Biežākie negadījumi ar elektroskrejriteņiem un kā var noderēt OCTA - iAuto

Biežākie negadījumi ar elektroskrejriteņiem un kā var noderēt OCTA 8

 

Foto: Publicitātes foto

Balcia | 2.jūlijs 2025 19:40

No 1. jūlija, visiem reģistrētajiem elektroskrejriteņiem būs nepieciešama obligātā civiltiesiskā apdrošināšana jeb OCTA, kas segs zaudējumus, ja tiks nodarīts kaitējums trešajām personām vai to īpašumam.

Apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums Balcia skaidro, kādi ir biežākie negadījumi ar elektroskrejriteņiem un kādos gadījumos noderēs OCTA.

Elektroskrejriteņi ir populārs pārvietošanās veids pilsētā, taču negadījumi, kuros tie iesaistīti, notiek bieži – pērn Valsts policijā reģistrēti vairāk nekā 350[1]. Sadursmēs ar gājējiem vai auto var ciest ne tikai pats braucējs, bet arī citi satiksmes dalībnieki un viņu īpašums.

“Vasaras sezonā arvien biežāk saņemam atlīdzību pieteikumus, kas saistīti ar negadījumiem, kuros iesaistīti elektroskrejriteņi. Visbiežāk braucēji gūst traumas divos veidos – iebraucot bedrē vai saduroties ar citiem transportlīdzekļiem. Šādi negadījumi diemžēl bieži beidzas ar nopietniem savainojumiem. Aicinām visus elektroskrejriteņu vadītājus būt īpaši piesardzīgiem, izvēloties braukšanas maršrutu, kā arī obligāti izmantot aizsargķiveres. Atbildīga un uzmanīga braukšana palīdzēs ne tikai pasargāt sevi, bet arī citus satiksmes dalībniekus," skaidro apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmuma Balcia Atlīdzību vadītāja Latvijā Alise Drava.

Uzņēmuma Bolt nomas elektroskrejriteņi no šī gada jūlija būs nodrošināti ar Balcia OCTA un negadījumu apdrošināšanu. “Bolt kā lielākajam un pieredzējušākajam skrejriteņu operatoram Eiropā drošība ir viena no galvenajām prioritātēm. Tādēļ jau kopš nomas pakalpojuma ieviešanas Latvijā ikvienam Bolt skrejriteņu lietotājam automātiski tiek nodrošināta divu veidu apdrošināšana, kas ir iekļauta skrejriteņa nomas maksā – personas apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem un braucēja vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšana. Tas nozīmē, ka skrejriteņa vadītājs ir apdrošināts pret smagām traumām, ko viņš gūst, braucot ar Bolt skrejriteni, kā arī pret zaudējumiem, ko vadītājs, braucot ar Bolt skrejriteni, nodara trešajām pusēm,” skaidro vecākais operāciju vadītājs Latvijā Ronalds Ābols.

Kādos gadījumos var noderēt OCTA?

Ja nomas elektorskrejriteņus jau ir apdrošinājis nomas uzņēmums, tad privāto skrejriteņu īpašniekiem no 1. jūlija arī būs obligāti jāiegādājas OCTA. Tā sedz zaudējumus negadījumā cietušajām trešajām personām – gan par nodarītajiem miesas bojājumiem, gan par sabojātu mantu vai īpašumu. Jāatceras, ka OCTA atlīdzība netiek izmaksāta negadījuma izraisītājam, taču tā viņu būtiski pasargā no finansiālajām sekām, jo zaudējumus cietušajiem nav jāapmaksā no savas kabatas. Lūk, tipiski gadījumi no Balcia pieredzes, kad var noderēt OCTA.

-       Braucot ar elektroskrejriteni pa ietvi, tu nejauši saskrienies ar gājēju, kam sadursmes rezultātā tiek salauzta roka un, nokrītot zemē, saplīst telefona ekrāns. Šajā gadījumā OCTA sedz gan cietušā cilvēka ārstēšanās izdevumus, gan telefona remonta izmaksas, savukārt, ja tev nav OCTA, gājējam un viņa mantai nodarīto kaitējumu tev jāsedz no savas kabatas.

-       Izbraucot no pagalma ar elektroskrejriteni, tu nepamani garām braucošo automašīnu un notiek sadursme. Šajā situācijā OCTA sedz izmaksas par automašīnai nodarītajiem bojājumiem, taču neapmaksā tavu ārstēšanos un elektroskrejriteņa remonta izdevumus.

-       Tu brauc ar elektroskrejriteni pa velo celiņu un, izvairoties no bedres, saskrienies ar velosipēdistu, kurš sadursmes rezultātā gūst rokas traumu un tiek sabojāts arī viņa velosipēds. Ja tev ir OCTA, tad apdrošinātājs segs gan velosipēdista ārstēšanās, gan velo remonta izmaksas.

-       Tu brauc no ballītes ar elektroskrejriteni un esi alkohola reibumā, tāpēc nenoturi līdzsvaru un iebrauc stāvošā automašīnā, sabojājot tās spoguli un saskrāpējot krāsojumu. OCTA segs automašīnas remonta izmaksas, taču administratīvais sods par braukšanu reibumā būs jāmaksā tev pašam, jo elektroskrejriteņa vadīšana reibumā Latvijā ir sodāms pārkāpums, par ko piemēro naudas sodu līdz 120 eiro.

[1] https://lvportals.lv/skaidrojumi/376261-velosipedu-un-elektroskrejritenu-izmantosanas-nosacijumi-celu-satiksme-aktualais-regulejums-2025-gada-2025

 

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
BMW 3.jūlijs 2025 15:48
1 0 Atbildēt

Pats debīlākais ir tas, ka monociklus nav jāreģistrē, tiem nevajag OCTA, bet vālēt var pat ar 100+ km/h.

BMW 3.jūlijs 2025 12:40
1 0 Atbildēt

Un tagad apskatam šo negadījumu no otras puses: "- Velsoipēds brauc pa velo celiņu un, izvairoties no bedres, saskrienies ar tavu skooteri, tu sadursmes rezultātā gūsti rokas traumu un tiek sabojāts arī tavs skūteris. Ja tev ir OCTA, tad apdrošinātājs neseg tavas ārstēšanās, ne skūtera remonta izmaksas."

Kāda jēga no OCTA, kad tevi notriec glups velosipēdists?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunais VW Crafter + FOTO

Jaunais VW Crafter pārsteidz ar gaitas kvalitāti un vadīšanas komfortu. Lasīt vairāk

 

Ķīnā uzsāk jaunā Volvo XC70 ražošanu 2

Ķīnā uzsākta uzlādējamā Plug-in hibrīda Volvo XC70 ražošana. Ar trīs elektromotoriem apveltītais SUV pirmizrādi svinēs 27. augustā un uzreiz kļūs pieejams pasūtīšanai. Lasīt vairāk

 

Veiksmīgs starts – elektriskais Mercedes eActros 600 darbībā jau 15 valstīs 5

Mercedes elektriskais kravas auto ar sniedzamību līdz 500 kilometriem, ir veiksmīgi startējis un tiek izmantots nu jau 15 pasaules valstīs, aptverot plašu darbības spektru, kas sākas ar speciālo transportu piena savākšanai un beidzas ar tālsatiksmes pārvadājumiem. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes motoru Koenigsegg pārspēj elektriskā Rimac rekordu (+ VIDEO) 6

Kas ir labāks – automobilis ar degvielas motoru vai elektrisko piedziņu? Koenigsegg saka, ka pirmais un pierāda to darbos. Rekords 0-400-0 km/h disciplīnā atgriezies pie zviedriem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti