iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2
k442 18.06.2025 11:55

[8.3] […]

[9] Šādos apstākļos atzīstams, ka sūdzības iesniedzējam, braucot pa Dzelzceļnieku ielu Liepājā un krustojumā ar Brīvības ielu, nogriežoties pa labi, saskaņā ar CSN 53., 53.1. un 124. punkta prasībām, pēc tam kad tika dots ceļš gājēju pāreju šķērsojošiem gājējiem un velosipēdistam, bija tiesības turpināt transportlīdzekļa kustību neskatoties uz to, ka krustojumā pie gājēju pārejas esošajā luksoforā dega kustību aizliedzošs signāls.

P.S. Ņemiet par labu!

k442 18.06.2025 11:55

[8.2](turpinājums)

Attiecībā uz CSN 53.1. punktā noteikto, ka transportlīdzekļa vadītājam jāaptur transportlīdzeklis citos ceļa posmos, norādāms, ka “citi ceļa posmi” neaptver arī krustojumus. No CSN 2. un tā apakšpunktos norādītajiem minētajos noteikumos lietotajiem terminiem redzams, ka atbilstoši 2.20. punktam atsevišķi izdalīta un izskaidrota termina “krustojums” nozīme. Tādējādi, ja likumdevējs būtu vēlējies norādīt, ka transportlīdzeklis jāaptur pirms gājēju pārejas, bet vietās, kur tās nav, pirms luksofora, arī krustojumos, šāds ierobežojums būtu norādīts CSN 53.1. punktā. Ņemot vērā, ka CSN 53.1. punktā šāda ierobežojuma nav, secināms, ka apstākļos, kad sūdzības iesniedzēja transportlīdzeklis iebraucis neregulējamā krustojumā, ievērojot to, ka transportlīdzekļa braukšanas virzienā nebija ne stoplīnijas, ne 546. ceļa zīmes, neskatoties uz to, ka luksoforā dega aizliedzošs signāls, AV nebija pienākuma apturēt transportlīdzekli krustojumā. Nenoliedzami, atbilstoši CSN 124. punktā noteiktajam, sūdzības iesniedzējam bija jādod ceļš gājējiem un velosipēdistiem, kas šķērsoja gājēju pāreju, tomēr no lietā esošajiem pierādījumiem, tai skaitā – videoieraksta, redzams, ka sūdzības iesniedzējs minētās prasības ir izpildījis. (turpinājums sekos)

k442 18.06.2025 11:54

[8.2] Vienlaikus CSN 53.1. punkts nosaka, ka pie nosacījuma, ja nav stoplīnijas vai 546. ceļa zīmes, transportlīdzekļa vadītājam jāaptur transportlīdzeklis pirms krustojuma un citos ceļa posmos – pirms gājēju pārejas, bet vietās, kur tās nav – pirms luksofora (ja braukt aizliedz satiksmes regulētāja signāls, - pirms brauktuvju krustošanās vietas) tā, lai netraucētu citus transportlīdzekļus un gājējus, kuru kustība ir atļauta.

Konstatētajos apstākļos nav apšaubāms, ka AV jau bija iebraucis krustojumā, nogriezies pa labi un apturējis transportlīdzekli pirms gājēju pārejas, lai palaistu to šķērsojošos gājējus. Norādāms, ka uz Dzelzceļnieku ielas pirms izbraukšanas uz Brīvības ielu nav luksofora, līdz ar ko sūdzības iesniedzējs bija tiesīgs iebraukt krustojumā. (turpinājums sekos)

k442 18.06.2025 11:52

[8] No lietai pievienotā videoieraksta redzams, ka sūdzības iesniedzēja vadītais transportlīdzeklis […], nogriežoties pa labi uz Brīvības ielu, sākotnēji palaida garām gājēju pāreju šķērsojošos gājējus un velosipēdistu, pēc kā turpināja kustību, šķērsojot regulējamu gājēju pāreju pie luksofora aizliedzošā signāla, tas ir, pie sarkanās gaismas. Minētos apstākļus sūdzības iesniedzējs neapstrīd.

[8.1] CSN 45.4. punkts nosaka vispārīgu aizliegumu, tas ir, sarkans signāls (arī mirgojošs) vai divi pārmaiņus mirgojoši sarkani signāli aizliedz kustību.

Vienlaikus CSN 53. punkts un tam sekojošie apakšpunkti (kas tiesas ieskatā vērtējama kā speciālā norma iepretim minētā likuma 45.4. punktam, turklāt, uzsverams, ka speciālā norma prevalē pār vispārīgu tiesību normu) nosaka konkrētu transportlīdzekļa vadītāja rīcību pie nosacījuma, ja luksofora signāls braukt aizliedz. No 53. punkta izriet, ka transportlīdzekļa vadītājam jāaptur transportlīdzeklis tieši pirms stoplīnijas (929. ceļa apzīmējums) vai 546. ceļa zīmes (stopzīme).

Nav apšaubāms, ka strīdus krustojumā, kurā tika fiksēts AV pārkāpums, izbraucot no Dzelzceļnieku ielas pa labi uz Brīvības ielu, braukšanas virzienā nav ne stoplīnijas, ne arī 546. ceļa zīmes. (turpinājums sekos)

k442 18.06.2025 11:51

uupis rakstīja:

Var palūgt saiti uz lēmumu? Izskatās ka tiesa ir sajaukusi Krustojumu ar Regulējamu Gājēju pāreju. Šajā gadījumā nav nekādas tiesības piemērot normas, kuras attiecas uz krustojumu, jo tā ir regulējama gājēju pārteja ar citām prasībām un 53. punkts te nav piemērojams...

Diemžēl neatradu, ka apgabaltiesas spriedums būtu ticis publicēts, tādēļ nevaru norādīt saiti uz to, un šejieniešiem nāksies vien ticēt man uz vārda. Turpmāk nocitēšu minētā sprieduma motīvu daļu, īsinot nebūtisko (ortogrāfija saglabāta):

[7] Iepazīstoties ar pirmās instances spriedumu, apgabaltiesa konstatē, ka pirmās instances tiesas ieskatā AV (auto vadītāja) pieļautais pārkāpums nav izdarīts krustojumā.

[7.1] Pirmās instances tiesa, pamatojot savu viedokli, spriedumā norādījusi, ka no sūdzības iesniedzēja iesniegtā Google Maps attēla un arī no videoieraksta skaidri redzams, ka noapaļojuma beigas ir tieši pirms luksofora un horizontālā gājēju pārejas apzīmējuma. Tādējādi tiesa savus secinājumus un argumentus paudusi, ievērojot tās atziņu, ka pārkāpums nav izdarīts krustojumā.

[7.2] Apgabaltiesa šādam pirmās instances tiesas viedoklim nevar pievienoties, nonākot tieši pie pretēja viedokļa, tas ir, ka AV pārkāpums fiksēts krustojumā, uzsverot, ka brauktuves apmales noapaļojums beidzas nevis tieši pirms luksofora un horizontālā gājēju pārejas apzīmējuma, kā to norādījusi pirmās instances tiesa, bet gan beidzas pēc luksofora un gājēju pārejas apzīmējuma (skatoties no Brīvības ielas, virzienā uz pilsētas centru). Tādējādi apgabaltiesa atzīst, ka AV pārkāpums fiksēts krustojumā (Dzelzceļnieku un Brīvības ielu krustojums Liepājā).

(turpinājums sekos)

k442 16.06.2025 19:24

0pis rakstīja:

Braucis tur neesu, nezinu vai redz vai neredz, bet nu OK - tehniski būtu labāk uzlikt vēl otru luksaforu, lai nevar veikt pagriezienā, kamēr gājējiem deg sarkanais. 

 

Bet es nesaprotu vienu - kā var aizdomāties par tiesībām braukt zem sarkanā luksafora? CSN atļauj tikai vienu gadījumu - kad AV ir iebraucis krustojumā pie zaļā, atļaujošā signāla, un pa to laiku signāls nomainās - tad sk. 129. Transportlīdzekļa vadītājam, kas iebraucis krustojumā, kad to atļāva luksofora signāls, no krustojuma iecerētajā virzienā jāizbrauc neatkarīgi no tā luksofora signāla, kas uzstādīts pirms izbraukšanas no krustojuma.

 

Bet šeit ir neregulējams krustojums! Tātad, AV nav tiesību ignorēt luksafora aizliedzošo signālu. Tieši tik vienkārši. Tiešām ir atcelti sodi lohiem, kas nespēj izlasīt CSN?

 

 

CSN 53. punkts un tā apakšpunkti nosaka vietu, kur vadītājam jāaptur transportlīdzekli, ja luksofora signāls aizliedz kustību. Norādītais punkts neparedz vadītāja pienākumu apturēt transportlīdzekli krustojumā, bet iebraukt tajā neviena zīme un ceļa apzīmējums neaizliedz, līdz ar to vadītājam pēc tam, kad nogriežoties ir palaisti gājēji, ir atļauts turpināt kustību, kā galu galā atzina apelācijas instances tiesa. 

Vietu var aplūkot šeit:

1 Dzelzceļnieku iela - Google Maps

 

k442 13.06.2025 17:19

Liepājā policija vairākus gadus lika nepamatotus sodus par luksofora neievērošanu pie regulējamas gājēju pārejas, veicot nogriešanās manevru, kaut gan pāreja un luksofors atrodas krustojumā un pirms tā nav ne STOP zīmes, ne līnijas, par to šajā tēmā minēts gan 2021. gadā (17. lapā), gan pērnajā rudenī (54. lapā). Man paziņam tas trāpījās pat 2x, gāju šim palīgā, un otrajā piegājienā no soda izdevās tikt vaļā (paldies apgabaltiesas tiesnešiem par iedziļināšanos tēmā vismaz šajā reizē), ilgi gan bija jāgaida, kamēr info vietējos medijos parādījās:

Foto: Krustojuma absurds Liepājā: tiesa lemj, ka autovadītāji gadiem sodīti nepamatoti | liepajniekiem.lv. (komentārus pie rakstiem tai portālā arī nav garlaicīgi lasīt)

Interesanti, ka arī manā pusē CSDD gudrinieki un daži instruktori uzskatīja, ka šajā vietā, veicot nogriešanās manevru, luksofora signālu ir jāievēro, arī no DBS saņēmu līdzīgu viedokli.

k442 25.10.2024 14:49

Policija Liepājā turpina likt apšaubāmus sodus par luksofora signāla neievērošanu, ja vadītājs attēlotajā krustojumā nogriežas pa labi un turpina kustību pāri gājēju pārejai:

www.liepajniekiem.lv/zinas/kriminalzinas-negadijumi/autovaditaji-dabu-sodu-nogriezoties-pa-labi-uz-brivibas-ielu-liepaja-no-stacijas-puses/

Cita starpā, arī manam paziņam otro reizi triju gadu laikā "paveicās", šobrīd esam tikuši līdz pēdējai instancei - apgabaltiesai, jo rajona tiesa uzlikto sodu atstāja spēkā...

Šeit pat 2021. gada maijā (17. lapā) šī tēma un šī vieta jau tika apspriesta, bet cirks joprojām turpinās...

k442 04.10.2023 10:41

Baudāmi operatora komentāri aizkadrā - var redzēt, ka cilvēks gūst gandarījumu no sava darba:

www.tvnet.lv/7867753/noskaties-okupanti-piedzivo-pamatigu-fiasko-netalu-no-urozaines-iznicinata-kaujas-tehnikas-kolonna

k442 04.03.2023 11:18

Nav jau vienīgais gadījums, Liepājā arī CP auto nošķilts (tai vietā ir diezgan ass līkums bruģētai ielai ar ne visai līdzenu segumu):

www.liepajniekiem.lv/zinas/kriminalzinas-negadijumi/foto-un-video-nakti-uz-piektdienu-policijas-auto-tarane-zogu-pulkveza-brieza-iela/

k442 05.01.2023 12:10

Redz, kur ir, pie tam būs jāsamaksā skāde nomas kantorim par sasisto auto un pie soda papildus arī vismaz daļa no TESLAs vērtības:

www.delfi.lv/auto/zinas/video-reibuma-izraisita-avarija-riga-ar-koplietosanas-tesla-vaditajam-izmaksas-100-tukstosus-eiro.d?id=55098652

k442 19.12.2022 14:27

Šorīt ceļā uz darbu "noķēru" pirmo buku savās šofera gaitās, bet tas dzīvnieciņš nu bija pilnīgi pašnāvnieciski noskaņots. Sekas auto nešķiet dikti lielas (buferis gan pagalam un būs jāmaina), savukārt buciņš varētu arī neizdzīvot - gulēja labu brīdi, pēc tam piecēlās un gabaliņu pagāja, bet turpat vien aiz ceļmalas grāvja atgūlās. Rīt jādodas pie apdrošinātāja skādi atrādīt...

k442 12.10.2022 13:41

Es nupat pagādāju savam auto komplektu BF Goodrich riepu no jaunasriepas.lv, sūtījumu saņēmu pagājušā pirmdienā. Vienai riepai bija marķējums 3422,trijām 3522, tātad - augusta pēdējā dekāde, made in poland.

k442 20.05.2022 11:48

Nu, ko lai saku - braucot ārpus pilsētas, "gludo" asfaltu no šķembām klātā pēc skaņas var atšķirt, tāpat ir dzirdama skaņas toņa izmaiņa, ja uzbrauc uz apzīmējuma līnijām (bet tas var būt saistīts arī ar riepu protektora zīmējumu). Pa grantētiem ceļiem esmu braucis maz (tā jau arī nedragāju, kā ar "vecajām" G Astrām šad un tad), bet akmeņi pa apakšu pārāk negrabina, varbūt lielu daļu no tiem arī piesedz dubļusargi. Ja par motora troksni salonā - uz šosejas to sāk dzirdēt pie kādiem 1800 apgriezieniem, kas 6. robā ir ap 110 km/h. Braucot ar zemiem apgriezieniem, motora reakciju uz nelielu gāzes pedāļa piespiešanu pēc skaņas pat īsti nevar sadzirdēt, to var noteikt tikai pēc momentālā patēriņa rādījumu izmaiņām.

Kopumā vērtējot, skaņas izolācija, manuprāt, ir gana laba, bet nu katram subjektīvi vērtējums, protams, var atšķirties.

k442 19.05.2022 16:03

Padalīšos ar šobrīd vēl neilgo pieredzi par savu 2015. gada Astra J Sports Tourer. Tātad - novembra sākumā iegādājos auto ar 104 tūkstošu nobraukumu (speciāli meklēju LV izcelsmes auto, lai būtu izsekojama vēsture), motors - 1,6 l dīzelis, 110 ZS. Pa šo laiku nobraukts maz - tikai 8000 km, jo pandēmijas laikā braukt sanāca pamaz, uz darbu birojā tikai reizi nedēļā. Man tas auto patīk - ripo labi, iet klusi un līgani, daudz "ēst" neprasa, vismaz tā šķiet un arī borta dators rāda (precīzu patēriņu pēc "bākas metodes" taisos pārbaudīt tuvākajā laikā), gaismas arī labi spīd un rāda ceļu pat tumšā, drūmā rudens bezsniega laikā. Kaut gan auto ir diezgan pasmags, vismaz personīgi man motora jauda šķiet pietiekama, lai nebūtu jāsūdzas par dinamiku, arī ar apdzīšanu uz šosejas problēmu nav. Pa šo laiku ir veikta viena maza apkopīte (eļļa, filtri), remonti nav bijuši vajadzīgi. Šodien biju uz TA - izgāju "pa nullēm".

Rezumējot varu teikt, ka ar savu auto esmu pilnībā apmierināts.

k442 18.05.2022 10:03

Rīgas rajona tiesa attaisnojusi šoferi, kura vadītais auto Jūrmalā nobrauca Staķa radiniekus:

www.tvnet.lv/7524942/pirma-tiesu-instance-attaisno-autovaditaju-kriminallieta-par-staka-gimenes-loceklu-sabrauksanu.

k442 28.02.2022 19:34

Pirms dzīt zosi, būtu vismaz rakstu izlasījis - čalim sirdslēkme treniņspēles laikā piemetās 2017. gadā!!!

"24 gadus vecais jaunietis, kurš tika uzskatīts par vienu no Nīderlandes futbola izcilākajiem talantiem, 2017. gada jūlijā Austrijā aizvadīja pirmssezonas treniņspēli "Ajax" sastāvā pret Brēmenes "Werder" un tajā piedzīvoja sirdslēkmi."

k442 22.07.2021 19:28

Tā gluži vis nebūs, jo "dabiska brauktuve — ne vairāk kā četrus metrus plata neizbūvēta brauktuve meža apsaimniekošanas un aizsardzības vajadzībām" ("Meža likuma" 1. panta 1. daļas 9. punkts).

Praksē tas nozīmē vai nu ceļa vietu ar dabīgu pamatu (piemēram, smilts) vai vismaz iebrauktas pēdas. Pēc idejas dabiskajām brauktuvēm būtu jābūt fiksētām, veicot konkrētās meža teritorijas inventarizāciju. Līdz ar to kuru katru bez īpašnieka ziņas mežā iebrauktu "sliedi" normatīvo aktu izpratnē nemaz tā īsti nevar uzskatīt par dabisko brauktuvi.

k442 21.07.2021 20:54

Nocitēšu "Meža likumu":

"II nodaļa

Tiesības uzturēties mežā

5.pants

(1) Fiziskajām personām ir tiesības uzturēties un brīvi pārvietoties valsts un pašvaldības mežā, ja normatīvajos aktos nav noteikts citādi un ja tajā nav ierīkotas speciālas nozīmes plantācijas vai iežogotas meža platības dzīvnieku turēšanai nebrīvē un aizsargjoslas ap ūdens ņemšanas vietām atbilstoši normatīvo aktu prasībām. Transportlīdzekļus atļauts lietot, tikai pārvietojoties pa ceļiem un dabiskām brauktuvēm, izņemot pārvietošanos meža aizsardzības, valsts aizsardzības vai sabiedrības drošības uzdevumu veikšanai, kā arī meža apsaimniekošanas darbu veikšanai, saskaņojot ar meža īpašnieku vai tiesisko valdītāju. [...]

(2) Fizisko personu uzturēšanos un brīvu pārvietošanos mežā var ierobežot to īpašnieks vai tiesiskais valdītājs.

(3) Pašvaldība pēc Valsts meža dienesta vai vides aizsardzības institūcijas ierosinājuma meža ugunsdrošības interesēs, kā arī īpaši aizsargājamo dabas teritoriju, meža augu un dzīvnieku aizsardzības interesēs var ierobežot fizisko personu tiesības uzturēties un brīvi pārvietoties mežā.

(4) Ja fiziskās personas tiesības uzturēties un brīvi pārvietoties mežā ir ierobežotas, meža īpašnieka vai tiesiskā valdītāja pienākums ir norobežot attiecīgo teritoriju ar pārskatāmiem brīdinājuma uzrakstiem.

(5) [...]

(6) Ierobežojums uzturēties un brīvi pārvietoties mežā ir spēkā tikai tad, ja izpildīta šā panta ceturtajā daļā noteiktā prasība.

6.pants

Personas pienākums, uzturoties mežā, ir ievērot meža ugunsdrošības noteikumus, nebojāt meža augsni un meža infrastruktūru, nepiesārņot mežu ar atkritumiem, ievērot noteikto kārtību atpūtas vietu izmantošanā, nepostīt putnu ligzdas un skudru pūžņus un citādi nekaitēt meža augiem un dzīvniekiem, kā arī neieiet šā likuma 5.panta otrajā un trešajā daļā noteiktajās teritorijās."

Šobrīd, ņemot vērā augsto ugunsbīstamību sausuma dēļ (ja neskaita atsevišķas teritorijas), varbūt labāk būtu atturēties no bezceļu braucieniem pa mežu, ka neaizsvilstas, jo tas diemžēl var notikt ļoti ātri...

k442 28.05.2021 18:59

Es tādu variantu tikai atbalstītu, piedevām klāt vēl derētu Timrots un kāds no CSDD un VP (ceļu policijas) vadības, lai tad izskaidro, kā vadītājam atbilstoši CSN ((ar norādi uz konkrētiem punktiem!) būtu jārīkojas šajā vietā!

k442 28.05.2021 16:04

CSN citāts:

53. Ja satiksmes regulētāja vai luksofora signāli, izņemot šo noteikumu 48. punktā minēto luksoforu, braukt aizliedz, transportlīdzekļa vadītājam jāaptur transportlīdzeklis tieši pirms stoplīnijas (929. ceļa apzīmējums) vai 546. ceļa zīmes. Ja nav stoplīnijas (929. ceļa apzīmējums) vai 546. ceļa zīmes, transport­līdzeklis jāaptur šādās vietās:

929. apzīmējums (stoplīnija); 546. zīme (STOP)

53.1. pirms krustojumiem un citos ceļa posmos – pirms gājēju pārejas, bet vietās, kur tās nav, – pirms luksofora (ja braukt aizliedz satiksmes regulētāja signāls, – pirms brauktuvju krustošanās vietas) tā, lai netraucētu citus transport­līdzekļus un gājējus, kuru kustība ir atļauta.

Bradypus 28.05.2021 9:25 ieliktais piemērs ir ļoti labs - Rīgas gadījumā ir ierīkots 929. apzīmējums (stoplīnija) pirms krustojumā esošās regulējamās pārejas, pie kura jāaptur braucamo arī tiem, kas izgriežas no sānielas. Liepājas gadījumā, kā redzams no WALA ieliktā attēla, nav stoplīnijas - tātad nav arī CSN noteiktas vietas, kur jāaptur braucamo tiem, kas izgriežas no sānielas.

Papildus jautrībai varu pavēstīt, ka tiesa 1. instancē spriedumā ierakstīja, ka krustojums beidzoties tur, kur pirms luksofora beidzas brauktuves malā esošais horizontālais apzīmējums (starp citu, tādā izpildījumā neviens apzīmējums iekš CSN nav atrodams)...

Pienākumu apturēt transportlīdzekli krustojumā, neizbraucot no tā, nosaka tikai CSN 129. punkts (atsevišķos gadījumos), citi gadījumi man nav zināmi.

k442 28.05.2021 10:19

Piemērā, ko ievietoji Tu, katrai transportlīdzekļu plūsmai ir sava noteikta vieta, kur jāaptur auto, ja luksoforā pie pārejas deg sarkanais: pa Vecāķu prospektu braucošajiem - pirms krustojuma (STOP zīme + stoplīnija, līdzīgi kā Liepājas gadījumā), bet tiem, kuri izbrauc no Skuju ielas - pirms pašas pārejas (stoplīnija, saskaņā ar CSN 53. punktu). Kaut gan abos gadījumos regulējama gājēju pāreja ierīkota neregulējamā krustojumā (kas NAV ceļa posms), Liepājas gadījumā stoplīnijas nav, un līdz ar to vadītājam nogriežoties nav pienākuma pirms luksofora un pārejas apturēt transportlīdzekli krustojumā, jo CSN 53.1. punkts to neparedz.

Par vairākām stoplīnijām, piemēram, regulējamos krustojumos ir runa CSN 129. punktā.

k442 28.05.2021 9:58

Ja krustojumā pirms luksofora ir stoplīnija, tad pie tās, degot luksofora aizliedzošajam signālam, neapšaubāmi ir jāaptur transportlīdzekli, par to nav nekāda strīda (CSN 129. punkts).

k442 27.05.2021 12:29

CSN 53.1. punkts nosaka, ka transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, bet vietās, kur tās nav, – pirms luksofora (ja braukt aizliedz satiksmes regulētāja signāls, – pirms brauktuvju krustošanās vietas) ir jāaptur PIRMS KURUSTOJUMIEM un citos CEĻA POSMOS, bet šī norma NEPAREDZ un neuzliek transportlīdzekļa vadītājam PIENĀKUMU APTURĒT transportlīdzekli KRUSTOJUMĀ. Norādītajā vietā regulējamā gājēju pāreja un luksofors pirms tās atrodas krustojuma teritorijā (brauktuves malas noapaļojums turpinās praktiski visā "zebras" apzīmējuma garumā), bet pats krustojums ir neregulējams. Cilvēks konkrētajā situācijā tieši tā arī izdarīja (kā vakar rakstīja Vernons) - nogriezās, palaida uz pārejas gājējus un pēc tam turpināja ceļu, par ko tūlīt tika apturēts un sodīts. Par to jau arī tas strīds un cilvēka sāpe konkrētajā situācijā...

k442 26.05.2021 15:53

Lūdzu, paskaidro saprotami - KO TIEŠI Tu būtu izdarījis?

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti