Aptauja: 68% Latvijas velosipēdistu un skrejriteņu vadītāju pārvietojas bez ķiveres - iAuto

Aptauja: 68% Latvijas velosipēdistu un skrejriteņu vadītāju pārvietojas bez ķiveres 16

 

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige | 28.maijs 2022 17:33

Līdz ar siltā laika iestāšanos, uz ielām redzam daudzus cilvēkus pārvietojamies ar elektriskajiem skrejriteņiem un velosipēdiem.

Tomēr statistika nav iepriecinoša – 68% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka ķiveres brauciena laikā nelieto, tādējādi apdraudot savu drošību. “Gjensidige Latvija” apkopojusi datus par velosipēdistu un elektrisko skūteru vadītāju braukšanas paradumiem Baltijas valstīs.

Jaunākie pētījuma dati liecina, ka katrs otrais Baltijas valstu iedzīvotājs brauc ar velosipēdu vai skrejriteni. Pārvietojoties ar šiem transportlīdzekļiem, samazinām gaisa piesārņojumu un savu oglekļa pēdas nospiedumu. Turklāt, braucot ar velosipēdu, uzlabojam arī savu veselību. Braukšanai ar velosipēdu vai skrejriteni ir daudz pozitīvu aspektu, taču reizēm gadās iekļūt arī kādā neveiksmīgā situācijā un gūt traumu. Turklāt skrejriteņu maksimālais braukšanas ātrums ir 25 km/h un braucot ar šādu ātrumu bez aizsargiem ir iespējams iegūt nopietnas traumas.

“Vasarai tuvojoties, cilvēki arvien biežāk izmanto velosipēdus, vai pēdējos gados popularitāti guvušos elektriskos skrejriteņus. Latvijas iedzīvotāji tos izmanto ne tikai kā aizraujošu brīvā laika pavadīšanas veidu, bet arī kā pārvietošanās līdzekli ikdienā. Lai gan šiem transportlīdzekļiem reglamentēšanas kārtība vēl tikai tiek izstrādāta, svarīgi atcerēties ievērot ceļu satiksmes noteikumus,” uzsver Gjensidige Latvija Personu apdrošināšanas produktu vadītājs Kārlis Eberhards.

Bez ķiveres ne no vietas!

Lai gan ar šo transportlīdzekļu saistīto traumu skaits aizvien pieaug, pētījumu dati rāda, ka tikai 5 % Latvijas iedzīvotāju, vadot velosipēdu un elektrisko skrejriteni, vienmēr uzliek ķiveri. Savukārt tikai 11% aptaujāto skrejriteņu un velosipēdu vadītāju atzīst, ka reizēm valkā ķiveri. Kaut arī šobrīd noteikumi nenosaka vajadzību šo transportlīdzekļu vadītājiem izmantot šo galvassegu, braucējiem pašiem jāuzņemas atbildība un jābūt piesardzīgiem uz ceļa.

Svarīgi atcerēties, ka ķiveres izmantošana krasi samazina iespējamo kritisko traumu risku. Lai gan tirgū nav pieejamas ķiveres, kas izstrādātas tieši elektriskajiem skrejriteņiem, talkā nāks velosipēdiem vai motocikliem piemērotas ķiveres. Drošam braucienam nederēs jebkurš galvas aizsargs — ķiverei ir jābūt pareiza izmēra un cieši jāturas uz galvas.

“Ir aplami domāt, ka, ja nepārvietojamies ar šosejas divriteni vai šķietami lēni braucam pa pilsētas centru, nevaram iegūt traumas. Cerams, ka drīzumā ķiveru valkāšanas nepieciešamība, braucot ar elektriskajiem skrejriteņiem, mūsu valstī tiks nostiprināta juridiski. Tikmēr visiem svarīgi atcerēties, ka ķivere nav aksesuārs, tas ir nepieciešams drošības līdzeklis, kas uz ceļa aizsargā cilvēku dzīvības, tāpat kā to dara drošības siksna automašīnā,” saka K.Eberhards.

Visbiežāk – galvas traumas

Braucot ar skrejriteni, atrodamies īpaši bīstamā pozīcijā. Apdraudējumu rada citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mehāniskie transportlīdzekļi un to šoferi. Statistikas dati liecina, ka visbiežāk nelaimes gadījumos ar skrejriteni tiek gūtas tieši galvas traumas, tomēr neizpaliek arī kāju un roku lūzumi.

Svarīgi atcerēties, ka satiksmes negadījuma risku un tā radītā sekas var samazināt ne tikai ķivere, bet arī citi drošības līdzekļi. Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka, braucot pa ceļa braucamo daļu, šo transportlīdzekļu vadītājiem ir jāvalkā košas krāsas veste ar gaismu atstarojošiem elementiem vai skrejriteņa priekšpusē jādeg baltas krāsas, bet aizmugurē sarkanas krāsas lukturim. Tāpat arī ceļgalu un elkoņu aizsargu valkāšana pasargās tevi no nevēlamām traumām.

“NielsenIQ” iedzīvotāju aptauja pēc “Gjensidige” pasūtījuma tika veikta, aptaujājot 4800 Lietuvas, Latvijas un Igaunijas iedzīvotājus.

 
16 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Krokodils 30.maijs 2022 9:22
2 0 Atbildēt

Ko dod ķivere, ja sitiena brīdī kaklu salauž?

Ta teikt krītot, jāmāk arī ir pareizi sagrupēties attiecīgi no situācijas... Tas, ka uzvelc ķiveri, pilnīgi neko nedos ja būsi dulburs uz ceļa.

didzisk 30.maijs 2022 15:04
2 0 Atbildēt

Gan labām velo, gan pēdējā laikā arī labām kalnu slēpošanas ķiverēm ir MIPS - sistēma, kas paredzēta tieši tam, lai kakla skriemeļiem samazinātu slodzi kritiena gadījumā.

Bet taisnība, ja iebrauksi zem smagā, ķivere daudz nepalīdzēs.

No otras puses, reiz lidojot pāri stūrei, saskrāpēju tikai deguna galu. Nebūtu bijusi ķivere, būtu pierē caurums un deguns salauzts.

Experds 28.maijs 2022 19:45
1 1 Atbildēt

Lielākas briesmas satiksmei rada velopisēdisti, kas tumsā brauc bez gaismām gan pa brauktivi, gan pa ietvēm vai veloceļiem.

Otra galējība ir idioti kas pilsētā brauc ar nepareizi noregulētām un pārāk jaudīgām gaismām, žilbinot pārējos satiksmes dalībniekus. Tas attiecas arī uz zaļajiem skūteriem kuriem ir gaismas regulēšana pa vertikāli un parasti tā spīd paralēli ceļam, nevis ieslīpi uz leju.

Nu un skūteris ar savu īso bāzi vispār nebūtu lietojams divatā ātrāk par gājēja ātrumu. Bet kas grib - lai riskē. Galva jau neesot nekāda vērtība.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Karsta diena Jūrmalā: atkal rindas pie caurlažu automātiem – kāpēc nepirkt tiešsaistē? 15.08.2025 (+ VIDEO) 1

iAuto.lv novērojis, ka Jūrmalas viesi kūtri izmanto interneta priekšrocības iegādājoties caurlaidi, bet tā vietā izvēlas stāvēt rindā pie caurlaižu automātiem, lai nopirktu "taustāmu biļeti". Lasīt vairāk

 

Gandrīz 90 000 eiro vērtības zudums – lepno Mercedes CLS500 var nopirkt Dacia cenā 23

Savulaik lepno un jaudīgo Mercedes tagad var nopirkt par cenu, kas līdzvērtīga jaunam Dacia Spring. Lasīt vairāk

 

Mercedes vadītājs: Eiropas autobūve var sabrukt 21

Mercedes-Benz izpilddirektors Ola Kaleniuss baidās no Eiropas autobūves nozares "sabrukšanas", ja Eiropas Savienība nemainīs savu apņemšanos par pilnīgu elektrifikāciju līdz 2035. gadam. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.5 varētu noņemt no konveijera; kuriem vēl modeļiem jāaiziet?

Coupe-SUV modeļa sliktie pārdošanas rezultāti var veicināt tā noņemšanu no konveijera. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti