanās tempu.

Pieaugot elektrisko skrejriteņu popularitātei pasaulē, daudzviet sākušās diskusijas par to statusu ceļu satiksmē un regulējumu to kustībai.

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
uupis 30.augusts 2019 16:32
2 0 Atbildēt

Igauņiem ir labāka velo infrastruktūra uz kuru var nobīdīt elektroskūteri.

Pie mums, it sevišķi Rīgā, velo infrastruktūra ir nekāda un tāpēc būs regulējums satiksmes noteikumos, kurš, visticamāk, būs neizdevīgs un nesaprotams nevienai no pusēm, ne autovadītājiem, ne gājējiem, ne velosipēdistiem, ne pašiem skūteristiem.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford pārskata elektrifikācijas plānus – vēl platāks solis atpakaļ 4

ASV autobūves uzņēmums atzīst kļūdu virzībā uz vispārējo elektrifikāciju, rēķinās ar zaudējumiem un turpinās ražot arī degvielas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Uzdāvini savai otrajai pusei "Porsche Off-Road Experience" piedzīvojumu 333 trasē. Te neliels ieskats (+ VIDEO) 2

Tas nav vienkārši brauciens. Tā ir robežu pārbaude – tavu un arī Porsche. Stāvas nogāzes, īsta 4x4 trase, bet bez dubļiem, auto šūpoles un 3 metrus augsts metāla tilts, kas prasa pārliecību un precizitāti. Lasīt vairāk

 

Putins atklāj, kādā gadījumā uzbrukums Rietumiem nenotiks; Krievija šo karu nesāka (+ VIDEO) 14

Krievijas diktators Vladimirs Putins ikgadējā jautājumu un atbilžu sesijā piektdien sniedza atbildes uz vairākiem šobrīd aktuāliem jautājumiem. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 35

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti