Vai tiešām elektro auto ir izdevīgi? - Forums - iAuto

Vai tiešām elektro auto ir izdevīgi?

koolmans Reģ.: 26.03.2019

Labdien visiem lasītājiem un īpaši elektro auto īpašniekiem, tai paša skaitā arī Teslas. 

 

Man tāds jautājums cilvēkiem, kas ir pirkuši jaunas teslas vai jaunus elektro auto no saloniem, lūdzu pastāstiet savus lielos ieguvumus un cik naudas jums sanāk ietaupīt gadiem ejot ar elektro auto.

 

Jo pēc maniem aprēķiniem, tas nu galīgi nav izdevīgs pirkums.

 

Kā piemēru ņemšu kautvai standarta Tesla model Y 2025 gada, kura cena ir aptuveni, jaunam modelimm ap 60k eur, pēc 5 gadu lietošanas cenas kritums ir ļoti liels, tas ir vidēji ap 60-70%, rezultātā jūsu auto pēc 5 gadiem būs jau apmēram 20k eur vērts, sanāk ja 40k zaudējums, to izdala uz 5 gadiem, tad jūsu zaudējums ir ap 660 eur mēnesī, lietojot elektro auto.

 

Šie cipari nav no zila gaisa, var ieiet ss.lv vai jebkurā citā vietā un apskatīties lietotu elektro auto tirgu, cenas ir drausmīgi lejā lietotiem elektro auto.

 

Vai varat uzrprasīt šo pašu jautājumu chatgpt, cik maksā jauna tesla y 2025 gada un cik maksās tesla y 2020 gada, cipari būs ļoti līdzīgi un šis cenas kritums nav tikai teslām, bet gan visiem elektro auto. Protams arī benzīna, dīzeļa jauniem auto ir cenu kritums, bet tas ir ap 30-35%.

 

 

 

 

 
koolmans Reģ.: 26.03.2019
1 0 Atbildēt

Un var salīdzināt jebkuru elektro auto, budžeta klases vai premium klases, kritums visur ir milzīgs.

 

Kautvai tam pašam premium model S, kuram cena jau būs ap 120k eur, 5 gadu lietots jau tirgosies ap 35-40k eur, un ja salīdzina līdzīgu benzīna auto kā piemēram BMW 7 sēriju ap 120k, tad 5 gadu lietots maksās ap 70k, kas ir iespaidīga starpība.

 

Es pats pērku jaunos auto no salona, bet vienmēr sekojui līdzi cipariem, kas ir izdevīgi un kas nē, tad visi bļaustītāji, kas saka cik izdevīgi ir elektro auto, lūdzu es gaidu argumentus, jo es pats labprāt nopirktu elektro auto, bet milzīgais cenu kritums atbaida. 

 

Lai vairāk saprastu, kāpēc ir tik liels cenu kritums, es pastāstīšu. 

Baterijas garantija ir ap 8 gadiem, baterijas nomaiņa būs līdz pat 20k eur, kas būs dārgāk par paša auto vērtību, tirgus tiek piesātināts ar lietotiem elektro auto, kurus neviens negrib pirkt un cenas tikai kritīs vēl zemāk.

Jo diezvai, kāds gribēs pirkt 7-8 gadus lietotu elektro auto, lai pēc gada nobruktu baterija un to mašīnu būtu izdevīgāk nodot metālā nekā mainīt bateriju.

Elementārs tirgus likums, nav pieprasījuma cena krīt, ir pieprasījums cena aug.

 

Pat ja elektro auto tiek lādēts bez maksas, gadiem ejot, tas nevar apmaksāties dēļ sava milzīga cenu krituma.

 

Kamēr nebūs izdomāta letā baterijas nomaiņa, elektro auto nebūs nākotnes.

 

Ja, kāds grib mani pārliecināt pretēji, lūdzu labus argumentus, varbūt tomēr mani pārliecināsiet norpirkt nākamo auto kā elektro.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
0 0 Atbildēt

Argumenti izraisa smieklus, bet apstrīdēt nav vērts. Te jau by default redzams, ka nekas nespēs Tevi pārliecināt par pāreju uz EV. Nav traģēdija. Ne visiem EV ir vajadzīgs un piemērots.

Kādam šķiet piemērotāks MB CLS, kurš jauns maksāja 80 kEUR, bet pēc 8 gadiem 15 kEUR. Katram savs

koolmans Reģ.: 26.03.2019
1 0 Atbildēt

Tev nav neviena argumenta elektro auto aizstāvībai, runa iet par visu elektro auto kopumā nevis vienu modeli, tu minēji kautkādu vienu modeli no tūkstošiem, kuram neveiksmes dēļ cena kritās, tad jau varēji āri par Aston Martin minēt, kuram cena nenormāli krīt? Kas tas par argumentu.

 

Ja tas EV ir labs, tad var pateikt ar ko? Visiem tā bija lēta cena uz 100km nobrauktiem, bet tagad es argumentēju, ka lietojot elektro auto naudu zaudē vairāk, nekā ja pildies ar benzīnu, tad kur ir izdevība? Tas, ka visulaiku par lādēšanu domāt vajag? Vai stāvvietas Rīgas centrā? Kuras gadu griezumos tāpat neatpirks zaudēto naudu, ko tu zaudēsi no cenu krituma savam elektro auto. 

Lūdzu izsakies, bet izskatās, ka tev nav ko teikt, nopircis elektro auto un kautkā aizstāvēt savu pirkumu jau vajag? 

 

Ja man mājai saules baterijas pat lādēs to auto, tas nebūs izdevīgi, ja ar matemātiku problēmu nav, tad sapratīsi. 

 

Un vēl viens liels mīnus EV ir to salons, tas ir ļoti zemas kvalitātes salīdzinot cenu sektorā ar citiem auto. 

 

Ja patīk vienkāršība, kā citi argumentē, tad jau var nopirkt vienkāršo un lēto benzīna auto līdz 20k, priekškam pirkt 2x dārgāku EV? 

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

koolmans 

Ieliec konkrēti, piem Opel Mokka ice un ev salīdzini. Kā tur atsķirās tie salona materiāli uc utt. Tad arī iztirzāsim. Izskatās ka tiešām Jums tas EV ne visai iet pie sirds. Pērkat hibrīdu vai vienkārši ICE, un nemocaties ar sirdsapziņas pretrunām. Tie laiki kad Vācijas auto izstrādājumi atšķīrās ar salona materiālu biezumu un kvalitāti ir pagājuši. Un labi, jauni EV jau pieejami ap 40+ cenā. Jebkurš auto var salūzt utt. Bet patreiz, manā skatījumā, tomēr EV ir sevisu un apkopju mazprasīgāks. Bateriju bloki ir atsevišķi maināmi, ja nu kas tur notiek. Un patreiz ja es skatītos jaunu EV, tad pievērstu uzmanību tieši mazāka tilpuma/kapacitātes baterijai.

koolmans Reģ.: 26.03.2019
0 0 Atbildēt

ja viss tik spīdoši būtu, tad otreizējais tirgus EV nebūtu tik drausmīgs, man patīk tehnoloģijas un kautkas jauns, bet es negribu zaudēt kaudzi naudas, pērkot jaunu EV

nomiks Reģ.: 30.10.2002
0 0 Atbildēt

Labs piemērs. Par Mokka EV vs ICE varētu arī uzrakstīt, jo aprēķinus ekselī vedu, tai skaitā arī aprēķinot teorētisko ietaupījumu.

Net, kā jau teicu, šis nav šī topika vērts temats. Autors jau saknē ienīst EV un nekas to nespēs mainīt.

Kad kādreiz pārdošu savu Mokka e, mēģināšu saņemties un uzrakstīt kādu garāku pieredzes aprakstu. Šodien nav aktuāli.

Skaidrs ir viens, ka Mokkas e vietā būs cits EV. Tostarp finansiālu apsvērumu dēļ.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Pamato ,,tik drausmīgs,, ? Otrreizējais tirgus vispār ir piesātināts un nekādi saprotams…Piedāvājums ir nenormāli liels. Naudu zaudēsi, šā vai tā. Neizbēgams fakts.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti