Visi komentāri - Sākušies būvdarbi Tallinas šosejas sākumā; ierobežots braukšanas ātrums

Sākušies būvdarbi Tallinas šosejas sākumā; ierobežots braukšanas ātrums

 
Latvijas Valsts ceļi | 29.maijs 2015 6:05

Sākušies virskārtas atjaunošanas darbi Tallinas šosejas (A1) posmā no pagrieziena uz Tallinu Vidzemes šosejā līdz 6,3. km iepretī Ādažiem. Būvdarbu ietvaros atjaunos hidroizolāciju un seguma virskārtu arī pārvadam pār Siguldas šoseju, pārvadam pār dzelzceļu, tiltam pār Baltezera kanālu un pārvadam pār šoseju Ādažos pie Statoil benzīntanka, remontēs arī posmā esošos divus gājēju tuneļus.

Posmā noteikts ātruma ierobežojums un tā šķērsošanai ir nepieciešamas papildu 10 minūtes. Paredzēts, ka darbi, kurus veic SIA Lemminkainen Latvija, turpināsies līdz augusta sākumam. Būvdarbu līgumcena ir 1,7 miljoni eiro ar PVN.

Asfalta virskārtas atjaunošana ik pēc aptuveni 8 līdz 12 gadiem (tas ir atkarīgs no satiksmes intensitātes un slodzēm katrā konkrētā autoceļā) ir jāveic uz visiem asfaltētiem autoceļiem, lai nodrošinātu to maksimāli ilgu un kvalitatīvu kalpošanu ar vismazākajām izmaksām. Šajā Tallinas šosejas posmā pēdējo reizi asfaltēšana veikta pirms 11 gadiem 2004. gadā.

Aptuveni 10 gadu laikā asfalta segumā parādās 0,5 līdz 1 cm dziļas izdiluma rises, kas vēl satiksmei nav bīstamas, bet jau pēc neilga laika tādas var kļūt. Pirmajos 10 kalpošanas gados ceļa virskārtā arī parādās mikroplaisas, kuru cēlonis ir saules ietekme uz bitumenu un laika apstākļi. Šos nelielos defektus izvērtē pieredzējuši speciālisti un lemj par savlaicīgu virskārtas atjaunošanu. Neveicot periodisko ceļa virskārtas atjaunošanu, ir jārēķinās ar vairākkārt lielākiem izdevumiem nākotnē, jo bojājumu pakāpe būs pieaugusi un ar vienkāršu seguma virskārtas atjaunošanas metodi tos labot vairs nebūs iespējams.

Nomainot virskārtu, autoceļš var turpināt kalpot nākamos 8-12 gadus, bez problēmām nokalpojot plānotos 20 gadus un ilgāk. Turpretī, ja periodiskās uzturēšanas darbi netiek veikti normatīvi noteiktajā laikā, seguma bojājumi jau sāk skart nākamās asfalta kārtas un uz autoceļa pastiprināti sāk veidoties bedres. Tādā gadījumā izmaksas autoceļa savešanai braukšanas kārtībā jau ir nepieciešamas daudz lielākas.

Prasība savlaicīgi veikt periodiskās uzturēšanas darbus autoceļiem, kam savulaik piešķirti ES fondu līdzekļi, nāk arī no Eiropas Komisijas puses. Valsts galvenais autoceļš A1 jeb Tallinas šoseja ir viens no tiem, kuros ieguldīti ES fondu līdzekļi.

Seguma atjaunošanas un pastiprināšanas darbi Tallinas šosejā turpinās vēl posmos no Svētciema līdz Salacgrīvai, tos paredzēts pabeigt līdz septembrim, un no Salacgrīvas līdz Igaunijas robežai. Šie darbi notiek ar ES Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ko spēj Range Rover, tas nav pa spēkam Chery (+ VIDEO) 4

Ķīnas autoražotājs Chery mēģina atkārtot Range Rover 2018. gada braucienu pa Tiaņmenas kalna 999 pakāpieniem līdz "Debesu vārtu" arkai, taču piedzīvo neveiksmi. Lasīt vairāk

 

Benzīna motors, 666 Zs un aizmugures piedziņa - Bentley piesaka Supersports tikai 500 vienībās (+ FOTO) 8

Britu sportisko luksusa automobiļu ražotājs Bentley iepriecinās augstas veiktspējas cienītājus ar tīrasiņu benzīna modeli, kas apvieno 666 Zs ar aizmugures riteņu piedziņu un ievērojami mazāku svaru. Lasīt vairāk

 

4096 tonnas 12 stundās: Claas Jaguar uzstāda pasaules rekordu (+ FOTO) 15

ASV uzstādīts Ginesa rekords lauksaimniecības mašīnu ražīguma jomā, tikai 12 stundu laikā sagatavojot 4096 tonnas zaļās masas skābbarībai. Lasīt vairāk

 

Ķīnas autobūve ar jaunu eksporta rekordu 11

2025. gada pirmajos desmit mēnešos Ķīnas autobūves eksports sasniedzis jaunu rekordu – gandrīz 800 miljardus juaņu, kas ir nepilni 100 miljardi eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti