iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6 7
Krokodils 29.11.2023 9:28

kolumbs rakstīja: Kāds sakars? 

Par fotoradaru  sodiem soda punktus nepiešķir, tāpat arī tiesības neatņem. 

Tiesību atņemšana un soda punktu piemērošana ir par gadījumiem, kad persona ir identificēta.

Kur vispār problēma FR pārkāpumiem piesķirt soda punktus?

 Deklarēto auto īpašniekam atnāk konkrētais sodiņš ar bildi un pavēste, ka tādā tāda datumā tikos un tur tika konstatēts parkāpums un ka ja 10 dienu laikā neatbildēs, precizējot kurš bija patiesais autovadītajs fakta brīdī (ar personas kodu) tad automatiski naudas sods, soda punkti un pat varbūt autovadītāju apliecības anulešana, tiks piemērots deklarētā auto īpašniekam.

😉 Sistēma strādas pati par sevi! Jo neviens negribēs dabūt sodu un soda punktus par citiem! Ka arī liks aizdomaties tiem, kas dod auto draugiem/radiem/paziņām kuriem jau ir kāds liegums un uz sevi nevar reģistrēt auto.

Protams tad iekasēšanas sistēma būs mazliet piņķerīgāka, sarežģītāka un daļa nauda ne tik ātri ienāks valsts kasē, jo valsts uzmetēji var mēgināt vienkarsi norādīt draugu, draugs uzraksta ka tas nav viņš utt... Tad konkrētos izaukt klātienes apspriedei/izmeklēšanai...

  Tapēc šo precizesanas faktu uzskatīt kā 'zem zvēresta' kur par tīši nepatiesu informācijas sniegšanu jeb melošanu tu vari dabūt pantus.... 😉

Krokodils 28.11.2023 8:55

swed octa/kasko vispār ir kāsēju kantoris. Ievilina ar labu cenu un 'automatisko maksājumu' bet tev nemanot, tik ceļ cenu un tad tu brīnies kur tev nauda aiziet....

Ir bijis gadījums draugam, ka swed octa protams, ka tur tajā brīdī bija akcija un bija vislētakā sanāca ~80€ uz gadu, jeb nieka ~7€/men, ko skaitīja automātiski nost...

 Paņēma jo citu kantoru letakais bija pie simta gadā. Atceros jo sarunās par apdrošinātaju viņš swed slavēja tā ka bail! - Pieslēdz un aizmirsti!

Un arī aizmirsa... Pēc kādiem 2 gadiem džeks pārskatīja savus izdevumus un skatās, ka swed automatiski tik garina to octa, ja tu speciāli neatsakies, BET nu jau atvilka ap 17€/mēn par octa,( kas gadā sanāk ap 200€ polise) kaut kādā mazsvarīgā iekšējā banku ziņojumu sadaļā bija atsūtīts nakamā gada aprēķins, bet nu kurš to lasa.... Uz e-pastu ziņu nav par ko tādu.

 Kaut sūdus nebija taisījis un BM klase celās.

Vienīgais labums, ka par cik ikmeneša pasākums, vareja atcelt, atcēla un nākamo octa uz gadu paņēma BTA pa 90€ 😂 Jeb vairak kā uz pusi lētāk 👍

Krokodils 22.11.2023 10:07

Ja E-csdd savā profilā ir iestatīts, ka sodi nāk uz e-pastu tad parasti tās ir dažas darba dienas.

 Ja tev ir iestatīts, ka gribi papīra formā lai tev atsūta ierasksītā vēstulē tad var paiet labs mēnesis, kamēr nokļūst deklarētajā pastkastē.

Pašam pirms pāris gadiem bija, ka Augusta sakumā atnāca vēstulīte no policijas, par FR no Jūnija vidus(respektīvi pus otrs mēnesis pagājis.) Tad sāc kasīt pauri un atcerēties, vai sods vispār ir pamatots un vai vispār tas esi tu vai kāds ir uzlicis vienkarši tavus ciparus... jo protams ka no tās bildes kas uzdrukāts uz ta papīra zemakajā iespējamā izsķirtspējā lai taupītu toneri, tur īsti neko nesaprast... Tik vari salasīt savu nr zīmi jo tā ir palielināta un izcelta.

 Bet nu tad iestatīju uz e-pastu un to vienu reizi kad esmu pārkapis radaru un ir atnācis, atnāca otrajā darba dienā.

Jo fiksejums jau iziet cauri policijas inspektoru apstrādei, kur policijā kāds/-i sēž un visu dienu apstrādā šos fiksējumus, jo papildus ātrumam var arī būt sarkanā gaisma utml... Kur protams, ka papildus panti un tikai tad nosūta.  Nevis pa taisno no radara automatiski tev aizsūtās.

 Tādejādi viss ir atkarīgs cik daudz ir fiksējumu konkretajā dienā un cik naski vēlas strādat fiksējumu apstrādes inspektori.

😃 Likumā laikam bija rakstīts, ka 3menešu(90 dienu) laikā viņiem ir jāiekļaujas lai soda kvīts būtu derīga. Tā ka šis ir maksimālais termiņš....

Krokodils 26.10.2023 9:45

Slinkais rakstīja:

iAuto rakstīja: Kur tad ir Tavi labi ieteikumi?

Aizej kādā pārgājienā. Un paskaties kas tiešām strādā, un ko cilvēki lieto. Un tas nekad nebūs membrānu zeķes un lowas)))

Parastie 'pārgājienu' apavi nederēs 'kara' apstākļos... Šādos apstākļos drīzāk ir nepieciešami 'heavy duty' apavi. Kuri, jā, būs smagāki toties spēs turēt šo ekstremālo apstākļu slodzi...

 Pārgājienu apavi uzvelkot kājā protams, ka būs 2x ērtāki/vieglāki, bet tie tev izjuks pirmajā nopietnajā slodzē. Ka arī viņiem nav šī 'cietā' daļa, kas pasargās kāju ja kas krīt virsū vai no kādiem lidojošajiem fragmentiem.

 😉 Kara apstākļi nav tev kāds mierīgs vairaku stundu pargājiens pa kādu taku ar tējas pauzēm.... ka tev vajadzetu tādus apavus, ka nemaz nejūti ka ir uzvilkti....

Krokodils 18.10.2023 8:40

Jēga no 'titāna' maliņas ja viedierīce visapkārt ir no stikla.... Nokrīt, priekšā un pakaļā stikls sašķīst un jēga? Pie tāda kritiena tāpat ierīce metama... Saprastu būtu tur visa aizmugure kopā ar sāniem no šī metala sakausejuma.

😅 Ko tik apple nedara lai tikai attaisnotu to savu pārspīlēto cenu un diemžel cilvēki joprojām pavelkas ņemot kredītos un līzingos jo domā ka varēs pacilat savus pirkstiņus gaisā, jo ir 1000€+ ierīce kabatā.

Krokodils 22.09.2023 10:54

Ja tā būtu ka auto svars nebojā tad arī grants ceļi būtu gludi, kā tikko skūtas olas. Bet tā nav! 

 Ka arī asfaltbetona maisījumi ko pie mums lieto arī nav tie paši izturīgākie, jo mīlam taisīt pēc iespējas lētāk un bāzt kabatā. Tikko relatīvi jauni ceļi(5gadi un mazāk) nepateiksi, ka nesen ceļš atjaunots!

Tieši nesen ieteica šādu postu, kā vācijā taisa bāni:

www.facebook.com/CivilEngDis/photos/a.797102400334957/6123469621031515/?type=3

Tagad padomājiet, kā taisa pie mums - saved maksimāli daduz šķembas, sablietē, pēdejā laikā uzmet kaut kādu plastmasa sietu kas ķipa stiprina pret risēm un dažas asfalta virskārtas un ceļš gatavs. (un tad domā kāpēc ceļi nekalpo vairak pa 10 gadiem)

 Piemeram atjaunotā jūrmalene jau kopš sākta gala varēja just 'vibrācijas' un seguma nelīdzenumus. Bet tā laikam līgumā ir 'pieļaujamā norma.' Par stāvošo ūdeni lietus laikā nerunāsim...

 Tagad, ka pāris gadus asfalta virskārta ir nolietojusies vispār dažreiz pieķer sevi ka domā, ka tev riepa mīksta...   Īpasi tas bija iepriekš ka man bija nosēdināta un cieta masīnas piekare, to arī tagad varu novērot ar džipu, to pašu arī draugs ir teicis braucot ar A6, ka braucot pa turieni vairakas reizes ir domājis šādu domu....

 Tātad vaina nav mana piekarē vai galvā, bet gan ceļu būvē! Un vai sāda būve uz 'galvenās' 3 joslu šosejas ir normāla?

 

 Protams 40T/50T(un nelegāli pārktautie) smagie so spiedienu izdara nepārprotami vairāk, bet nav gluzi tā ka autiņa svars ir metams āra no ceļu projektešanas viedokļa.

Jo savu dara arī sals, karstums, lietus u.t.t. Kur atliek dēļ smagajiem tikai parādīties kādam plīsumam ceļā un tad jau ar parastajiem autiņiem diezgan ātri tiek izdauzīts, lielā bedrē, šo izdauzīšanas ātrumu kontrolē pati virskārtu asfaltbetona slāņu kvalitāte. Kuras mums acīmredzot nav jo burtiski pāris dienu laikā ir redzēts ka uz jauna ceļa no mazas bedrītes kurai brauc pāri, ir izveidojusies tāda bedre kuru gribi apbraukt lai nelauztu savu autiņu.

Krokodils 21.09.2023 15:33

Esi eauto piekritrējs un patiesība acīs kož, tapēc tagad meklē absurdus iemeslus, jeb ķersi katru kilogramu? 😂👌🙈 2min iegūglēju un man izmeta tādus ciparus, prasīji pierādījumus iemetu tev salīdzināšanas ekrānšāviņu. Ko vēl gribi? Lai tev uz konta parskaitu visu savu naudu?

Nezinu, ja tas tev ir tik svarīgi un gribi atrast 950kg ej un meklē kura modifikācija tik sver.

Pierādījumus es galdā izliku, ka tie sūū e dampji sver daudz, ceļus bojā vairāk un nekā laba tur nav....

 Bet 'trendu' laikam neapstādināt līdz nebūs par vēlu.

Krokodils 21.09.2023 11:50

core rakstīja: No kurienes šos datus ņēmi? Nosapņoji?

Skaties un raudi 2wd bendzīna komplektacija 😉 Pilnpiedziņas dīzelis būs tik 100kg smagāks par to mini emobīli kur iesēsties var četratā nerunajot par komfortu...

   

Krokodils 20.09.2023 12:45

Drīzak ieteiktu, ka elektro mīļiem, ja grib stumdīt šo lietu, ta vajadzētu savu, kādu 'E' kategorijas klasi, kuru var nolikt tikai tad kad tev ir bijusi B kategorija un 5 gadu stāžs. (Līdzīgi, kā tas ir smagajiem, vai lieljaudas močiem)

Jo dēļ lielā EV svara ko sastāda tiesi baterijas, tomēr ir jāzin un ikdienā jāreikina, ka salīdzinot ar tādu pašu ICE izmēra modeli, būs garāks bremzesanas ceļš, auto savādāk manevrēsies līkumos utml..

 Piemeram renault clio sver 950kg-1070kg

Tikmēr zoe sver no 1400kg - 1600kg

Videji par 50% smagāks autiņš vienādā izmērā. Tas pats ir attiecināms uz visiem parejiem izmēriem!!!

 Un vienalga, ka tev ir tulītējs griezes moments, nav laba doma sliktos laika apstākļos ar ev agresīvi braukt vai sēdet astē kādam....

  Nemaz nerunājot par ceļa nodokli, kur šie smagie par 50% vairak bojā/dauza ceļus dēļ sava smaguma, bet viņiem nodokli nav jāmaksā.... 👌😂 Tikmēr ICE segmentam tik liek klāt, jo šie autiņi esot tie kas bojā ceļus... Kaut vai ja salīdzina pašmasu, mans pilna izmēra SUV(xtrail) sver tikpat cik tas mazais zoe

Krokodils 18.09.2023 10:20

Topika autors laikam ir mūsdienu 'Gen Z' jaunatne visā savā skaistumā!

 Kabatā un zem pakaļas ir krutākās un jaunakās lietas sadarbībā ar kredīta/līzinga palīdzību, tādejādi samaksājot visas saistības, dzīvo no algas līdz algai, knapi spēj ieliet bākā. 

 

 Un tad čurā savās ūber dārgajās brendu biksītēs, domājot vai būs 40€ sods vai nē  😅👍

Krokodils 06.09.2023 9:22

Lielākā daļa Latvijā, tehniskajā apskatē pēc iespējas lētāk aizlāpa konstatētos divneiciņus lai izietu apskati un brauc kamēr galīgi noplīst un tikai tad ceļa malā kasa galvu kur sadabūt kādu, kas trosē aizvilks... 😉 

Un ta vēl ar šādu miskastes autoparku brēc, ka tehnisko vajadzētu reizi 2, 3 vai pat vēl labāk 5 gados!!!!

Par CVT varu pateikt ka nissans oficiāli vispār neparedz eļļas maiņu, jo tā eļļa nokalpo garantijas periodu. Un tālāk darbinieki acīmredzot 'nemāk' apkopt vairs autiņu jo nav uzrakstīts oriģ servisa grāmatā... (jā nissan norde man teica, ka eļļas maiņa nav paredzēta šai kārbai) 

 Tad domāju nomainīt pats... Atradu ko vajag, aizsūtīju detaļu kodus. dīleris par nepeiciešamajām detalām gribēja nokāst 300€, pasūtīju no amayama tās pašas oriģ. lietas un ar visu atmuitošanu sanāca pa 130€ ;) 

 Iegādājoties spēkratu ar 170k, nomainīju gan eļļu gan kārbas eļļas filtru. (filtrs ir līdzīgs kā motora eļļas filtrs, tikai 4x mazāks)

Un kārba uzreiz darbojas daudz reizes maigāk, parslēdzot no D uz R iepriekš bija jūtams tāds kā pārslēgšanās sitiens un tahometrā apgriezieni ~500rpm nolēkāja, tagad par ~180rpm nolēkā kas ir ok priekš cvt.

p.s. Oriģ. eļļa bija melns ūdens(līstot āra, pataustot uz pirkstiem reāls ūdens kur berzējot pirkstus nebija jūtama nekāda eļļas konsistence), tas mazais filtrs kuru arī nisans saka ka NEKAD nav jāmaina arī galīgi melns un aiszkakājies....

 Tā kā ja gribi lai autiņš kalpotu nav jābrauc līdz tas apstājas! Bet nav jāiet arī galējībās un piemēram kārbas eļļu tagad katru gadu mainot.... (ja vien nenobrauc tur 100k/gadā) 😉 Autiņš saprāta robezās ir jāpkopj, bet kurš to Latvijā dara.... brauc tik un tad čīkst, ka skatē speciāli gāž ārā.

Krokodils 04.09.2023 14:54

Nevis kādreiz, bet globāli manuālim kārbas eļļu maksimalais slieksnis jamaina ik pēc 90/100k km, automātam ik pēc 70/80k km, CVT ik pēc 50/60k jāmaina. ( Neatkarīgi no ražotāja ieteikumiem, jo ražotājs iesaka tā lai autiņš nobrauktu garantijas periodu, bet pēc tā lai tu pēc iespējas atrāk atgrieztos pie viņiem, nevis ar vienu auto brauktu bēdu nezinot 20 gadus!) 

 Protams jo biežāk mainīsi jo labāk šī kritiskā lieta būs eļļota un labāk jutīsies, bet atkal makā to izjutīsi...

Ja autiņam ir liels noskrējiens(200k+) un kopš dzimšanas  nekad nav mainīts, tad pie eļļu maiņas var uzsist kādu nosēdumu vai duļķi kas ir izveidojies no vecās sadegušās eļļas un metāla skaidiņām, automātiem tas var būt ļoti kritiski, ka aizbloķē kādu sīko eļļošanas kanālu, tāpēc ja nekad nav mainīta, šāda noskrejiena autiņiem arī praktiski vairs neiesaka to darīt savādak vari iebraukt auzās ātrak kā vajadzētu. Vai ja dara tad dara restaurācijas apjomā, ka visu jauc arā visu iztīra, izskalo, nomaina ko vajag un var nomainīt un ta ielej svaigu...

  Ikdienas gadījumos vienkārši brauc 'ar sitieniem' kamēr brauc un tad ka vairs galīgi nekust uz priekšu un tad maina kārbu.

 b5 pasātam noteikti nebūs mazs nobraukums, tur jāskatās pēc auto vēstures kad pēdējo reizi ir mainīta karbas eļļa un vai vispār ir mainīta.

p.s. man nissan xtrail cvt kārbas ščupa arī nav, tikai korķis virsū. Tur ir kāda īpaša nissan shēma kā 'pareizi' noteikt. Bet par cik man nav tecejis ārā nečakarejos- pats izveidoju savējo, nomērīju atzīmēju kur bija līmenis, izlēju, nomērīju cik litrus izlēju, tikpat ielēju un +100ml vairāk... 

Iebāzu savu šcupu un 1mm virs līnijas nostajās, tā kā viss pareizi saliets atpakaļ.

Krokodils 31.08.2023 15:04

Nu jā.. a kā savādak? Random atvērtajā forumā ieguldīt savu laiku- kādu pus dienu, lai sakārtotu un noformuletu īstos ciparus utml. ? 😂 Kāda pasulē tu dzīvo?

ECB darboņiem jau cits dzīves līmenis un viņi nemaz nevar iedomāties, kā tas ir ka dažu gadu laikā darbspējīgs cilvēks nevar sakrāt savam īpasumam.

 Un 'videjais' eiropā pa lielam to nevar izdarīt! Ja nu vienīgi centīgi nekrāj 10+ gadus, kur tā naudas vērtība tapat paliks mazāka dēļ inflācijas un jakrāj tātad vēl vairak lai atlautos to pašu....

 Tad tāda lieta kā kredīts nāk talkā, bet pēdejos gados tieši deļ ECB lēmumiem tas arī vairs nav normāli sasniedzams, bet ir ar ļoti lielu risku, deļ kura arī man nav komfortabli ņemt.

 Ja es arī esmu sava mājokļa meklējumos, bet turpinu dzīvot īres dzīvoklī... Jo tās abnormālās procentlikmes man vienkārsi neļauj parakstīt šādu līgumu, kaut bankas ar atvertām rokām dod!

 Bet tad ja nu kas notiek pfu pfu pfu...  Esi ar pliku pakaļu uz ielas. Jo drošības spilvens neuzbūvējas meneša laikā...

 Alga man ir 1k uz rokas + bonusi, tā kā atļauties varētu hipotekai savus 300-400/mēn, bet ne jau tāmdeļ lai 50% no šīs summas aizietu kādam tur augšā, kurš nemaz nezin ka tas ir strādāt!

1ist. dzīvokli patlaban īrēju pa 300€/men 😉 nesūdzos(arī ziemā) un nedzīvoju no algas līdz algai.

Krokodils 31.08.2023 14:15

Kāds sakars ar labdarību, ja gada laikā no 'manis' banka nopelna 1000€ tīro peļņu. (25 gadi, tātad no šī mana darījuma viņiem 25k ir tīrā peļņa)

 Mūsdienās redzot tos nosacījumus, bankas nu jau grib bezmaz vai mēnesī 1000€ tīro peļņu... (agrak šādi zvērīgie nosacījumi bija nebanku devējiem, bet tagad atsķirību nav vai smscredit vai banku aizdevums...)

 Hipotēku klientu Latvijā ir desmitiem pat simtiem tūkstošu, tad pareizini kādā vieglā naudā banka peldās.

 Kamēr mēs parastie mirstīgie rukājam pa 10..12h dienā, lai varētu gan uzlikt ēdienu uz galda, samaksātu reiķinus un atmaksātu šīs saistības ik menesi. 😉

Krokodils 31.08.2023 8:23

Vai tad minēju cik bija pirmā iemaksa vai kādi bija individualie nosacījumi? 😉 Diemžel nav jau miljonāri, kuri kredītu var paņemt, kā veikalā pienu vai maizi un neskaitīt....

 Atstāstīju tikai galveno lai stāsts nepārvērtsos memuārā un lai sapratu domu, ka viņu acīs mēs esam tikai peļņas maisi.

Krokodils 31.08.2023 8:17

😉 Paņēma 2003 gadā, Latvija uz Eiro pargāja 2014gada 1 janvārī. Tātad izmaksāti bija 10 gadi! 

 Bet jaunajā no bankas puses grozītajā līgumā, kas atnāca ierakstīta vēstulē 2013gada beigās, šie 10 gadi kaķim zem astes.

 Jo tur bija teikts, ka sakarā ar euribor un vēl tur citiem procentiem un sakarā ar esošo valūtas inflācijas situāciju, īpašums no bankas puses pa jaunu novērtēts un VĒL 140K tagad 'eiro' būs jaatmaksā ar jaunu ikmeneša maksajumu lai nomaksātu atlikušajā termiņā.

Un ja nevarēji, tad bija 2 opcijas kur ''banka nāca pretī''

1. Varēji summu maksāt, kā līdz šim pagarinot termiņu.

2. Varēji bez līguma u.c. sodiem atteikties no šīm saistībām(bankai paliek īpašums) tā teikt 'atslēgu atdošanas' princips.

Interesanti cik daduz cilvēku izvēlējās šīs divas opcijas, tā vietā lai pastāvētu par savām tiesībām. Un banka(neminēšu jo negribu diskreditēt, bet Latvijā ir viena no top bakam, kas ir aktīva šobaltdien) uz šīs līgumu grozījumu afēras, nopelnīja....

Krokodils 30.08.2023 10:06

Rakstot primitīvi lai nebūtu vēl garāk jāraksta, vecāku vedēji savā laikā(03gads) ņēma 80k Latus hipotēku priekš savas sapņu mājas, gala summa ko viņiem vajadzēja atmaksāt cik atceros teica, ka pie 100k, 25g periods. Vot tas ir normāli! Gan banka savu nopelna gan 'klientam' ir labi un tiek pie mājas.

 Nevis, kā tagad paņem 50k, jaatmaksā 100+ 😂 Galīgi afig.... ā nu jā tagad jau esam jevropā kur vēl no katra darījuma ir jāpadalās ar visiem liekēžiem, kas sēž eiropas komisijā jo viņi sev grib labas algas un labi uzdzīvot! Un tad vēl banka uzmet sev maksimālu peļņu ar uzviju, lai pie sliktakā scenārija, nepaliek zaudetājos.

 p.s. Pārejā uz eiro, arī bija trādirīdis, banka gribēja nošmaukt, atsūta pēksņi līguma grozījumus uz jauno Latvijas valūtu ar + zīmi jeb, ka tagad gala hipotēkas summa kopā tur ar kaut kādiem mistiskajiem jaunajiem procentiem, par ko neziņoja, ka mainīsies līgums, vopšim pārkonvertējot tagad būšot ~140k eiro mainījās arī ikmēnešu maksa protams, vai ''nāca pretī'' un varēja ar to pašu maksu, bet tad mainās kredīta ilgums(pēc kursa jābūt ~113k) vopšim gāja kopā ar savu juristu, bļaustījās, čakarējās pāris menesus, bet izcīnija savu tainību jo tad vēl nebija tik dzelžaini stingri līgumi- Oriģ. Hipotēkas līgums uz 3lpp no abām pusēm, kad atsūtīja šos grozījumus tad bija uz 7lpp, tagad drošvien ir vismaz 20lpp grāmata, kur atrakstīts itin viss, lai banka nebūtu zaudetājos... (bet klients būtu)

 Beigās vienojās un palika faktiski pie primārajiem nosacījumiem, jeb 115k eiro gala summas.

