Plaisas pirms 3 mēnešiem atjaunotā veloceļā (+ FOTO) - iAuto

Plaisas pirms 3 mēnešiem atjaunotā veloceļā (+ FOTO) 31

 

Foto: Kaspars Locs

Kaspars Zandbergs "Pilsēta cilvēkiem" speciāli iAuto.lv | 4.marts 2021 17:34

Pirms mazāk nekā trīs mēnešiem Babītes pašvaldība ziņoja, ka decembrī pabeigti veloceļa "Rīga-Jūrmala" posma atjaunošana. Tomēr veloceļa lietotāju prieks bijis īss - pēc ziemas veloceļš jau ir saplaisājis. Meklējam iemeslus - kāpēc?

 
Pie vainas šādām sekām gan visdrīzāk nav būvnieks, bet gan pasūtītāji un projektētāji, kuri veloceļam paredzējuši tikai vienu plānu asfalta kārtu 4 cm biezumā. Šāds asfalta kārtas biezums ir nepietiekams, lai veloceļu varētu uzturēt mehāniski ar traktortehniku, līdz ar to rezultāts bija ļoti paredzams...
 
Šādas problēmas pavisam nesenā pagātnē bija arī Rīgā, tāpēc jau pirms vairākiem gadiem aicinājām Rīgas pašvaldību nākotnē veloceļiem paredzēt tīrīšanas tehnikai piemērotu segumu. Pirmais projekts, kurā šāda prasība ir ievērota, ir veloceļš Krasta ielā, kur veloceļam ieklātas divas asfalta kārtas - apakškārta 4 cm biezumā un dilumkārta 4 cm biezumā.
 
Aicinām projektētājus un pasūtītājus visā Latvijā mācīties no šīm Rīgas un Babītes kļūdām. Pareizi projektēts veloceļš kvalitatīvi kalpos 10 un vairāk gadus, tādēļ ir vērts ieguldīt nedaudz vairāk naudas tā būvniecībā.
 
 

Foto: Ekrānuzņēmums Krasta veloceļa projektam

Foto: Ekrānuzņēmums Babītes veloceļa projektam

Foto: Kaspars Locs

Foto: Kaspars Locs

Foto: Ģirts Cirvelis

 
31 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
slaidā velosipēdiste 4.marts 2021 21:40
14 1 Atbildēt

Plaisas ir tik plašas,lai varētu redzēt-naudas tur nav!

msh 4.marts 2021 18:06
8 7 Atbildēt

Velofašists laikam nesaprot ka galvenais šajā situācijā ir nevis asfalta biezums bet gan tas, kas atrodas zem tā - plaisas nebūtu radušās ja pamats nebūtu zem traktora svara iegrimis...

Eksperts 5.marts 2021 13:02
7 1 Atbildēt

Uzreiz redzu, ka veloceļš projektēts priekš velo noslodzes, bet ziemā celiņš tīrīts ar traktoru! Uz asfalta ir redzamas švīkas no lāpstas un ja mauc gar ceļa malu sekas ir tādas pašas, ja caur dzīvojamo zonu izbrauc kravinieks, kas ved uz būvobjektu celtniecības blokus! Asflts ir beigts dēļ tā, ka neatbilstoša svara tehnika.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Dakota Nightfall – koncepts iezīmē ceļu sērijveida modelim (+ FOTO) 1

Ram Trucks, kas ir daļa no Stellantis Group komerctransporta nodaļas, nesen atklāja savu jauno konceptauto Dakota Nightfall, iezīmējot ceļu vidēja izmēra pikapam, kas paredzēts Dienvidamerikai. Lasīt vairāk

 

Volkswagen elektrisko ID automobiļu jau 1,5 miljoni 4

Volkswagen Emdenas rūpnīcā no konveijera noripojis pusotrmiljonais elektriskās ID saimes eksemplārs, dodot iemeslu kārtējam ierakstam statistikas ailēs un uzņēmuma vadībai - ar lepnumu atskatīties uz paveikto. Lasīt vairāk

 

Jauns zīmols ienāk Latvijas tirgū - MG mājvieta būs Krasta iela Rīgā (+ VIDEO) 2

Iezīmējot nozīmīgu brīdi Latvijas auto tirgū, 14. augustā Rīgas Motormuzejā norisinājās britu auto zīmola MG oficiālā prezentācija, ko rīkoja “AUTOBRAVA Motors”. Lasīt vairāk

 

Krēslus - gaisā! Ko prot jaunais Volkswagen Caddy Fleixible? (+ VIDEO) 11

Baltais Volkswagen Caddy ir un izskatās kā parasts kravas furgons Caddy Cargo. Taču tā nosaukumā pavīd vārds “Flexible”. Slīddurvīs ir logi, tātad tur jābūt arī kaut kādiem sēdekļiem. Taču šeit otrās rindas sēdeklis izgatavots kopā ar starpsienu, un visa konstrukcija ir salokāma uz priekšu un augšu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti