
Autovadītāja tiesības, kas ļauj satiksmē piedalīties, braucot tikai ar automātisko ātrumkārbu, ieguvuši 1008 vadītāji, liecina Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) informācija.
Kopš 2011.gada augusta, kad šāda iespēja tika dota, līdz 2013.gada septembrim (ieskaitot) iegūtas 1008 vadītāja apliecības. Šādas apliecības izvēlējās iegūt 861 sieviete un 147 vīrieši.

Foto: iAuto.lv
Šajā laikā visvairāk vadītāja apliecību iegūts 2013.gada augustā - 67 (sievietes - 53, vīrieši - 14), kas bija apmēram 3% no 2013.gada augustā iegūtajām B kategorijas vadītāja apliecībām - 2145.
Vismazāk apliecību braukšanai ar automātisko ātrumkārbu iegūts pakalpojuma darbības sākumposmā - 2011.gada oktobrī - 14 apliecības.
Kā skaidro CSDD, personām, kas eksāmenu nokārto ar šāda tipa automašīnu, vadītāja apliecībā tiek ierakstīts 78.kods, kas nozīmē, ka tās drīkst vadīt tikai tādas automašīnas, kas aprīkotas ar automātisko ātrumkārbu. Jāpiebilst, ka šis kods ir vienāds visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, tādēļ, arī atrodoties ārpus Latvijas robežām, ārvalstu atbildīgo institūciju pārstāvji var pārbaudīt, vai personas vadītāja apliecībai ir kādi ierobežojumi.
Eksāmens pieejams visā Latvijā.





























































Bet, kopumā, auto skaits ar automatiskajām kārbām palielinās. Lielākā daļa jauno auto tiek pārdota ar automatiskajām kārbām. To popularitāte pieaug arī vīriešu autovadītāju vidē. Pats arī esmu "automatu" piekritējs. Pirmais auto ar automatisko kārbu man bija jau 1994.gadā - ford granada. Pēc tam jau bija skaidrs, ka mehaniskā kārba ir aktuāla tikai vēsturei un sporta auto. Arī ikdienā, braucot sastrēgumos, viennozīmīgi, automatiskā kārba ir ērtāka un patīkamāka - pie stūres daudz mazāk lieka darba. Aizmugures piedziņas automašinām(īpasi jau BMW) vienīgi ziemas periodā ir zināmas problemas - jābrauc uzmanīgāk. Bet, protams, tas ir gaumes jautājums - izvēle ir katra paša ziņā.
Lielākā daļa ar automātiem? Vari atbildēt par šiem vārdiem vai arī kārtējā pamuldēšana... nu, kā parasti?