 Tā māja nu jau ir izmaksāta, priekšlaicīgi. 😊 Un pēc tirgus vērtības skatoties tagad varētu maksāt vismaz 250k. Bet nu pārdot protams, ka netaisas.

Krokodils 28.08.2023 12:11

Uzsākot bijām plānojusi ar 11 nu max 13k budžetu. (gāzes katlu nomaiņa- to projekts/atļauja jo citā vietā mājā stavēs, visa iekšejā kanalizācija, jauni radiatori un trubas, grīdu siltinašana virtuvē, jaunas flīzes(3telpās) mazliet pārplanošana ar jaunām iekšejām sienām un kosmētiskais pa māju, elektrība- te gan paņemts ir kaut cik pazīstams meistars, jo nu neesam tik kvalificēti.... Un vēl pamatu stiprināšana un to siltināsana.

 Tagad izskatās, ka visu savelkot, ka beigās būs uz 25-30k šis ''mazais'' remontiņš. 😉 Un daram visu ko varam paši pa vakariem un brīvdienām.

 Ja paņemtu kādus strādniekus ta drošvien vēl +10k tīri par darbu vien vajadzētu atdot šī projekta laikā...

Krokodils 28.08.2023 11:45

Nortel rakstīja: Ja ir zeme un zelta rokas, tad par 50k var uzbūvēt tīri sakarīgu māju. Nevis siltumnīcu, bet no Fibo vai gāzebtona.

Nu vot 'ja ir...'

Ja ir lietas ko iemanto, tad jau problēmu nav. Gaidi tikai ka noliks karoti un tev klēpī atleks īpašums tad to mazliet atjauno un dzīvo.

 BET ja tā nav un gribi kaut ko savu, tad pa 50k vari tikai kādos laukos nopirkt zemi un uz tās ko uzbūvēt.

Jo arī plika zeme ~50km ap Rīgu(kur abiem ir darbs) tā lai varētu katru dienu izbraukāt un vel sīkos izvadāt, nevis nopērc sazin kur.. Un tad kasi galvu kā izbraukāt, maksā kosmosu... 

 Tad ja jabūvē- projekti...  komunikācijas.. saskaņošanas vien tos tavus 50k noēdīs un būsi tik pamatus ielējis.  Ja jau ir kāda būda, kas būs drošvien caurs šķūnis, tad jārestaurē, jāsiltina.... atkal projekti, demontāžu atļaujas un būvgružu izvešana... Nekas lēts! 

 Un arī materiāli... Galīgi vairs nemaksā, kā agrāk un viss ir x3/x4 dārgāks! Pat ar pareizajām rokām, piķis kūst kā saldejums karstā vasaras dienā! 

 Nezinu tu laikam dzīvo pagātnē un sen neesi bijis būvmateriālu veikalā. Vai arī apgozies būvlaukumā, kur ik dienu no tās kaut ko nes mājā....

 Šogad ģim. īpašumam paši, jo mums rokas aug no pareizās vietas, veicam mazu uzprisināšanu un pamatu atjaunošanas un siltināšanas darbus, atceros agrāk(2010 gads) ekstrudēto zaļo putoplastu(Finnfoam) 50mm biezumā pirku pa ~7€ pakā, tagad tāda pati paka ar 5 loksnēm maksā 23€. 😉 Gandrīz nokritu uz pakaļas, ieraugot, ka pie preces tagad tā ir 'loksnes' cena, nevis paku cena, kā agrāk visur norādija. 😂

Krokodils 25.08.2023 9:06

Pazītama gimene jau kādu laiku meklē savu mājvietu vēl pirms kovida, bet negribēja līst kredīta no nulles tāpēc daudzus gadus krajuši un ir iekrājusi 50k, domāja paņems vēl 50-60k uz 15-20gadiem atkarīgs no nosacījumiem un mītnes un varēs izlausties no 'ģimenes mājas' kur dzīvojuši visu mūžu kopā ar vecākiem utt.

 Visiem tie skastie teorētiskie kalkulatori melo, jo tur visu rāda diezgan okei, burtiski pirms dažām nedeļām apstaigāja visas bankas un par 50k hipotēku uz 20gadiem beigās caurmērā beigu atmaksas prognozētā summa svārstijās 90-115k

VAI TAS IR NORMĀLI?!?? ZVĒRĪGI 'nebanku' līmeņa procenti...

Saprotams tur kādi 60..70k atmaksas summa, bet ne jau dubultā! Gaidīs vēl un turpinās krāt!

KURŠ?!?? Vispār ņem lielos kredītus mūsdienā??? Neapdomīgie hipsteri? Kas dzīvo šodienā, bet vai varēs rīt samaksat reiķinus, uzlikt ēdienu uz galda, saģerbties un samaksāt paņemto/-s kredītu/-s, par to nedomā... Un kad inkaso džeki klauvē pie durvīm tad 'valsts' vanīga, saucot visādus beztabū, ķērcot, ka ķip met ārā no mājām ģimeni ar bērniem.... 😂

 Nezinu, šādi turpinoties - gads vai divi un burbulis plīsīs ar ek. krīzi! Ta kā gatavojaties!

 Jo cik ta ilgi var dzīvot šādā sistēmā? Ka VISS aug un to jūt pat nedēļu no nedēļas īpaši preču un pakalpojumu cenās, īres un īpašumu cenas.. kredītu procentlikmes....

 Vidējais algas līmenis? Nē... Tā Latvijā esot normāla!

UN NĒ! min. algu celt ir bezjēdzīgi, jo kur ta uzņēmumiem ņemt to fondu no kā ņemt līdzekļus jo valsts pasaka ka tagad ir jāmaksā par 100..200€ uz darbinieku vairāk?  Protams ka pieliekot pie tās paša preču vai pakalpojuma cenām un ta atkal pēc pāris mēnesiem, tā paceltā alga ir par mazu un atkal jau vajag celt....

Krokodils 18.08.2023 13:06

darklight rakstīja: Krokodil, bet tas Roidmi tiešām skan labāk par visādiem Sencor un noname ķīniešu verķiem? Esmu vairākos autiņos lietojis dažādus modulatorus, bet... reāli ausis sāka asiņot un ātri vien ķēros pie audiosistēmas nomaiņas.

Es teiku labakis FM modulators manā dzīvē (cik vien labs viņš var būt) Ir bijuši vairaki ko maximā utml var nopirkt tie toč draņķīgāk skanēja ar konstantu šņakoņu un vēl visādiem piemaisījumiem. 

 Protams salīdzinat nevar ar iekšejo oriģ. maģa 'CD' studijas kvalitāti un ja vien nebliezīsi uz max, tad šprotify vai jebkas cits priekš ikdienas fona skan pietiekami labi caur viņa, lai nav jaklausās ātro kredītu reklāmās 10min garumā ik pēc dziesmas, ko mīl laist mūsu FM stacijas.

 Šad tad tikai nākas meklēt un mainīt visbrīvāko frekvencu logu, pat Rīgas apkaimē tā staigā..

 Lai lai nav trokšņi utt no komerc. stacijām iesaka, ka 'tīram' ir jabūt vismaz 1mhz diapazonam gan uz augsu gan leju.

Nu vismaz daduz labāks par tiem ķīniesu draņķiem kuri iespraužas aiz maģa 'aux' portā... uz papīra saka nez kāda super audiofīļu skaņa! Bet realitatē.... Bija viens ar usb kur flešku iespraud un skandini(20€) un viens ar BT(40€) nesaistītas firmas, abi bija tādi sūū, kurus palietoju menesi un izmetu miskastē. Pirmkart skaņa draņķīga un vismaz -10db, otrkārt viņi gļukoja(usb-nevarēja pēksņi nolasīt, pat korumpējot flesku, BT-  vairakkārt zuda savienojums, ne no kā)...

 Tad nopirku to Rodmi modulatoru tolaik(2018gads) pa 12€ 1a uz atlaidem un nodzīvoju 4 gadus un tad nomainīju autiņu 😊 

P.S. Apps kur kontrolē visu viņam, gan super shady izskatījās, ja nevajadzētu un nezinatu ka vajag tad nekad mūžā nelejupielādetu tādu no play vaikala. 😂

Krokodils 16.08.2023 14:49

nomiks rakstīja: Nopērc JBL portatīvo tumbiņu (līdz 100 EUR) un klausies mašīnā caur blootooth. Varēsi klausīties arī dāčā, pludmalē vai ballītē. Skaņa būs daudz labāka kā caur auto iebūvētajām skandām.

Arī labs variants, be ja gribi lai 'rībina' nevis tikai lai skan tad jāņem ir piemēram vismaz JBL PartyBox 110 vai lielāks. Kas maksās no 300€, iemet baganā vai aizmugurē, nopērc 12v uz 220v parveidotaju lai tumbu varētu pieslēgt pie sulas un rībini 👍 un kā jau minēji tad vari arī paņemt visur kur vajag ballīti līdz.

(Nissaniem tāpat nav baigi labie skaļruņi lai dabūtu kvalitatīvu, jaudīgu skaņu ārā, pat ar viņu 'Bose audio' kompl. paku, tāpat tur nekas īpašs nav, ja salīdzina ar konkurentu audio papild pakām.)

Krokodils 15.08.2023 14:47

ZZZZ rakstīja: Visu iespējams ir iespējams izdarīt. Bet Nissan ir kodējums, tu pat identisku maģi no cita neieliksi jo katrs ir ar konkrēto vāģi sasaistīts.

Tas jau tikai normali un katrai normālai mašīnai ir radio aparāta kodejums, vismaz savus gadus 20. Ka nevari likt un mainīt oriģinālos kur gribi, pat viena modeļa ietvaros!

 Lai nav tā, ka kurš katrs izsitīs tev stiklu, izņems maģi to pārdodot pa labu cenu jo 'original'..

 Kamēr tev nebūs kodējuma atslēga(ko tev pateiks dīleris, pa samaksu protams) - tāda maģu vērtība ir tuvu nullei un zagļiem neniez nagi tādu zagt.

80/90tajos un arī 00šo gadu sakumā tas vēl bija aktuali, ņemt nost magu priekšiņas un stiept līzi uz māju.... ja negribēji palikt bez stikla, maģa un sabojātas dienas....

 Bet tagad kam tādam vispār nav vajadzība jo viss originālais tiek piešūts pie konkreta auto datora.

Krokodils 15.08.2023 14:33

Nopērk vecu auto un prasa mūsdienīgas lietas. 😂 Tajos gados varbūt tik Bentlijam vai super nopakotam mersim bija tādas 'bluetooth audio' fīčas.

 Samierinies! FM modulators būs vienīgais lētais sabiedrotais ar ko varēs izdzīvot ja gribi šādu fīču un ta vēl nekādu audiofīļu kvalitati negaidi!

 Iesaku Xiaomi Mojietu (Roidmi) 3S pašam iepriekšējā vecajā autiņā, kam bija tikai BT handsfree nevis audio. Iztiku. Turklāt nav liels un neglīts kādi viņi ir pārsvarā.

 Vai vari meklēt aļikā kādu android maģa galvu priekš sava modeļa, bet nu 'lētie' tur līdz sotakam būs divkodolu ar 1gb ram lēni- lagaini draņķi, bet normālie ar tur 8 kodoliem un 4/6gb ram, maksās savus pāris simtus vismaz būs okei, bet čipi dēļ augstas veiktspējas būs pakļauti pārkaršanas riskam.

 Jautajums vai gribi tik daudz tērēt, jo tu arī nezini cik ilgi tā ķīniesu lodētā kvalitāte strādās autiņa kur vibrācijas ir ikdiena. (Jo 2 gadu garantija ķīniesiem nepastāv)

Piem:

(raksta, ka priekš xtraila, bet bildē kia ielikts) 😂

Krokodils 20.06.2023 15:48

Stāsts izklausās šādi- visu dzīvi sapņojis par 'jaunu' auto no dīlera.

 Beidzot dzīvē ir pienācis tas brīdis, aizbraukts, paņemts, dokumenti parakstīti nelasot. Jo priekškam.....

Tagad kad rodas kādi strīdi, tad sāk klausīties ko viena tante saka, ko otra tante(kurām nekad dzīvē nav bijuši jauni auto).... Nevis 10x pārlasa līgumu, kam ir piekritis, mēģinot iebraukt tajā.  Bet ja nevar iebraukt, tad jurista pakalpojumi tak dārgi....

Tas ir ta pat kā paņemt uz goda vārda autiņu no Rumbulas un tad beztabū sūdzeties, ka autiņš drīz pēc iegādes vairs neiet ir nepieciešams nopietns remonts un jūtas 'apkrāpts'

No offence. 😄

P.S. 'Dīleri' ir tādi paši suņi, kā rumbulas perekupi, iestāstīs jebko lai tu paņemtu to autiņu, jo no tā viņi pelna maizi.  Nevajag lētticīgi gaidīt super godīgu un atvērtu komunikāciju no dīlera puses.

 Dīleris nekāda veidā nav ražotajs, tas ir starpnieks(sava veida- jauno auto perekups) kas no razotāja iepērk šos auto un cenšas pēc iespējas ātrāk un dārgāk šo auto nopārdot, radot sev pēc iespējas lielāku tīro peļņu..

1 2 3 4 5 6 7

Lasītākie raksti

Jaunie raksti