Vērtējot KIA Sorento, vispirms gribās to salīdzināt ar paša KIA iepriekšējiem modeļiem. Un šajā sakarā jāatzīmē tieši milzīgais progress gan tehnoloģijās, gan apdarē. Kādam segmentam to pieskaitīt? Gribu mazliet oponēt savam kolēģim Agrim Staņēvičam. Kas Sorento atšķir no Eiropas premium auto? Ražotāja logo uz priekšējās restes un stūres rata. Un vai pie tā aprīkojuma, kāds ir Sorento, Eiropas analogi nemaksās kādas 2 reizes dārgāk? Plus 7 gadu garantija. Manuprāt lielisks auto. Jaudīgs, ar labu caurgājamību un, tajā pat laikā, pietiekami ekonomisks. Īpaši vēlos uzsvērt faktu, ka auto būs labs gan ceļos, gan "bezceļos". Ja auto "pašbraukšanas" spējas šaurā stāvvietā es nosauktu par interesantu, bet ne obligātu papildfunkciju, tad aklo zonu projekciju instrumentu panelī reālā video es uzskatu par kolosālu papildfunkciju. Gan no ērtības, gan drošības viedokļa. Salona apdare ļoti labā līmenī, ierastā, mazliet grabošā paneļa vietā nu ir kluss un kvalitatīvs.
Un ja potenciālais lietotājs ir gatavs atteikties no privātīpašnieciskām tieksmēm un ņems auto operatīvajā līzingā, tad arī nebūs jādomā par vērtības kritumu.
Laikam populārākais Citroen kompaktklases auto ar visplašāko izvēles iespēju sākot no auto ar benzīna dzinēju ar mehānisko ātrumkārbu un beidzot ar elektroauto. Nav vairs palikuši daudz auto, kuru cena sākas ar 16500 eur. Un gan jau kādu atlaidi arī var sagaidīt. Protams ir arī nu jau bieži peltais dīzeļdzinējs. Tāds bija arī pieejams testos. 1,5 l dīzelis ar automātisko pārnesumkārbu. Šo auto testēju nedaudz garākā pārbraucienā no Rīgas uz Saldu un atpakaļ. Kas patika? Tas ir degvielas patēriņš 4,1 l uz 100 km. Protams var teikt, ka tas ir uz šosejas, bet arī vidējais patēriņš ilgstošā laika periodā ir 5,3 l. Patika arī tas, ka info displejs nav raibs un pārsātināts ar informāciju, kruīza kontroles vadība uz stūres ir ļoti ērta (frančiem dažkārt tā ir problēma). Auto ir pietiekami ietilpīgs un tajā var braukt arī vairāk par diviem cilvēkiem, jo vieta ir arī otrajā sēdekļu rindā. Salona apdare kvalitatīvi nostrādāta. Kas nepatika? Sēdekļi! Jau labu laiku Citroen liek it kā ērtus un diezgan mīkstus sēdekļus. Nu gluži kā atpūtas dīvānus. Īsā pārbraucienā ir ok, bet garākā personīgi man likās par mīkstiem un sāķa sāpēt mugura. Man patīk cietāki un sportiskāki sēdekļi. C4 kādreiz bija populārs auto dienesta auto segmentā. Kāpēc vairs nav? Laikam šajā segmentā ir būtiski augusi konkurence.