Neskatoties uz brīdinājumiem par sastrēgumiem, Rīgas domnieki atbalsta pagaidu velojoslu izveidi Čaka ielā - iAuto

Neskatoties uz brīdinājumiem par sastrēgumiem, Rīgas domnieki atbalsta pagaidu velojoslu izveidi Čaka ielā 41

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 3.novembris 2020 10:24

Šodien pēc aptuveni divu stundu ilgām diskusijām Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti atbalstīja eksperimentālu pagaidu velojoslu izveidi Čaka un Marijas ielā, lai arī speciālisti brīdināja, ka šāds solis būtiski palielinās sastrēgumus, kuros nāksies stāvēt arī sabiedriskajam transportam.

Čaka iela ir viena no noslogotākajām transporta maģistrālēm Rīgas centrā, kurā automašīnas un sabiedriskais transports līdz šim ir pārvietojušies divās joslās katrā virzienā, un arī tad "pīķa stundās" ielā veidojās lieli satiksmes sastrēgumi. Rekomendējoša velojosla pašlaik ir izveidota Čaka ielai paralēlajā Kr.Barona ielā.

Satiksmes departaments piedāvāja vairākus risinājumus, kā rīkoties pēc tam, kad ir pabeigta jaunā asfalta ieklāšana Čaka/Marijas ielā. Viens no variantiem bija atstāt satiksmes organizāciju, kāda tā bija līdz ielas remontam, bet cits variants paredzēja velojoslu izveidi Čaka ielā.

Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs, informēja, ka, ierīkojot velojoslas, autotransportam tiks atvēlēts pa vienai joslai katrā virzienā. Analizējot transporta plūsmas un automašīnu daudzumu, esot skaidrs, ka velojoslu ierīkošana izraisīs lielākus sastrēgumus ne tikai Čaka ielā, bet arī ar to saistītajās ielās un ietekmēs transporta sablīvēšanos pat Pārdaugavā.

Būtiski tikšot kavēta arī sabiedriskā transporta satiksme, uzsvēra ierēdnis.

Galvenās problēmu vietas, ierīkojot velojoslas, ir krustojumi, ka arī sabiedriskā transporta pieturas, teica Reinbahs, piedāvājot deputātiem dažādus risinājumus, piemēram, paaugstinātu platformu izveidošanu uz velojoslām, ļaujot sabiedriskajam transportam uzņemt pasažierus.

Departamenta direktors aicināja deputātus izlemt, vai ierīkot pagaidu velojoslas Čaka ielā, vai tomēr domāt par maģistrālo veloinfrastruktūru Barona ielā, kurā ir mazāka citu transportlīdzekļu plūsmas intensitāte.

"Mums būs ziema, lai čakli pastrādātu un nesačakarētu Čaka ielu," izteicās Reinbahs.

Pasažieru pārvadātāja pašvaldības SIA "Rīgas Satiksme" valdes loceklis Jānis Golubevs informēja, ka Čaka iela pilsētas attīstības plānā nav paredzēta velobraucējiem. Viņš vērsa uzmanību uz to, ka arī pēc speciālistu atzinuma šajā ielā nevar izveidot normatīviem atbilstošu velojoslu.

Viņš pastāstīja, ka Čaka iela ir maģistrālā iela Rīgas sabiedriskajam transportam. Pa to dienas laikā notiekot 990 reisi un tiek pārvadāti 43 000 pasažieru dienā. Viņš retoriski vaicāja, vai deputāti tiešām vēlas, lai sabiedriskais transports Čaka ielā stāv sastrēgumos.

Taču deputātu vairākums pauda nostāju, ka pašlaik Čaka iela ir ļoti nepievilcīga iedzīvotājiem. "Ja skatāmies uz centru kā uz apkaimi, kur cilvēki dzīvotu un ietu savās ikdienas gaitās, ja mēs tiešām gribam, lai centrs ir apdzīvots, tad nevaram skatīties tikai no transporta plūsmu caurlaidības viedokļa," teica Vilnis Ķirsis (JV).

Viņš atbalstīja izskanējušo ierosinājumu par pagaidu velojoslu ierīkošanu kā eksperimentu, lai varētu izvērtēt, cik tās ir efektīvas. Tādējādi deputāti pārliecināšoties, cik daudz kavēsies sabiedriskais transports, kādi būs sastrēgumi un cik daudz velosipēdistu šo infrastruktūru izmantos.

Ja eksperiments neizdosies, būšot iespēja koriģēt plānus. Ja eksperiments izdosies, tad tikšot izdarīti citi secinājumi, sprieda Ķirsis.

Izskanēja arī aicinājums izveidot darba grupu, kura meklētu risinājumus, kā samazināt transporta plūsmu Čaka un Marijas ielā.

Lai gan sākotnēji deputātiem vērtēšanai tikai piedāvāti konkrēti velojoslu izveides risinājumi, tomēr, deputāti balsoja par velojoslu pagaidu risinājumu izveidi konceptuāli, uzticot Satiksmes departamentam meklēt drošākos un atbilstošākos risinājumus.

Plānots, ka velojoslu izveide notiks līdz decembrim un eksperiments ar pagaidu velojoslām ilgs līdz aprīlim.

 
41 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WALA 3.novembris 2020 10:42
14 3 Atbildēt

Dalbajobi, uz ziemu un likt velojoslas - loģikas "paraugstunda" ...

gunbox 3.novembris 2020 11:50
7 1 Atbildēt

Uz Čaka ielas ir gana plati trotuāri. Varēja tur 50cm platas joslas blakus brauktuvei uzzīmēt. Par cik amatpersonām smadzenes diemžēl vēl nav anatomiski sākušas veidoties mugurkaula otrā galā, tad atliek vien paciest, kad krēsls esošās spiež.

nūūū.... 3.novembris 2020 16:15
6 2 Atbildēt

Ja cilvēks ir uzbūvējies Pierīgas pļavā, tad jau ir ierēķinājis tāmē ka braukāšana uz centru paņems gan laiku, gan naudu....par ko tāds satraukums, nesaprotu? Tie, kam katru dienu vajag centru, turpat arī dzīvo.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford pārskata elektrifikācijas plānus – vēl platāks solis atpakaļ 2

ASV autobūves uzņēmums atzīst kļūdu virzībā uz vispārējo elektrifikāciju, rēķinās ar zaudējumiem un turpinās ražot arī degvielas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Uzdāvini savai otrajai pusei "Porsche OffRoad Experience" piedzīvojumu 333 trasē. Te neliels ieskats (+ VIDEO) 1

Tas nav vienkārši brauciens. Tā ir robežu pārbaude – tavu un arī Porsche. Stāvas nogāzes, īsta 4x4 trase, bet bez dubļiem, auto šūpoles un 3 metrus augsts metāla tilts, kas prasa pārliecību un precizitāti. Lasīt vairāk

 

Putins atklāj, kādā gadījumā uzbrukums Rietumiem nenotiks; Krievija šo karu nesāka (+ VIDEO) 13

Krievijas diktators Vladimirs Putins ikgadējā jautājumu un atbilžu sesijā piektdien sniedza atbildes uz vairākiem šobrīd aktuāliem jautājumiem. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 34

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti