Plaisas pirms 3 mēnešiem atjaunotā veloceļā (+ FOTO) - iAuto

Plaisas pirms 3 mēnešiem atjaunotā veloceļā (+ FOTO) 31

 

Foto: Kaspars Locs

Kaspars Zandbergs "Pilsēta cilvēkiem" speciāli iAuto.lv | 4.marts 2021 17:34

Pirms mazāk nekā trīs mēnešiem Babītes pašvaldība ziņoja, ka decembrī pabeigti veloceļa "Rīga-Jūrmala" posma atjaunošana. Tomēr veloceļa lietotāju prieks bijis īss - pēc ziemas veloceļš jau ir saplaisājis. Meklējam iemeslus - kāpēc?

 
Pie vainas šādām sekām gan visdrīzāk nav būvnieks, bet gan pasūtītāji un projektētāji, kuri veloceļam paredzējuši tikai vienu plānu asfalta kārtu 4 cm biezumā. Šāds asfalta kārtas biezums ir nepietiekams, lai veloceļu varētu uzturēt mehāniski ar traktortehniku, līdz ar to rezultāts bija ļoti paredzams...
 
Šādas problēmas pavisam nesenā pagātnē bija arī Rīgā, tāpēc jau pirms vairākiem gadiem aicinājām Rīgas pašvaldību nākotnē veloceļiem paredzēt tīrīšanas tehnikai piemērotu segumu. Pirmais projekts, kurā šāda prasība ir ievērota, ir veloceļš Krasta ielā, kur veloceļam ieklātas divas asfalta kārtas - apakškārta 4 cm biezumā un dilumkārta 4 cm biezumā.
 
Aicinām projektētājus un pasūtītājus visā Latvijā mācīties no šīm Rīgas un Babītes kļūdām. Pareizi projektēts veloceļš kvalitatīvi kalpos 10 un vairāk gadus, tādēļ ir vērts ieguldīt nedaudz vairāk naudas tā būvniecībā.
 
 

Foto: Ekrānuzņēmums Krasta veloceļa projektam

Foto: Ekrānuzņēmums Babītes veloceļa projektam

Foto: Kaspars Locs

Foto: Kaspars Locs

Foto: Ģirts Cirvelis

 
31 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
slaidā velosipēdiste 4.marts 2021 21:40
14 1 Atbildēt

Plaisas ir tik plašas,lai varētu redzēt-naudas tur nav!

msh 4.marts 2021 18:06
8 7 Atbildēt

Velofašists laikam nesaprot ka galvenais šajā situācijā ir nevis asfalta biezums bet gan tas, kas atrodas zem tā - plaisas nebūtu radušās ja pamats nebūtu zem traktora svara iegrimis...

Eksperts 5.marts 2021 13:02
7 1 Atbildēt

Uzreiz redzu, ka veloceļš projektēts priekš velo noslodzes, bet ziemā celiņš tīrīts ar traktoru! Uz asfalta ir redzamas švīkas no lāpstas un ja mauc gar ceļa malu sekas ir tādas pašas, ja caur dzīvojamo zonu izbrauc kravinieks, kas ved uz būvobjektu celtniecības blokus! Asflts ir beigts dēļ tā, ka neatbilstoša svara tehnika.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford pārskata elektrifikācijas plānus – vēl platāks solis atpakaļ 1

ASV autobūves uzņēmums atzīst kļūdu virzībā uz vispārējo elektrifikāciju, rēķinās ar zaudējumiem un turpinās ražot arī degvielas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Eksperts stāsta par iespējamā Krievijas uzbrukuma četriem variantiem; kam gatavoties (+ VIDEO) 6

Vai miera sarunas beigsies ar rezultātu ātrāk vai vēlāk, bet mums, Baltijas valstīs, ir jābūt gataviem dažādiem notikumu attīstības scenārijiem. Par to rosina domāt bijušais Satversmes aizsardzības biroja vadītājs, drošības eksperts Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 

EK atsakās no plāna no 2035. gada aizliegt jaunus auto ar iekšdedzes dzinējiem 25

Pakļaujoties autoražotāju spiedienam, Eiropas Komisija (EK) otrdien atteicās no plāna no 2035. gada Eiropas Savienībā (ES) aizliegt jaunus automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem. Lasīt vairāk

 

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti